2017-01-25, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Du får det att låta som om han skulle ha ett ego ...

Det är precis allt han har, sitt ego. Han är urtypen för Master/Slave-dikotomin där bl.a. Nietzsche menar att Mastern är en nästan animalisk, ofärdig människa, som inte lyckats internalisera övriga mänskligheten och världen och istället externaliserar allt och har bara sitt ego kvar, och är således en ointelligent men smått megalomanisk människa, enligt Nietzsche.
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2017-01-25 kl. 16:07.
Citera
2017-01-25, 16:06
Medlem
Enligt Hanif Bali som var på plats och även har bilder därifrån på sin Twitter så visar det ursprungliga flygfotot att han inte var på plats då det på det fotot är tomt på den sektionen som Hanif Bali påstår att han stod på. Däremot om man tittar på Hanifs bild så verkar det vara ganska mycket folk där.

Edit: Hanif Bali skriver att han stod I sektionen längst bak och där var det proppfullt och att de som började köa l 06.00 kom in först strax innan talet började och att det fyllds på hela tiden.

https://twitter.com/hanifbali
Senast redigerad av micks 2017-01-25 kl. 16:17.
Citera
2017-01-25, 16:09
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Det är precis allt han har, sitt ego. Han är urtypen för Master/Slave-dikotomin där bl.a. Nietzsche menar att Mastern är en nästan animalisk, ofärdig människa, som inte lyckats internalisera övriga mänskligheten och världen och istället externaliserar allt och har bara sitt ego kvar.

Jag var ironisk.

Ego aside, om det är vad som krävs för att ta fighten med lögnaktiga MSM, så har jag inget emot det.

Kan inte fatta att detta är FB. MSM-groupies och fanatiska utspel för att värna om MSM:s senaste i raden av lögner. Ni borde verkligen fundera på om inte familjeliv.se är mer er grej.
Citera
2017-01-25, 16:11
Medlem
Citat:
Jag var ironisk.

Ego aside, om det är vad som krävs för att ta fighten med lögnaktiga MSM, så har jag inget emot det.

Kan inte fatta att detta är FB. MSM-groupies och fanatiska utspel för att värna om MSM:s senaste i raden av lögner. Ni borde verkligen fundera på om inte familjeliv.se är mer er grej.

Är det mindre användning av källor på familjeliv som har bildbevis ( ) att hillary spydde upp en rymdvarelse under ett tal i Washington än här?

Kom ihåg: Just nu är det rätt goda chanser att Trump kraschar spektakulärt. Och om det sker så kommer han dra med sig hela extremhögern med sig ner i fallet. Mest tycker jag väl synd om Storbritannien, om det händer, som satsar i sin ensamma desperation på Trump, vilket övriga västvärlden inte kommer glömma i det läget och som verkligen kommer stå ensamma i sådant fall. Och inte bara det - det kommer i så fall en ordentlig vänster-backlash när pendeln svänger tillbaka (kommer hursomhelst förr eller senare, som det alltid gör cykliskt).
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2017-01-25 kl. 16:19.
Citera
2017-01-25, 16:20
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Är det mindre användning av källor på familjeliv som hävdar att hillary spydde upp en rymdvarelse under ett tal i Washington än här?

Kom ihåg: Just nu är det rätt goda chanser att Trump kraschar spektakulärt. Och om det sker så kommer han dra med sig hela extremhögern med sig ner i fallet. Och inte bara det - det kommer i så fall en ordentlig vänster-backlash när pendeln svänger tillbaka.
Nej det kommer han inte att göra, Trump är inte heller extremhöger.
Hela höger/antiestablishment vågen kommer av att folk är trötta på ickefungerande vänsterflum och tröttsam nyliberalism i kombination med relativism och klimatalarism.

Trump vann ett personval, i Europa vinner det du lågbegåvat kallar högerextrema, makt i parlamentsval.
Citera
2017-01-25, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej det kommer han inte att göra, Trump är inte heller extremhöger.
Hela höger/antiestablishment vågen kommer av att folk är trötta på ickefungerande vänsterflum och tröttsam nyliberalism i kombination med relativism och klimatalarism.

Trump vann ett personval, i Europa vinner det du lågbegåvat kallar högerextrema, makt i parlamentsval.

hahaha! Du stöttar högerextrema Trump för hans "antiestablishment", Trump som har valt den mest icke-antiestablishment staben någonsin i USA:s historia... du, är du intresserad av att köpa Golden Gate av mig? Jag ger dig ett bra pris, jag lovar.
Citera
2017-01-25, 16:26
Medlem
237s avatar
Citat:
Är det mindre användning av källor på familjeliv som har bildbevis ( ) att hillary spydde upp en rymdvarelse under ett tal i Washington än här?

Kom ihåg: Just nu är det rätt goda chanser att Trump kraschar spektakulärt. Och om det sker så kommer han dra med sig hela extremhögern med sig ner i fallet. Mest tycker jag väl synd om Storbritannien, om det händer, som satsar i sin ensamma desperation på Trump, vilket övriga västvärlden inte kommer glömma i det läget och som verkligen kommer stå ensamma i sådant fall. Och inte bara det - det kommer i så fall en ordentlig vänster-backlash när pendeln svänger tillbaka (kommer hursomhelst förr eller senare, som det alltid gör cykliskt).

Fast nu bytte du ämne lite där. Tråden handlade om lögnen om folkmassans storlek.

Eller rättare: Den skulle handla om Trumps "lögn", nu handlar den om MSM:s lögn.
Citera
2017-01-25, 16:27
Medlem
Citat:
Fast nu bytte du ämne lite där. Tråden handlade om lögnen om folkmassans storlek.

Eller rättare: Den skulle handla om Trumps "lögn", nu handlar den om min lögn.

^Fixade din typo där. Ingen orsak.
Citera
2017-01-25, 16:29
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
hahaha! Du stöttar högerextrema Trump för hans "antiestablishment", Trump som har valt den mest icke-antiestablishment staben någonsin i USA:s historia... du, är du intresserad av att köpa Golden Gate av mig? Jag ger dig ett bra pris, jag lovar.
Så Trump är inte högerextrem eftersom han är en del av etablissemanget? Eller vad vill du krysta fram?
Eller är republikanerna högerextrema?

Jag kan försöka igen, Trump vann personvalet pga den profil han valde ikläda sig, mot media, mot etablerade politiker.

Exakt samma som driver högervågen även i Europa.
Men här vinns det parlamentsval, inte personval.

Även om Trump löses upp i atomer kommer missnöjet och pendeln fortsätta slå mot höger ett bra tag till.
Citera
2017-01-25, 16:32
Medlem
Exakt vad är det media ljuger om i samband med Spicers uttalande (med tanke på rubriken eftersom den inte följs upp i trådstarten)? Och vilka bevis och fakta syftas det på? Dålig koppling mellan rubrik och trådstart här.
Citera
2017-01-25, 16:34
Medlem
237s avatar
Citat:
^Fixade din typo där. Ingen orsak. Jag har inga bevis, jag vet bara att MSM rockar

Rightbackatcha
Citera
2017-01-25, 16:35
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejerot
Exakt vad är det media ljuger om i samband med Spicers uttalande (med tanke på rubriken eftersom den inte följs upp i trådstarten)? Och vilka bevis och fakta syftas det på? Dålig koppling mellan rubrik och trådstart här.
Hela tramset om popular vote och att Trump impliceras sakna stöd pga att hans folkmassa var mindre( möjligen) än Obamas är ett försök att underminera Trumps legalitet.

Sen är det hjärndött av Trump att ens bry sig, men det gör inte amerikansk msm mindre äcklig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in