2017-01-22, 21:49
Medlem
CNN:

Trump to begin renegotiating NAFTA with leaders of Mexico, Canada

Alltid något ska bli intressant hur han utformar avtalen nu när företagen inte har någon makt i förhandlingarna.
2017-01-22, 22:03
Medlem
biljons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush

Hur lång tid innan han börjar retuschera folk ut ur foton?

Fast iofs... med hans publiksiffror så får han nog photoshoppa in folk.

Vet inte riktigt om det där stämmer så bra.
Faktum är ju att han under valrörelsen drog enorma mängder publik, långt fler än tex Hillary Clinton.
https://www.youtube.com/watch?v=A4K56KaJ7Ds&list=PLZDGyeSTtYZqjmdPyquhyApr J3fD7_6Ge
https://www.youtube.com/watch?v=dnkB9LaJRzU

Sen angående folket som deltog i Washington, man ska var på det klara med att 90% (!) röstar demokratiskt i DC. Det gör ju att snedvridningen av potentiella besökare är enorm.
https://www.washingtonpost.com/2016-election-results/washington-dc/?utm_term=.2e8b6e496810
Dessutom är stora delar av östkusten demokratiskt lagd.
Senast redigerad av biljon 2017-01-22 kl. 22:07.
2017-01-22, 22:06
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Fast vita huset måste väl bara uttala sig om då får 100 000, behöver ju inte släppa uppgifterna.

Trump släpper aldrig det där, han kommer ge ut kärnvapenkoderna innan skatt uppgifterna.

Fast ju mer Trump vägrar ge ut dessa uppgifter, desto mer intressanta kommer de att bli för media. Sådant har en tendens att komma ut, och detta är troligen något som skulle orsaka en rejäl skandal om det publicerades.

Vid det här laget vågar jag inte ens spekulera kring vad det rör sig om, men jag tror nog att det är mer än lite vanligt skattefiffel.
2017-01-22, 22:06
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin
OBS: Jag tycker att Donald SKA ge sina tax returns eller att Wikileaks får tag på dem och visar dem. Riktigt dåligt av han om han inte gör det snart.
Det första kommer aldrig att ske, punkt.
Och ang. det andra så ligger det inte i Wikileaks arbetsgivares... jag menar Wikileaks intresse att släppa en enda uppgift om Donald, eller något relaterat till honom.
http://theweek.com/speedreads/645239/julian-assange-tells-megyn-kelly-why-wikileaks-isnt-releasing-dirt-donald-trump
Citat:
Julian Assange tells Megyn Kelly why WikiLeaks isn't releasing dirt on Donald Trump
2017-01-22, 22:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
"FROM the first day in office". Notera "from" och inte "at". Jag tror nog att Trumps anhängare har tålamod att ge honom mer än en dag hörrudu. Undrar vad ni ska gapa om när Trump inte bara betat av alla vallöften utan också tagit ytterligare kliv mot att vrida utvecklingen i en sund riktning igen.

Tror nog mer att Trumpälskare egentligen skiter blanka fan i vad han gör då de har köpt hela hans spritföråd och är frälsta i honom oavsett om han fullföljer sina löften eller inte.
2017-01-22, 22:19
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Tror nog mer att Trumpälskare egentligen skiter blanka fan i vad han gör då de har köpt hela hans spritföråd och är frälsta i honom oavsett om han fullföljer sina löften eller inte.

Det tvivlar jag på. Däremot vill nog Trumps anhängare ge honom chansen till skillnad mot dig. Men så är du ju en uppenbar Trumphatare som dömer ut på förhand. Vilken skillnad mot Obama som enligt liberaler och neo-kommunister var världens bäste president redan innan han svor eden. Men när han avgick var han den minst populäre presidenten i USAs historia. Trump kanske gör en inverterad Obama?
2017-01-22, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Fast ju mer Trump vägrar ge ut dessa uppgifter, desto mer intressanta kommer de att bli för media. Sådant har en tendens att komma ut, och detta är troligen något som skulle orsaka en rejäl skandal om det publicerades.

Vid det här laget vågar jag inte ens spekulera kring vad det rör sig om, men jag tror nog att det är mer än lite vanligt skattefiffel.

Media kanske men väljarna verkade inte så intresserade.

Jag tror att det är så enkelt som att han inte har en miljard på banken i rena pengar utan allt är i värde och i form av fastigheter.

Hela hans karriär bygger på att han är "rik" så det skulle vara förödande för Trump karaktären om han inte är miljardär. För oss hade nyheten varit mehhh men för hans hjärna är det doomsday.
2017-01-22, 22:30
Medlem
Trump är en doer, till skillnad mot Obama och det etablissemang som hyllat honom. Så enkelt är det. Samt att Trump som den första amerikanska politiker insåg att europeisk "populism" (som ju mer handlar om att bryta medias makt mer än något annat) är den politiska riktning som har framtiden för sig. Det tyder på en viss intelligens, politisk fingertoppskänsla och att han har lyckats identifiera de politiska frågor som vanliga väljare anser viktiga (men anses oviktiga av det burgna etablissemanget).
2017-01-22, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Media kanske men väljarna verkade inte så intresserade.

Jag tror att det är så enkelt som att han inte har en miljard på banken i rena pengar utan allt är i värde och i form av fastigheter.

Hela hans karriär bygger på att han är "rik" så det skulle vara förödande för Trump karaktären om han inte är miljardär. För oss hade nyheten varit mehhh men för hans hjärna är det doomsday.

Nä, du vet, förmögenhet räknas i tillgångar, alltså just det du räknar upp. Han har säkerligen tillgångar på många miljarder.

Antagligen är det som spekuleras så att han inte betalat skatt.

Det är det mest troliga.
2017-01-22, 22:32
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Nånting som ingen i tråden kan motsäga är ju Donalds förmåga att vinna. Blivit en av världens rikaste i en bransch som inte är optimal för att nå den nivån. Framförallt med den nischning Trump kört inom fastighetsbranschen. För att bli riktigt rik är ju en "billig" produkt i stor mängd produktion alltid den enklaste vägen att gå.

Sett det värdelösa argumentet att Trump hade varit rikare om han bara använt fondinvestering på arvet. Trump räknades som 324e rikast i världen när han påbörjade sin politiska kampanj.
Fred Trump vars låg han? Bland dom 5000 rikaste i USA?

Han serverades både startkapital och kontakter på silverfat i en tid då Manhattan stod inför en enorm fastighetsboom. Svårt att misslyckas då.

Alla andra idéer han testat har gått åt helvete.
2017-01-22, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulbasaur72
Nä, du vet, förmögenhet räknas i tillgångar, alltså just det du räknar upp. Han har säkerligen tillgångar på många miljarder.

Antagligen är det som spekuleras så att han inte betalat skatt.

Det är det mest troliga.

Trump säger ju själv att han betalar så lite skatt som möjligt, människan skröt om det på ABC news.

Tro mig när bara lönen från Macy's och The Apprentice ligger på kontot så kommer media skita i att han har tillgångar på miljarder.

Media skulle krossa honom där. Inte för att skulle skada honom nu när karriären snart är över.
.
2017-01-22, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Han serverades både startkapital och kontakter på silverfat i en tid då Manhattan stod inför en enorm fastighetsboom. Svårt att misslyckas då.

Alla andra idéer han testat har gått åt helvete.

Höll inte New york på att gå bankrutt under 70-talet?

Trump köpte sina första fastigheter under 70-talet för rekordlåga priser och jag behöver inte förklara för dig vad dem är värda idag Manhattan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in