2017-01-24, 18:33
Medlem
AsburyPerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruzifixxion
Haha, det skrev du dock inte, du tog istället upp flera exempel på vad som skulle kunna tolkas som ''hennes fel'' till att det hände.

Moderatorn, har han liten balle nu också? Kan du låta lite tuffare i ditt nästa inlägg, tack.
Frågan är varför du blir irriterad på att folk visar medkänsla? Vad gör det dig om någon känner, av okänd anledning, medlidande i ''just'' detta fall? Citera gärna där någon skrev att detta är helt otänkbart.

Du har också liten balle.

Detta är vad jag skrev:
"Fel och fel, jävla kukhuvud, finns mycket man kan säga som är "fel". Man kan säga att en kvinna inte ska gå ensam sent på natten. Man kan säga att hon inte skulle varit berusad. Man kan säga att hon borde tagit en taxi. Man kan säga massa saker. Egentligen gjorde hon nog inget fel."

Om du tolkar det som att jag skriver att hon har gjort en massa fel så tycker jag synd om dig. Extremt dålig läsförståelse.
Citera
2017-01-24, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
http://stundin.is/frett/nikolaj-hringdi-latlaust-i-islenska-vinkonu-nottina-sem-birna-hvarf/

Intressant..vilken av dem är det som åkte i kian på förmiddagen medan den andre gick ombord?
Citera
2017-01-24, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prupplisa
Intressant..vilken av dem är det som åkte i kian på förmiddagen medan den andre gick ombord?

Möller,Nikolaj gick ombord
Citera
2017-01-24, 20:14
Medlem
Citat:
Möller,Nikolaj gick ombord
Nikolaj verkar ha druckit mycket under kvällen om jag förstår det rätt?
Citera
2017-01-24, 20:16
Medlem
Det pratades om att mordet va liknade det i Danmark på emeli eller vad hon hette.

Kan denna person va Möller Olsens Pappa med tanke på att det finns bara fyra bilder i profilen och i en av dem är han tillsammans med Möller Olsen .

Han verkar komma från Danmark i så fall med tanke på skolorna han har gått i.

https://www.facebook.com/nielskarl.*lsen?ref=ts&fref=ts

*= o
Senast redigerad av Jussom 2017-01-24 kl. 20:17. Anledning: Felstavat
Citera
2017-01-24, 20:43
Medlem
Citat:
Det pratades om att mordet va liknade det i Danmark på emeli eller vad hon hette.

Kan denna person va Möller Olsens Pappa med tanke på att det finns bara fyra bilder i profilen och i en av dem är han tillsammans med Möller Olsen .

Han verkar komma från Danmark i så fall med tanke på skolorna han har gått i.

https://www.facebook.com/nielskarl.*lsen?ref=ts&fref=ts

*= o
Är dåligt insatt i mordet på Emelie Meng, har för mig att hon hittades i en sjö? Vilka andra likheter finns det?
Citera
2017-01-24, 21:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suup
Är dåligt insatt i mordet på Emelie Meng, har för mig att hon hittades i en sjö? Vilka andra likheter finns det?

Unga kvinnor, på väg hem från krogen, druckit, hittas i vatten, antagligen transporterats med en bil, helg, långt hår, danskt territorium, finns säkert mer.
Citera
2017-01-24, 21:53
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Unga kvinnor, på väg hem från krogen, druckit, hittas i vatten, antagligen transporterats med en bil, helg, långt hår, danskt territorium, finns säkert mer.

Välordnat liv, ensamma ute på natten, mycket stor uppmärksamhet.

Annat stort fall med vissa likheter:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Natalee_Holloway
Citera
2017-01-24, 22:11
Medlem
halvfestligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsburyPerk
Men förstår du vad citationstecken betyder i dessa fall eller? Jag har skrivit fel inom citationstecken. Fan vad blåst du är.

Tex, du har en "stor" kuk. Det betyder att din kuk egentligen inte är stor.

Sluta sabba tråden nu! Skicka pm till varann om era kukar.

on topic: Har det framkommit något mer om häktningstider för de båda grönlänningarna, eller annat matnyttigt?
Citera
2017-01-24, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja det bör ju inte vara alltför svårt att få reda på om någon av herrarna har vistats i Danmark under den tiden. Verkar inte som det har avslöjats för allmänheten hur Meng dog och om ev. sexuellt övergrepp. Hoppas vi inte behöver vänta lika länge i detta fallet, men isländsk media verkar ju ha goda kontakter och inte vara rädda för att skriva om sånt de fått reda på. De publicerade ju både namn och bild på MGM innan åtal väckts.
Citera
2017-01-24, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvfestligt
Sluta sabba tråden nu! Skicka pm till varann om era kukar.

on topic: Har det framkommit något mer om häktningstider för de båda grönlänningarna, eller annat matnyttigt?
Om jag förstått det rätt så avslog domstolen idag polisens ansökan om att få häktningstiden ökad till 4 veckor. Så den är fortfarande 2 veckor
Citera
2017-01-24, 22:19
Medlem
halvfestligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suup
Om jag förstått det rätt så avslog domstolen idag polisens ansökan om att få häktningstiden ökad till 4 veckor. Så den är fortfarande 2 veckor

Om man vill vara optimistisk så kanske det betyder (hoppas) att polisen/åklagare redan har tillräckligt med bevis för att gå vidare? Konstigt att domstolen gör så annars, särskilt i ett fall som detta. Tänker på Lisa Holm där häktningen förlängdes hela tiden, "efter behov", om jag inte minns fel. Men det är kanske annorlunda på Island.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in