Citat:
Ja, att folk påpekar att du är helt sjukt egocentrisk och tror att hela världen kretsar kring dig är faktiskt något du får ta, eftersom det är ett faktum som du själv bevisar hela tiden. Det är sant att jag förmodligen hade kunnat tolka något från Sveriges Mästerkock också. Det hade kanske till och med kunnat innehålla ett budskap till mig (nu lär anklagelserna om egocentricitet kommer haglande, men det får jag väl ta…). Det beror på hur säkerhetssystemet är designat.
Citat:
Hur vet du att då att det pågår? Är inte vanföreställningar en mycket mer rimlig och sannolik förklaring, inte minst eftersom du t o m har fått den diagnosen?
Jag har förklarat delar av det tidigare men här är en liten upprepning:
Det som pågår kallas för ett spel. Hur det började och hur det blev viralt vet jag inte, men det har förekommit spel många gånger tidigare.
Det som pågår kallas för ett spel. Hur det började och hur det blev viralt vet jag inte, men det har förekommit spel många gånger tidigare.
Citat:
Som sagt, detta är bara dina egna orimliga tolkningar av text och ord som är en konsekvens av att du lider av vanföreställningar. Inget annat alternativ är sannolikt.
Den som anordnar spelet kallas för bank. I det här spelet är Säpo bank. Det betyder att det är de som ger ut pengarna (informationen) som ska spridas till alla som deltar i spelet. Informationen ges via dubbelspråk.
De som tar emot informationen förväntas dela med sig av den till andra. Det kallas att blanda och ge. De flesta intellektuella känner till det här och deltar i spelet. Man tar emot informationen, sätter in den i ett nytt sammanhang (blandar) och delar ut den på nytt (ger).
De deltagande i Sveriges Mästerkock kan t.ex. mycket väl vara delaktiga i spelet.
Ibland är det referenser till kortspel, banken kallas då Huset. Ibland liknar man sig med en orkester, där pratkvarnarna kallar sig själva kören. Patetiskt nog kallas den som spelet gäller för Maestro, ungefär som om det var hen som styrde.
De som tar emot informationen förväntas dela med sig av den till andra. Det kallas att blanda och ge. De flesta intellektuella känner till det här och deltar i spelet. Man tar emot informationen, sätter in den i ett nytt sammanhang (blandar) och delar ut den på nytt (ger).
De deltagande i Sveriges Mästerkock kan t.ex. mycket väl vara delaktiga i spelet.
Ibland är det referenser till kortspel, banken kallas då Huset. Ibland liknar man sig med en orkester, där pratkvarnarna kallar sig själva kören. Patetiskt nog kallas den som spelet gäller för Maestro, ungefär som om det var hen som styrde.
Annars får jag be dig att börja presentera konkreta bevis för din tro. Att leka med ord och påstå att man är stalkad kan alla göra. Det finns dock ingen anledning till att ta detta på allvar innan konkreta bevis presenteras.