2017-01-24, 17:50
Medlem
adressandrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor
Du menar att den till största sannolikhet ska handlas till UNDER det nuvarande årets vinst efter skatt?

Man blir ju mörkrädd för somliga härinne..

Just precis, börja bli mörkrädd. För din aktie som gått upp 2300% de senaste 3-4 åren, och ökat EBIT med lika mkt kommer sjunka som en stinkbomb. Det finns en kultur i det här skitbolaget av fusk och lögner.

Vilken typ av medarbetare/underställda brukar skurkar ha omkring sig? Änglar som sköter sitt jobb exemplariskt?
2017-01-24, 17:57
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trustmeiamadoctor
Företaget är inte ledningen, de har en high-end produkt i en marknad som växer och där fler vertikaler börjar synas på horisonten. Luktar som ett riktigt fint köpläge i nuläget.
Nu igen? Känns som det alltid är köpläge för den här aktien, oavsett vad fan som än händer
2017-01-24, 18:48
Medlem
utan.att.stannas avatar
Gjorde ganska mycket pengar på den här aktien förra året, dels genom att sitta kvar, men mycket genom köp och sälj. Det var kul. Men sen jag övergav den mår jag betydligt bättre 😂
2017-01-24, 19:37
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adressandring
Just precis, börja bli mörkrädd. För din aktie som gått upp 2300% de senaste 3-4 åren, och ökat EBIT med lika mkt kommer sjunka som en stinkbomb. Det finns en kultur i det här skitbolaget av fusk och lögner.

Vilken typ av medarbetare/underställda brukar skurkar ha omkring sig? Änglar som sköter sitt jobb exemplariskt?

Du dömer verkligen ut allt på förhand. Den har gått upp 2300% av en anledning, och anledningen var just misstroende mot bolaget och ledningen som höll kursen nedtryckt. Trots detta gick den upp för att företaget började leverera! Det är ju inte så att marknaden kommer att ryckas bort under fötterna på företaget för att JC kan ha hållit på med oegentligheter.

Det blev en negativ kursreaktion när JC blev häktad hösten 2014, att köpa i den svackan som blev är fortfarande den bästa affär jag någonsin har gjort.

Dock så ska man ha en riskpremie på grund av ledningen och allt därkring. Men det är redan inprisat med råge i min mening med tanke på vilka multiplar företaget handlas för. Hade det varit vilken annan aktie som helst på large cap så hade den handlats till det dubbla.
2017-01-24, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Varför detta överdrivna fokus på Johan Carlström? Det var länge sen han var VD, han är inte kvar i styrelsen heller. Han fick ju kicken från sitt jobb som affärsutvecklare. Snart lär han väl inte få sitta kvar i valberedningen heller.

Vad mer vill folk? Ska man tvinga honom att sälja sin innehav i Sunfloro?

Det är väl rätt troligt att Söderfjell langat info till Carlström och nu då står som misstänkt för obehörigt röjande av insiderinformation, Johan har sin vana trogen gjort sin grej, dvs gjort sig skyldig till grovt insiderbrott, med tanke på att han har sådan position som han har så är han en säkerhetsrisk.

FPC kommer återhämta sig, sedan behöver dom fler vertikaler för att inte stagnera, men Carlström med de kontakter han har i bolaget, och den tvivelaktiga moral han besitter får mig att skjuta rygg. Har inte ägt en finger på ett bra tag nu.

Sedan har FPC varit en fantastiskt investering, för väldigt många, själv började jag handla i aktien på riktigt sommaren 2013, jag lyckades inte riktigt pricka toppen, men det var inte så långt ifrån, så för mig har det varit en strålande investering, det är inte så ofta man får vara med om en sådan explosionsartat utveckling.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-01-24 kl. 20:23.
2017-01-25, 10:12
Medlem
kurt-sunes avatar
Så kul att marknaden sväljer allt som investmentbanker säger med hull och hår..

http://www.di.se/nyheter/carnegie-fingerprint-ska-ner-22-procent/

Själv läser jag: FPC ska upp 22% och vi vill in billigare igen.
2017-01-25, 11:04
Medlem
RostigHinks avatar
Dagens Placeraforum för Fingerprint är humor. Har sällan sett så många dåliga förlorare på en gång som nu. Där får man veta att Carnegie ägnar sig åt olaglig dumpning... jo tjena.
2017-01-25, 11:08
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Dagens Placeraforum för Fingerprint är humor. Har sällan sett så många dåliga förlorare på en gång som nu. Där får man veta att Carnegie ägnar sig åt olaglig dumpning... jo tjena.

Luktar nybörjare lång väg... Förstår inte hur folk på allvar kan tro att det är riskfritt att handla på börsen och att det är lätt att tjäna pengar på aktiehandel?!

Ett tag var det ju närmast en hulliganstämning kring aktien och så fort man varnade för att aktier också kan gå ner så fick man skäll så det hette duga.

Men de hänger väl på den där kråkhataren antar jag...
2017-01-25, 11:44
Avslutad
Köp aldrig aktier med oseriös ledning,det finns så många bra bolag varför ska man sitta med detta elände som varit i utförsbacke i ett år.
Rena bondfångeriet dom har pysslat med..
2017-01-25, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -THH-Wasted
Köp aldrig aktier med oseriös ledning,det finns så många bra bolag varför ska man sitta med detta elände som varit i utförsbacke i ett år.
Rena bondfångeriet dom har pysslat med..
Det är ett världsledande bolag som säljer produkter som är här för att stanna. PE-talet är lågt. Aktien kan gå upp snabbt när det vänder.
2017-01-25, 13:11
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Söderfjell lämnar styrelsen. Mycket bra det här!

http://www.svd.se/brottsmisstankte-soderfjell-lamnar-fingerprints-styrelse
2017-01-25, 14:20
Avslutad
på 3 månader ner drygt 40%.
Måste kännas i magen för dom som köpt in sig vid fel tidpunkt.
Jag har legat 40% minus på aktier, men dom har vänt upp för det är stabila etablerade företag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in