2017-01-30, 20:48
Medlem
RudyardKiplings avatar
Jag har inte läst igenom hela tråden, men jag såg någonstans att Trump beordrat FBI att göra tillslag på CDC i förra veckan. Stämmer det eller är det fake news?
2017-01-30, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Men vänta nu här, stämmer det McMuffin säger? OM det är så kommer detta vara ytterst allvarligt; det är ju inte så att de som utför maktutövningen kan överrida de som tolkar lagen. Kan sluta med att hela EO måste dras tillbaks om detta stämmer, men det är kanske för otroligt för att det skall vara sant?

Tror bara domarens lag gällde för de två som var fängslade, och bara de som är i USA. Vad ägget vill är att man inte ska lyssna på Trumps order vilket inte var vad domaren skrev.
2017-01-30, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Väntat att se hur liberal press hotar med sina allierade i ISIS för att skrämma till sig fortsatt islamistisk massinvandring. Vanligt folk undrar vad fan ni håller på med. Tror du någon faller flr argumentet: Var snälla mot islamisterna, annars dödar de dig?

Ingen skräms av ISIS. Trump och Mattis spränger dem i luften istället. Det var under Obamas beskydd de växte sig starka. Nu sjunger de på sista versen.

Winning!

Alla har rätt att gå nakna på torget i Rosengård men om man gör det med vett och vilja och sen blir tafsad på eller värre så kan man ju inte säga att man inte får skylla sig själv eller hur?

Att göra idiotiska saker har alltid konsekvenser. Det är därför Trump är så farlig. För att han är en riktigt stor idiot. Riktigt stor idiot. Riktigt stor idiot.

Och självklart vill de döda Trump men så många andra också som är helt oskyldiga och bara ville gå på en konsert eller handla på ett köpcentra.
2017-01-30, 20:54
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Väntat att se hur liberal press hotar med sina allierade i ISIS för att skrämma till sig fortsatt islamistisk massinvandring. Vanligt folk undrar vad fan ni håller på med. Tror du någon faller flr argumentet: Var snälla mot islamisterna, annars dödar de dig?

Ingen skräms av ISIS. Trump och Mattis spränger dem i luften istället. Det var under Obamas beskydd de växte sig starka. Nu sjunger de på sista versen.

Winning!

Fast det är ju nonsensargument som dessa som gör att åtminstone jag är ytterst skeptisk till många av Trumpisternas påståenden om vad som kommer hända; att besegra IS är inte enkelt och det kommer ta tid med både trupper på marken och omfattande ekonomisk hjälp om man vill nå ett fördelaktigt resultat.
2017-01-30, 20:55
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Men vänta nu här, stämmer det McMuffin säger? OM det är så kommer detta vara ytterst allvarligt; det är ju inte så att de som utför maktutövningen kan överrida de som tolkar lagen. Kan sluta med att hela EO måste dras tillbaks om detta stämmer, men det är kanske för otroligt för att det skall vara sant?

Jag är inte helt säker vad McMuffin och du refererar till, men det är väl INTE något ovanligt att vissa EO eller delar av EO upphävs i domstolar? Det hände rätt ofta under Obama.
2017-01-30, 21:00
Medlem
Suspected US Drone Kills 2 Alleged Al-Qaida Yemen Fighters

Fan håller Trump på med i Jemen, går han Saudiarabien jobb så är det bara pinsamt.

Redan har en Amerikansk soldat dött på grund av det.
2017-01-30, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Suspected US Drone Kills 2 Alleged Al-Qaida Yemen Fighters

Fan håller Trump på med i Jemen, går han Saudiarabien jobb så är det bara pinsamt.

Redan har en Amerikansk soldat dött på grund av det.

Han stoppar invandringen till Sverige och Tyskland.

Saudiarabiens kung gick idag med på att öppna enorma safe-zones för flyktingar i Mellanöstern, och Syrien manar nu syrier i Sverige och Tyskland att åka hem igen.

Ingen slump att detta sker i samband med att USA involverar sig mer i Jemen mot iranskstödda rebeller.
2017-01-30, 21:15
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hawka
Han stoppar invandringen till Sverige och Tyskland.

Saudiarabiens kung gick idag med på att öppna enorma safe-zones för flyktingar i Mellanöstern, och Syrien manar nu syrier i Sverige och Tyskland att åka hem igen.

Ingen slump att detta sker i samband med att USA involverar sig mer i Jemen mot iranskstödda rebeller.
FYI: Al-Qaida är sunni och således på Irans fiendesida. För fan, lär er lite baskunskaper om islam innan ni uttalar er.
2017-01-30, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Om avtalen gäller för evigt, så går det inte bryta.
Så tänk nu efter hur du ska svara här, för det kan nog bli rätt komiskt annars.

Fel, avtal som löper på evig tid anses löpa på obestämd tid. Avtal på obestämd tid sägs enligt allmänna avtalsrättslig bestämmelser upp med tre månaders uppsägningstid.

(I vart fall enligt svensk rätt. Den enda som riksdagen har att erkänna och rätta sig efter)
2017-01-30, 21:20
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Fast det är ju nonsensargument som dessa som gör att åtminstone jag är ytterst skeptisk till många av Trumpisternas påståenden om vad som kommer hända; att besegra IS är inte enkelt och det kommer ta tid med både trupper på marken och omfattande ekonomisk hjälp om man vill nå ett fördelaktigt resultat.

Det beror nog på hur Trumps politik mot KSA kommer att se ut. Kommer Trump att bryta mot status quo där? Då är han den stora vinnaren. Odiskutabelt!
2017-01-30, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
FYI: Al-Qaida är sunni och således på Irans fiendesida. För fan, lär er lite baskunskaper om islam innan ni uttalar er.

Jag är väl insatt i konflikten i Jemen till skillnad från dig, syftade inte specifikt på den attacken utan mer houthi rebellerna som understödjs av Iran.

Houthi rebellerna och Saudiarabien ligger i konflikt och delar av Jemen kontrolleras av rebellgruppen, Trump gav idag sitt stöd till KSA.

Frågan jag besvarade var varför USA trappar upp i Jemen.
2017-01-30, 21:24
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hawka
Jag är väl insatt i konflikten i Jemen till skillnad från dig, syftade inte specifikt på den attacken utan mer houthi rebellerna som understödjs av Iran.

Houthi rebellerna och Saudiarabien ligger i konflikt och delar av Jemen kontrolleras av rebellgruppen, Trump gav idag sitt stöd till KSA.

Frågan jag besvarade var varför USA trappar upp i Jemen.
På vilket sätt gav han sitt stöd till KSA?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in