2017-01-24, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jussom
Ungefär så tror jag att det är,kanske dom körde raka vägen ner till hamnen när dom fick henne i bilen och kanske parkerade där skorna hittades och sen hände allting där?

Jag vet inte hur hamnen ser ut om vem som helst kan köra in där eller om man måste ha passerkort för att slippa in,då kan hamnen varit en trygg plats den tiden på dygnet.
Det som förundrar mig är om detta bara var ett infall eller om det var planerat aka låt oss åka runt och leta efter någon. En ska ju dessutom ha varit nykter, troligen han som körde bilen. Båda ska vara ostraffade sedan tidigare.

Är det ett våldstäktsförsök som gått åt helvete? Olycka som någon påpekade?
Senast redigerad av Suup 2017-01-24 kl. 00:51.
Citera
2017-01-24, 00:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ungefär så tror jag att det är,kanske dom körde raka vägen ner till hamnen när dom fick henne i bilen och kanske parkerade där skorna hittades och sen hände allting där?

Jag vet inte hur hamnen ser ut om vem som helst kan köra in där eller om man måste ha passerkort för att slippa in,då kan hamnen varit en trygg plats den tiden på dygnet.

Är det bekräftat att de är bröder?

Olsen Brothers har i så fall fått en helt ny innebörd.

Om det handlar om väldtäkt så är det ju snuskit märkligt att två bröder ägnar sig åt sådant gemensamt.
Citera
2017-01-24, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är det bekräftat att de är bröder?

Olsen Brothers har i så fall fått en helt ny innebörd.

Om det handlar om väldtäkt så är det ju snuskit märkligt att två bröder ägnar sig åt sådant gemensamt.

Tror inte dom är bröder,men vet ej.

Däremot skulle jag vilja ha detta översatt :Skilríki Birnu í togaranum

Heimildir DV herma að skilríki Birnu hafi fundist í togaranum Polar Nanoq, en þeir sem fara fyrir rannsókninni hafa ekki viljað staðfesta þær heimildir. Þá hafa þeir sem stýrt hafa rannsókninni ekki viljað gefa það upp hvort lífsýni úr Birnu hafi fundist víðar en í bílnum, svo sem á fatnaði sakborninga.

http://www.dv.is/frettir/2017/1/23/their-eru-i-vardhaldi/
Citera
2017-01-24, 00:55
Moderator
OYs avatar
Citat:

Heimildir DV herma að skilríki Birnu hafi fundist í togaranum Polar Nanoq, en þeir sem fara fyrir rannsókninni hafa ekki viljað staðfesta þær heimildir. Þá hafa þeir sem stýrt hafa rannsókninni ekki viljað gefa það upp hvort lífsýni úr Birnu hafi fundist víðar en í bílnum, svo sem á fatnaði sakborninga.

Verkar handla om ett rykte som säger att Birnas legitimation har hittats på Polar Nanoq?
Citera
2017-01-24, 01:16
Medlem
Stin* Møll*r Ols*n *e lives in slagelse ,from Korsør.

EN slektning av siktede?

Citera
2017-01-24, 01:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt

EN slektning av siktede?

Finns ingenting på sidan som antyder att hon är släkt med trådens Möller Olsen.
Citera
2017-01-24, 01:22
Medlem
Citat:

EN slektning av siktede?

Det här var väl ändå ett ordentligt långskott?

Kvinnan har en bror vid namn Mad* Møll*r, så jag gissar att kvinnan tagit sin mans efternamn, Ols*n.
Citera
2017-01-24, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Det här var väl ändå ett ordentligt långskott?

Kvinnan har en bror vid namn Mad* Møll*r, så jag gissar att kvinnan tagit sin mans efternamn, Ols*n.

Navnet SMO har ca 40 000 søk på facebook. Men det kanskje er fordi folk sitter og leter etter en forbindelse...
Citera
2017-01-24, 01:35
Medlem
Denne kanskje

En av de tre vennene hennes er venn med Møller Olsen
Citera
2017-01-24, 01:36
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Översatt med Google translate

Certifikat björnar i trålare
Källor dv uppgift Birnu certifikat har hittats i trålaren Polar Nanoq, medan de som går för försöket har vägrat att bekräfta källorna. De har lyckats studien har vägrat att ge upp om prover från Birna har befunnits inte bara i bilen, såsom kläder misstänkta.
Citera
2017-01-24, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Översatt med Google translate

Certifikat björnar i trålare
Källor dv uppgift Birnu certifikat har hittats i trålaren Polar Nanoq, medan de som går för försöket har vägrat att bekräfta källorna. De har lyckats studien har vägrat att ge upp om prover från Birna har befunnits inte bara i bilen, såsom kläder misstänkta.

Det låter ju märkligt att det skulle finnas ID eller andra tillhörigheter som tillhör Birna på fartyget, har de tagit ombord några tillhörigheter så hade de också kastat dem i havet innan de kom tillbaks till Island.
Citera
2017-01-24, 01:44
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Denne kanskje

En av de tre vennene hennes er venn med Møller Olsen
Denne Møller Olsen jobbar på Polar Seafood A/S med säte på Grönland.
Senast redigerad av Timeout 2017-01-24 kl. 01:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in