2017-01-25, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Min lilla jag-tror-på-riktigt-att-Hillary-kräktes-upp-en-utomjording-vän, du är naturligtvis ignorerad fr.o.m. nu då du inte ens klarar av att läsa enkla svar till dig som, för dig, tornar upp som ointagliga intellektuella fästningar.
Men alltså är du retarderad? Tror du att dom på allvar menar att det är en Alien? Lär dig hur alt-right funkar Hahahaha
Citera
2017-01-25, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Han ljuger om att det var den största folksamlingen någonsin vid en presidentinstallation.

Och fortsätter med lögnen om illegala röster...han gräver ett riktigt djupt och fantastiskt onödigt hål. Nu kräver man att han visar upp de påhittade studier han ljuger om. Samtidigt har han gjort hela pressen och säkerhetsorganen till fiender, och snubben vågar inte ens visa sin deklaration, vilket kommer att komma fram. Inkompetens på en fascinerande nivå. Kan leda till en historisk tragedi, för om han kraschar, vilket är fullt möjligt, kommer hans varumärke att vara stendött. Kanske är det dels därför hans egen image verkar gå långt före USA:s image
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2017-01-25 kl. 17:06.
Citera
2017-01-25, 17:00
Avstängd
Melange5738s avatar
Det handlar ju inte om huruvida bilderna är tagna vid "rätt" tillfälle, det handlar om att Spicer sa att:

1. "Trump hade flest åskådare någonsin", d.v.s fler än både Obama (!) och Reagan (!!).
2. Fler hade använt tunnelbanan vid Trumps ceremoni än när Obama svors in och dessutom la fram siffror som var helt tagna ur luften.

Sen gjorde de en typisk Trump-pudel och sa att "de inte ljög utan la fram alternativa fakta".
Citera
2017-01-25, 17:03
Medlem
Enydrions avatar
Ni som trodde på DN S bilder, är det på grund av denna text?

Citat:
Så här jobbar DN med kvalitetsjournalistik: uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Rykten räcker inte. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik

Man undrar ju om ens Pravda hade sådana fotnötter efter varje artikel?

Synd att de inte kollade upp fakta innan de publicerade bilderna på invigningen, ganska dåligt att bara skriva att bilderna är från AP och sen strunta i att kolla om de är autentiska, DN har ju i flera artiklar skrivit att de togs vid samma klockslag, och det var ju lögn...

Finns de rätta bilderna någonstans bredvid varandra, så man själv kan jämföra?

Var det APs bilder som allt baserades på, så såg det ju bara ut att vara en tiondel så många som på Obamas, på de korrekta bilderna ser det ju ut att vara lika många, inte konstigt då att Trumps man, tog i lite väl mycket med att det var flest någonsin, det var ju betydligt korrektare än vad APs bild visade...

Väldigt konstigt att den "goda" sidan har så svårt för att inte ta i en jäkla massa mer än vad fakta ger underlag för, när de ska dra ner motståndarna i dyn...
Senast redigerad av Enydrion 2017-01-25 kl. 17:13.
Citera
2017-01-25, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag vet inte när Hanif Bali tog sina bilder, men det omdiskuterade höghöjdsfotot togs tidigare än vad man trodde först (enligt bl.a SVT):

Vilket av de omdiskuterade höghöjdsfotona?
Lucas Jackson från Reuters påstår att han tog sitt höghöjdsfoto 12:01:18 p.m
http://www.nydailynews.com/news/national/reuters-editor-defends-photo-president-trump-inauguration-article-1.2953125

Han påstår dessutom att han var den ende stillbildsfotografen på plats och att de två andra videofilmade.
Citera
2017-01-25, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Ni som trodde på DN S bilder, är det på grund av denna text?

Man undrar ju om ens Pravda hade sådana fotnötter efter varje artikel?

Synd att de inte kollade upp fakta innan de publicerade bilderna på invigningen, ganska dåligt att bara skriva att bilderna är från AP och sen strunta i att kolla om de är autentiska, DN har ju i flera artiklar skrivit att de togs vid samma klockslag, och det var ju lögn...

Finns de rätta bilderna någonstans bredvid varandra, så man själv kan jämföra?

Pravda finns ännu och de har ungefär samma världsåskådning som du, humoristiskt nog.
Citera
2017-01-25, 17:15
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Pravda finns ännu och de har ungefär samma världsåskådning som du, humoristiskt nog.

Dig har jag debatterat med förut, och då du är helt faktaresistent, är det ganska meningslöst, så jag avböjer...
Citera
2017-01-25, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Dig har jag debatterat med förut, och då du är helt faktaresistent, är det ganska meningslöst, så jag avböjer...

Jag har aldrig sett ditt namn förut vad jag kommer ihåg, så du var nog fullständigt ointressant, dessutom är du en lögnare och går därmed omedelbart bort. Håll du dig till dina hillary-kräks-upp-alien-källor, i din mentalsjuka värld där alla som inte håller med om er sinnessjuka ödelmänniska-världsuppfattning är faktaresistenta.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2017-01-25 kl. 17:19.
Citera
2017-01-25, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nog kan man tolka detta att han står i den bakersta sektionen:

Men Twitter är ett elände språkmässigt. Eftersom man har så få tecken på sig kan det ibland bli lite hur som helst med svenskan. Men hur tolkar du själv texten ovan?

Tja.
Han skriver ju.
"Jag stod alltså i sektionen längst bak på denna bild"
kan nog tolkas som att han står längst bak i den sektion han fotograferat. Försöker man räkna antalet storbildsskärmar på hans foto så verkar han stå i en sektion hyfsat långt fram. Men det är svårt eftersom han verkar ha plåtat med mobilen på marknivå.

Men i sin tweet ger han oavsett stöd för uppfattningen att det inte behöver ha varit den största folksamlingen någonsin.
Spicer påstod att det var så. Punkt slut.
Citera
2017-01-25, 17:19
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Du får det att låta som om han skulle ha ett ego ...

En aningens, ja.
Citera
2017-01-25, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Vem är hjälten du syftar på?

Trump.
Citera
2017-01-25, 17:21
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hela tramset om popular vote och att Trump impliceras sakna stöd pga att hans folkmassa var mindre( möjligen) än Obamas är ett försök att underminera Trumps legalitet.

Sen är det hjärndött av Trump att ens bry sig, men det gör inte amerikansk msm mindre äcklig.

Alltså Mr. Trump, varför inte bara släppa det här med popular vote? Du vann valet enligt de regler som finns, har du inte märkt det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in