Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Mycket möjligt att Isabel har haft ett par högt uppsatta stamkunder.. Ungefär som vår justitieminister på 70-talet..
Jag tänkte också på schizo när jag betraktade hennes känslokyla. Jag menar inte att hon skulle ha brustit i gråt, men även berättelserna som inte innehöll någon annan substans än "pengar". Började strippa pga pengar, började sälja sig själv - pga pengar.
Och nu vill hon sälja boken - inte för att varna andra unga tjejer att hamna i samma förljugna värld eller TRO att de har någon som helst koll på kunderna - utan återigen för att tjäna pengar..
Hon förskönar allt i hennes förflutna och låtsas att förutom en enda vecka i hennes liv var livet som prostituerad ett liv med en guldkant på..
Tror vi fäster fokus på fel återkommande faser.
Det återkommande i intervjuerna som är mer karaktärsdanande är behovet av att få känna sig snygg, att hon beskriver sig själv som orädd och att hon själv skall bestämma om hennes arbetstider.
Säg det vanliga jobb där hon kan få sitt ohyggligt stora självbekräfelsebehov tillgodosett?
Orädd antyder att hon är en thrillseeker av guds nåde. Säkert dyra vanor inblandat, därav det stora pengabehovet
Narcissism, psykopati med inslag av impulsivitet och machiavellianism (här i form av manipulation av torskar).
Detta skulle vara drivkrafterna för någon med klassisk dark triad personlighet.
Slutligen arbetstiderna, om hon är mentalt instabil (svårt att tro när man sett intervjuerna) och måste tillbringa tid på anstalter eller ligga hemma och må dåligt i perioder blir det ju också svårt med många vanliga jobb. Även mindre vanliga jobb som modell eller dylikt kommer du att ha svårt att behålla ifall du blir en no-show för många gånger.