2017-01-22, 14:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solis789
Jag är förbryllad över hela historien, men ändå mest förbryllad över det ekonomiska dilemma som jag antar att hon haft i och med att hon väljer att exponera sig offentligt.

Scenario 1: får skyddad identitet och har lagt ner sin dåvarande sysselsättning. Hon är tillsynes en smart tjej som skulle kunna briljera på anställningsintervjuer och trots div "hål" i ett CV landa ett väldigt bra normalt jobb. Tryggt leva sitt liv utan att någon någonsin känner igen henne. Utan att stämplas som eskort och med betydligt större chans att den dömde mannen skulle kunna hitta henne igen. Med sitt utseende och intellekt hittar hon även en partner relativt fort och kan välja att berätta delar eller hela storyn. Happy happy life.

Scenario 2: eventuellt van vid en rätt så hög levnadsstandard och blir approachad av bokförlag/ approachar dem själv. Säkerligen löften och planer på att tjäna rätt bra med pengar - men då under förutsättning att hon exponerar sig i media för att få spridning. Totalt exponerad, nu och för resten av sitt liv samt "stämplad" oavsett vald väg i livet framöver. Fortfarande goda möjligheter att skaffa familj osv, men hon har ju helt och hållet växlat en människohandel mot en annan. Även om boken skulle sälja bra i Sverige och internationellt, så blir den mängden pengar inte alls i nivå för vad hon gjort för att få dem. Hon kommer aldrig kunna slappna av helt och hållet. Kanske någon känner igen henne. Skaffar hon barn kan barnen hitta detta när de blir vuxna, fruktansvärt trauma att leva med. Den dömde kan enklare hitta henne, även utomlands. Jag tycker detta är fruktansvärt tragiskt och jag hoppas nu innerligt att hon faktiskt säljer en massa böcker nu när hon ändå "sålt" sitt ansikte och röjt sin person.

Nu vet jag inte hur många kunder hon haft, men hon kanske inte kan slappna av problemfritt och leva "happy happy life" bara genom att skänka inkomsterna från böckerna till oljefonden eller liknande och sedan leva asketuskt i anoymitet. Även om hon skulle slita ut sig på ett äldreboende riskerar hon att vårdtagares son som kommer på besök råkar vara kund och flinar menande och vill ha lite på köpet (och tjallar för hennes arbetsgivare att en hora jobbar på boendet om hon säger ifrån). Om man jämför med i stort sett vilket yrke som helst av servicekaraktär är det nog mer sannolikt att hennes kunder känner igen henne men att hon inte känner igen kunderna.

Men nu är det ju inte den sortens obehag skyddad identitet åsyftar att vara verksam mot. Det är väl att just Martin inte ska komma åt henne, veta var hon bor eller liknande. Och då spelar det ingen roll att hon visar sin nuna offentligt.

Ett annat fenomen är något jag läste om på berlingske om såkallad "sugardating", kvinnorna där som ändå inte såg sig som prostituerade utan något annat (oklart vad) hade i vissa fall haft ett hundratal partners och beskrev att de ganska snabbt blev likgiltiga inför det. Jag tror inte den påverkan lätt försvinner bara för att man går med på att leva på socialbidrag och går i säck och aska.
Det låter som en sociademokratisk variant av de medeltida avlatsbreven. (S) - märkta Christina Kirchner är också skattesmitare, men hon måste inte köpa böcker för det.
Citera
2017-01-22, 14:55
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Finns i första posten. Domarna finns någonstans i tråden.

FUP är läsvärd och innehåller inte så vansinnigt mycket text som vissa. Den är ganska märklig eftersom den inte förklarar varför polisen frångick sina vanliga rutiner utan åkte till hennes lägenhet mer eller mindre omedelbart. Polisanmälan är ju traditionell där mamman säger att dottern inte hört av sig på ett par dagar vare sig till henne eller sin kompis och det är olikt henne. Någon information tycks ha lämnats i slasken. Dessutom ser det ut som FUPen är övercensurerad. Många saker ser ut att ha dolts som inte synes ha med behovet att skydda BOs personuppgifter att göra. I princip alla personer som förhörts liksom hela deras förhör har censurerats. Är inte detta ovanligt? Får man ens censurera mer än det som krävs för att dölja personuppgifterna, eller är detta vanligt och tillåtet?

Vissa saker kan väl bero av att GMs ombud legat lågt, för GM har inte intresse av att man gräver för mycket? Annars är det väl ganska vanligt att man söker hitta omständighet som ska verka förmildrande. Egenheter hos GM, som att han är störd och kommer att tappa jobbet kan vara lite förmildrande. Provokation från BO eller BOs sida och liknande viktar något tyngre på förmildrande.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-01-22 kl. 15:10.
Citera
2017-01-22, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Finns i första posten. Domarna finns någonstans i tråden.

FUP är läsvärd och innehåller inte så vansinnigt mycket text som vissa. Den är ganska märklig eftersom den inte förklarar varför polisen frångick sina vanliga rutiner utan åkte till hennes lägenhet mer eller mindre omedelbart. Polisanmälan är ju traditionell där mamman säger att dottern inte hört av sig på ett par dagar vare sig till henne eller sin kompis och det är olikt henne. Någon information tycks ha lämnats i slasken. Dessutom ser det ut som FUPen är övercensurerad. Många saker ser ut att ha dolts som inte synes ha med behovet att skydda BOs personuppgifter att göra. I princip alla vittnen som förhörts liksom hela deras vittnesmål har censurerats. Är inte detta ovanligt? Får man ens censurera mer än det som krävs för att dölja personuppgifterna, eller är detta vanligt och tillåtet?

Det var exakt det jag tyckte också. Vittnesförhören är ju helt avgörande (har de utrett MTs rörelser, förhört hans bror etc). Var var MT natten till fredagen osv? Men fastnade för en sak; enligt boken kom hon till Stockholm fredagkväll. I FUP står det 19.9, dvs. lördag, men kanske har de bara skrivit otydligt om de förhörde henne efter midnatt så det redan var den 19.9 då. Inte heller står det helt klart när polisen varit på hennes dörr, bara att de tidigare tagit sig in vid två tillfällen och sedan då den 19.9 på förmiddagen för brottsplatsundersökning. Fortfarande undrar jag över alla iakttagelser de gjort t.ex. angående all MTs mobilanvändning och platsbestämning av dessa etc. Jag får också starkt en känsla av att kontakten mellan dessa båda knäppskallar förmedlats av någon annan. Kompisen "Nathalie" var enligt boken väldigt aktiv i att få henne anmäld som försvunnen, det förhöret står väl inte att finna i FUP?
Citera
2017-01-22, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solis789
Jag är förbryllad över hela historien, men ändå mest förbryllad över det ekonomiska dilemma som jag antar att hon haft i och med att hon väljer att exponera sig offentligt.
......

Ja, det är ju tänkbart att hon tagit en massa SMS-lån för att finansiera ett extravagant levende. Hon kan ha lånat pengar för att betala en dyr resa med planen att betala tillbaka med intäkterna från resan, tex till USA. Sedan blev det mycket dyrare och inkomsterna mycket mindre än först väntat. En misslyckad affär på sitt sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Denna händelse, inklusive det pågående efterspelet, måste vara det absolut konstigaste i Sverige genom alla tider. Brukar inte sådana här personer sitta med ryggen mot kameran med munkjacka och röst förvrängd till oigenkänlighet när de intervjuas?

Jag har bara sett intervjuerna i Skavlan och Nyhetsmorgon med kvinnan, så jag ska egentligen inte uttala mig alls om henne. Men intrycket jag får är läkaren verkar ha valt ett offer som övertrumfar honom i strategiskt, beräknande, cyniskt tänkande. Hon verkar oerhört kall och listig. Jag utesluter inte att hon kan ha suttit i bunkern och tänkt att "det ju i alla fall lär bli en bra bok"...

Med lite bättre omdöme och eventuell utbildning skulle hon kunna vara som klippt och skuren för spionbranschen...

Ja, ovanligt på alla sätt. Jag håller med om ditt omdöme och repeterar vad jag sagt tidigare om entreprenör och risktagare.

Det hon säger i TV ger ett trovärdigt intryck och visar just, som hon säger, en logiskt tänkande snarare än känslostyrd person. Hennes förklaring till varför hon inte rymde eller bad om hjälp på Donkan stämmer väl med hur jag tidigare analyserat situationen. Hon vägde möjligheterna till framgång mot riskerna och avvaktade bästa möjliga tillfälle. Analyserande och skicklig. Tycks ha manipulerat ut MT totalt.
Citera
2017-01-22, 15:21
Bannlyst
Varför säger Tilde att läkaren våldtagit henne?

Mycket underligt att inte horan gör slut på det redan på restaurangen på väg till Stockholm. Hon kunde t.ex. skrikit att hon är kidnappad eller be någon ringa polisen.

Förstår inte heller hur hon kan prata så gott om att hora runt. Känner hon sig inte äcklig och vem fan vill skaffa barn och bilda familj med en f.d. hora?

Varför kan hon inte tala riktig svenska?

Hon är allvarligt totalrökt.
Citera
2017-01-22, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vissa saker kan väl bero av att GMs ombud legat lågt, för GM har inte intresse av att man gräver för mycket? Annars är det väl ganska vanligt att man söker hitta omständighet som ska verka förmildrande. Egenheter hos GM, som att han är störd och kommer att tappa jobbet kan vara lite förmildrande. Provokation från BO eller BOs sida och liknande viktar något tyngre på förmildrande.

Ja om de förhör som dolts har med GMs eller BOs hälsotillstånd att göra så är det väl rimligt att de censurerats. Nu tror jag snarare att en del förhör är med BOs vän (kollega?) och hyresvärd (hallick?) och kanske med far/mor och syster. Kanske finns droger med i bilden. Man hittade ett par kuvert i lägenheten som tydligen ansågs vara viktiga eftersom deras placering på två separata platser i köket tydligt märktes ut. Vad kuverten innehöll censurerades men skulle, baserat på längden av det överstrykna, kunna ha varit "pengar" eller någon drog.
Senast redigerad av Refraktor 2017-01-22 kl. 15:32.
Citera
2017-01-22, 15:34
Medlem
Jag har inga sympatier alls för horan.

Hur kunde hon sitta 2 timmar i väntrummet hos polisen utan att göra någonting? Hon är inte trovärdig enligt mig. Bara ett fnask som vill tjäna pengar.
Citera
2017-01-22, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valtyr
Har inte satt mig in i fallet, men såg intervjun nu på TV4 och det enda jag kunde tänka var:

"Men för i helvete, det här är ju en bluff!"

Har hon och läkaren blåst hela Sverige? Det KAN inte ha gått till som hon säger.

I hennes bok står att han dömdes till 10 års fängelse i tingsrätten, men överklagade så att hovrätten gav 8 år och HD beviljade ingen resning. Kan de ha planerat detta? Det är då inte vad domstolar anser, eller ville han bli fälld?

Det är i o f s möjligt att hon i TV-intervju inte säger helt rätt, men det är ju också ett år och fyra månader sen hon satt inlåst i sex dagar, och nästan ett år sen domen föll. Det verkar som att hon har återhämtat sig, men händelsen har antagligen satt djupa spår som bara hon känner, och då folk efterfrågar hennes historia är det väl naturligt att hon både skriver en bok och tackar ja till att intervjuas i TV.
Citera
2017-01-22, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalle098
Jag har inga sympatier alls för horan.

Hur kunde hon sitta 2 timmar i väntrummet hos polisen utan att göra någonting? Hon är inte trovärdig enligt mig. Bara ett fnask som vill tjäna pengar.

Tänker samma sak. Antingen är hon förståndshandikappad eller gillar hon läget. Tror det är en kombination av båda.

Varför har ingen enda tidning skrivit att hon är hora innan hon medverkade i Skavlan?

Är det Flashback horan menar att folk skriver att hon bör skylla sig själv?

Ja, det bör hon göra. Jävla äckel!
Citera
2017-01-22, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adeless
Tänker samma sak. Antingen är hon förståndshandikappad eller gillar hon läget. Tror det är en kombination av båda.

Varför har ingen enda tidning skrivit att hon är hora innan hon medverkade i Skavlan?

Är det Flashback horan menar att folk skriver att hon bör skylla sig själv?

Ja, det bör hon göra. Jävla äckel!

Precis. Jag får känslan av att den äckliga horan är glad och stolt över det som hänt. Jag tål inte att höra hennes dåliga svenska och entoniga röst.
Citera
2017-01-22, 15:54
Medlem
Varför skrev inte medierna från början att hon jobbade som hora? Och hur kan hon ha så lite självrespekt att hon öppet visar vem hon är?
Citera
2017-01-22, 15:59
Bannlyst
Hur mycket har hon tjänat på dessa två intervjuer i TV? Snacka om att vara kåt på pengar.

Har hon skrivit boken själv eller har hon haft spökskrivare?

Noll empati för denna golddigger!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in