Citat:
Ursprungligen postat av
Feodor
Nej, som jag skrev, inga jämförelser i övrigt. Jämförde endast i bemärkelsen att det inte är antal artiklar som är avgörande utan kvalitén och hur djupgående de är. Vilket framgick tydligt men du väljer hela tiden absurda och alternativa tolkningar och fakta.
Vad som hänt har kanske också har betydelse för vad folk minns.
Media i USA rapporterade flitigt att två män som gjort terrorbrott i Irak gripits i USA.
Kellyanne Conway påstos att folk inte kände till attacken.
"most people” didn’t know about the attack “because it didn’t get covered.”
Som det redan slagits fast, det fanns ingen massaker och det fanns ingen attack. Hade det varit som i Stockholm hade nog fler kommit ihåg den.
Men om jag nu tolkar dig rätt så menar du att både kvantitet och kvalitet var bättre i svensk media.
Jag menar att även om kvantitet och kvalitet i rapportering var likadan så är det nog också kvaliteten och kvantiteten som gör att folk minns.
En enda unik självmordsbombare i Sverige är nog lättare att minnas för svenskarna än det är för amerikaner att minnas ett par terrorister av flera som slagit till i Irak.
Men vi två kommer nog aldrig att ha någon sorts samsyn på Conways attack.
Hon ljög när hon argumenterade för inreseförbudet och mot media.
När hon sedan ändrade sitt ena ord räcker det knappast ens som ett teoretiskt hållbart argument vare sig för inreseförbudet eller för talet om mörkning.
Problemet är att Trump ljög massor innan han blev president. Och nu ertappas hans stab med att ljuga på hans uppdrag. De som väntat sig att han skulle bli mer presidentlik är nog besvikna.
Jag tror i och för sig att de kunde tänka sig att Trump skulle ljuga om hur mycket USA mördar och inte jämställa USA med Putin. Det lär väl diskuteras de närmaste dagrana om Trumps jämförelse är lögn ellersanning.
Vi får väl höra om Spicer eller Conway dementerar och påstår att USA är the good guys eller inte.