2017-01-23, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
Samvetet har krupit fram lite på Nikolaj 14 januari 17:17 med tanke på uppdaterad profilbild på familjen,vilken tid lämnade båten hamnen?

Dessuten står det at Nikolaj som ble referert til her ble fabrikksjef på Polar seafood A/S 1. januar 2016 (former fisker at polar seafood)

Hva gjør en fabrikksjef på fiskebåten?
Citera
2017-01-23, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
Dessuten står det at Nikolaj som ble referert til her ble fabrikksjef på Polar seafood A/S 1. januar 2016 (former fisker at polar seafood)

Jag vet inte,men när båtarna är så där stora så är dom väl nästan som en fabrik.
Citera
2017-01-23, 23:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt

Med fabrikschef kan menas produktionschef. Stora trålare har en besättning som arbetar med fartyget, men också personal som jobbar i produktionen. Rensning, kokning, frysning, paketering, typ, beroende på vad man fiskar.
Citera
2017-01-24, 00:02
Medlem
Citat:
Samvetet har krupit fram lite på Nikolaj 14 januari 17:17 med tanke på uppdaterad profilbild på familjen,vilken tid lämnade båten hamnen?
Tror det var vid 21-tiden lokal tid
Citera
2017-01-24, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför köra ända dit för att dumpa kroppen i vattnet? Det är lika ologiskt, i synnerhet om man tänker sig att kängorna planterades för att vilseleda polisen, Birna har tagit livet av sig genom att hoppa i havet, typ. Då borde kängorna ha planterats vid bron, eller kroppen dumpats i havet nära kängorna, det rimmar bättre tycker jag.

Om man tittar lite på hur stranden ser ut kring Strandakirja så ser man att det finns gott om ställen som man skulle kunna gömma en kropp på. Är det helt osannolikt att kroppen gömdes i en skreva i vattenbrynet, men att tidvattnet flyttade kroppen så att den syntes från luften?

https://www.youtube.com/watch?v=HcyhsWFUk1E

3:40-5:00

Jo, men det var att dumpa kroppen i havet och att dumpa kroppen synlig på stranden jag jämförde logiken i. Om man tänker sig att kängorna inte planterades så kan de hamnat där när GM städade bilen som kan ha skett på samma plats. De kan ha legat kvar på golvet i baksätet t.ex.

Nej, det klart det inte är osannolikt. Det är bara att jag anser att det är mer sannolikt att de valde att dumpa i havet än på land. Det kan vara så att de ville dumpa kroppen i havet långt från där de låg med fartyget i hamnen? De vet eller upptäcker att det finns en bro och valet står mellan att hiva kroppen från en strand, hamn, en brygga eller en bro. Inget svårt val.

Men jag tycker att det ser dåligt ut med skevor längs med vattenbrynet, du. Det är väl mer att...kroppen gömdes under en sten.
Citera
2017-01-24, 00:09
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Med fabrikschef kan menas produktionschef. Stora trålare har en besättning som arbetar med fartyget, men också personal som jobbar i produktionen. Rensning, kokning, frysning, paketering, typ, beroende på vad man fiskar.

Så är det. Många av de större båtarna är att se som flytande fabriker. Speciellt de grönländska räktrålarna.
Citera
2017-01-24, 00:14
Medlem
Citat:
Tror telefonen stängdes av i närheten av platsen där dom placerade skorna.

Men inte samtidigt väl?

Jag tror också att telefonen stängdes av vid hamnen. Minns jag rätt så stängdes mobilen av 25 minuter efter att hon synts sista gången på övervakningsfilm? Från där hon sågs sist till golfklubben och sedan till hamnen tog ca. 25 minuter på Google Maps.
Citera
2017-01-24, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Men inte samtidigt väl?

Jag tror också att telefonen stängdes av vid hamnen. Minns jag rätt så stängdes mobilen av 25 minuter efter att hon synts sista gången på övervakningsfilm? Från där hon sågs sist till golfklubben och sedan till hamnen tog ca. 25 minuter på Google Maps.

Knappast samtidigt,men om dom stängde av telefoenen visste dom ju att polisen kan spåra sista singnalen,därför placerade dom skorna i hamnen och hoppades att hon aldrig skulle hittas,så tror jag det är.
Citera
2017-01-24, 00:24
Medlem
Vem av dem har varit misstänkt för sexualbrott, någon som vet?
Citera
2017-01-24, 00:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Knappast samtidigt,men om dom stängde av telefoenen visste dom ju att polisen kan spåra sista singnalen,därför placerade dom skorna i hamnen och hoppades att hon aldrig skulle hittas,så tror jag det är.

Du menar att mördaren tänkte att polisen kan eventuellt se var mobilen befann sig när den slocknade, och att det var vid hamnen? Planterar kängorna och planerar att erkänna att Birna har varit med någon av dem i hamnen, hon gick därifrån, därefter vet de inget mer?

De förnekar inte att Birna har varit i bilen, inte heller att de har träffat henne, och skulle sannolikt också erkänna att hon har varit med någon av dem i hamnområdet, men sedan skulle hon gå hem, verkade ledsen och deprimerad, tja, den storyn verkar mycket logisk och trolig faktiskt.
Senast redigerad av OY 2017-01-24 kl. 00:30.
Citera
2017-01-24, 00:36
Medlem
Citat:

Dette er kanskje også et gammelt bilde av Nikolaj lagt ut for 22 timer siden (fra søsterens profil?)

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1229231023796728&set=a.285071784879 328.78154.100001295253320&type=3&theater
Senast redigerad av Bakvendt 2017-01-24 kl. 00:38.
Citera
2017-01-24, 00:40
Medlem
Citat:
Du menar att mördaren tänkte att polisen kan eventuellt se var mobilen befann sig när den slocknade, och att det var vid hamnen? Planterar kängorna och planerar att erkänna att Birna har varit med någon av dem i hamnen, hon gick därifrån, därefter vet de inget mer?

De förnekar inte att Birna har varit i bilen, inte heller att de har träffat henne, och skulle sannolikt också erkänna att hon har varit med någon av dem i hamnområdet, men sedan skulle hon gå hem, verkade ledsen och deprimerad, tja, den storyn verkar mycket logisk och trolig faktiskt.

Ungefär så tror jag att det är,kanske dom körde raka vägen ner till hamnen när dom fick henne i bilen och kanske parkerade där skorna hittades och sen hände allting där?

Jag vet inte hur hamnen ser ut om vem som helst kan köra in där eller om man måste ha passerkort för att slippa in,då kan hamnen varit en trygg plats den tiden på dygnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in