2017-01-21, 22:30
  #9301
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hur kan du få det till så att du ens själv tror på den jämförelsen?

En återfallsförbrytare, kvinnomisshandlare, som har dödat en människa förut och som precis har muckat. Den människan börjar "partysnorta" med Lotta och Lotta - en medelålderskvinna med familjeplanering i tankarna - anser att den här killen ska jag satsa på.. HAN blir en bra pappa till min unge.

Sen undrar jag hur Lotta överhuvudtaget kunde tänka sig att bli mamma när hon själv var så omogen att hon i medelåldern nappade direkt när någon erbjöd henne droger? Hur kan en sådan människa uppfostra ett barn?

Det är ju givetvis så, att väldigt få (om ens någon) inleder ett förhållande med någon som framställer sig som en komplett galning, undantag finns dock och få handlar det ofta om folk som tror de kan rädda och förändra grovt kriminella, faktum kvarstår dock, alla som får någon på kroken, har NÅGOT tilltalande, annars förälskar man sig inte i vederbörande. I SMS kan man ju tydlligt se hur Martin smeker flera kvinnor medhårs, ett vanligt drag hos psykopater som växlar mellan spelad empati och charm och manipulation.

Nu är ju Lotta död och kan ej svara för sig, men angående barn så är den biten långt ifrån alltid rationell hos barnlösa kvinnor 35+, det är ett välkänt fenomen.
Citera
2017-01-21, 22:37
  #9302
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hur kan du få det till så att du ens själv tror på den jämförelsen?

Sen undrar jag hur Lotta överhuvudtaget kunde tänka sig att bli mamma när hon själv var så omogen att hon i medelåldern nappade direkt när någon erbjöd henne droger? Hur kan en sådan människa uppfostra ett barn?

Ja det kan man verkligen fråga sig.

Martin - trygg familjefar.. knappast. Inte i någons bok. Om Lotta nu ville ha barn, varför inte satsa på Per som älskade henne? Hon avfärdade honom till Camilla och sa att "han drack för mycket". Men Martin som drack 20 öl på en kväll, knarkade dagligen, tryckte anabola, misshandlade och var kriminell - han var plötsligt helt lämplig?

Det är ofattbart.
Citera
2017-01-21, 22:43
  #9303
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det är inte en "vuxengrej" eller en "mognadsfråga" eller för den delen något tecken på "mer eller mindre välmående" att man börja snorta kokain. Det är brottsligt! Det är inte mindre brottsligt för att man "ville prova sig fram" - det vill nog alla första gången de snortar. Eller att man just då är väldigt glad eller väldigt nere.
Det är jäkligt dåligt omdöme av en medelålders kvinna!

Om man hamnar i situationer som man initialt inte vet hur man ska hantera - är det väl synnerligen lämpligt att man lyssnar på åtminstone något råd som storasystrar, vänner, polisen, exet, kvinnoboendet, målsägaren, psykologen, arbetsgivaren, ens egen mor eller hyresvärden ger.
Hade Lotta lyssnat och följt råden från en enda av dessa personer hade det räckt!
Eller lyssnat på sina egna smärtreceptorer som signalerade brutna revben!

Du skriver att "man provar sig fram och ibland blir det inte så lyckat". När ska man då konstatera att det "inte blev så lyckat"? Första gången när Martin misshandlar, som sker efter tre veckor? Efter 10 ggn? 15ggn?
Eller när han gör slut och man går till polisen - men ljuger för omgivningen att man inte har någon kontakt med Martin? Inser man då att "det inte blev så lyckat"? Tydligen inte Lotta i alla fall - för hon fortsatte att leta efter en gemensam lägenhet och ville skaffa barn med Martin.

Läs och begrunda vad Lotta gjorde ur Fupen. Då kan man inte undgå att konstatera att hennes sug efter Martin, hennes tjat att träffa honom, hennes lögner till omgivningen och hennes brist på samarbete med polisen - naturligtvis visar på dåligt omdöme och på ett riskabelt beteende.

Det kan förklaras för omgivningen med att man just då vare nere, olycklig eller ledsen. Det blir inte rätt gjort iallafall fall - och ansvaret för sitt handlade var Lottas. Ingen annans!

Hur svårt kan det vara att erkänna att hon gjorde fel och hade eget ansvar när hon fortsatte umgås med Martin? Och när hon snortade kokain?

Det är just din typ av fördömanden som gör att kvinnor dröjer med att söka professionell hjälp, de anklagar sig själva (för det har ofta gärningsmännen lärt dem att göra) och nedvärderar sig (jag måste vara en idiot som hamnade i denna sits och inte sällan har gärningsmännen kallat dem fula saker, så länge att offren börjat tro på det ). Dessutom har de ofta en fenomenal tilltro till att saker ska förbättras hos den andre

Inser du inte att du resonerar som en kvinnomisshandlare gör, dvs alla små misstag offret begår ger dig rätt att slå hen sönder och samman för vederbörande har genom sitt ogudaktiga leverne och sin värdelöshet förbrukat sin rätt till någon form av hjälp...
Citera
2017-01-21, 22:47
  #9304
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Ja det kan man verkligen fråga sig.

Martin - trygg familjefar.. knappast. Inte i någons bok. Om Lotta nu ville ha barn, varför inte satsa på Per som älskade henne? Hon avfärdade honom till Camilla och sa att "han drack för mycket". Men Martin som drack 20 öl på en kväll, knarkade dagligen, tryckte anabola, misshandlade och var kriminell - han var plötsligt helt lämplig?

Det är ofattbart.

Ofattbart skriver du...ja, om du inte fattar kanske du ska ge fan i att moralisera över en död människa som inte kan föra sin talan. Det du sysslar med är osmakligt.
Citera
2017-01-21, 22:55
  #9305
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Det är ju givetvis så, att väldigt få (om ens någon) inleder ett förhållande med någon som framställer sig som en komplett galning, undantag finns dock och få handlar det ofta om folk som tror de kan rädda och förändra grovt kriminella, faktum kvarstår dock, alla som får någon på kroken, har NÅGOT tilltalande, annars förälskar man sig inte i vederbörande. I SMS kan man ju tydlligt se hur Martin smeker flera kvinnor medhårs, ett vanligt drag hos psykopater som växlar mellan spelad empati och charm och manipulation.

Nu är ju Lotta död och kan ej svara för sig, men angående barn så är den biten långt ifrån alltid rationell hos barnlösa kvinnor 35+, det är ett välkänt fenomen.

Fortfarande fattar jag inget..

“Framställer sig”..

Martin framställer ju sig som äckligt slödder på sin facebok. Vilken normalmäniska har intresset att ens börja prata med honom efter den “framställningen”?

Om man sen ändå vill växla några ord med idioten då får man ju veta att killen har muckat för ett kvinnomisshandel bara ett par månader tidigare.

Hur kan någon vilja hoppa I säng med en man som precis har suttit inne för att ha pucklat på sin tidigare flickvän?

Jag undrar hur Lottas syskon kommer att känna sig när de får läsa I tidningen om Martins förlovning/giftermål/barn. Undrar DE då hur någon kvinna kan vilja skaffa barn med en man som har mosat deras systers skalle – eller har de full förståelse för det eftersom Martin troligtvis har återigen “manipulerat” kvinnan I fråga?
Citera
2017-01-21, 22:59
  #9306
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Ofattbart skriver du...ja, om du inte fattar kanske du ska ge fan i att moralisera över en död människa som inte kan föra sin talan. Det du sysslar med är osmakligt.

Så när Martin dör får man inte längre moralisera hans gärningar eftersom man inte får ifrågasätta döda människors val när de fortfarande levde?
Citera
2017-01-21, 23:04
  #9307
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Det är just din typ av fördömanden som gör att kvinnor dröjer med att söka professionell hjälp, de anklagar sig själva (för det har ofta gärningsmännen lärt dem att göra) och nedvärderar sig (jag måste vara en idiot som hamnade i denna sits och inte sällan har gärningsmännen kallat dem fula saker, så länge att offren börjat tro på det ). Dessutom har de ofta en fenomenal tilltro till att saker ska förbättras hos den andre

Inser du inte att du resonerar som en kvinnomisshandlare gör, dvs alla små misstag offret begår ger dig rätt att slå hen sönder och samman för vederbörande har genom sitt ogudaktiga leverne och sin värdelöshet förbrukat sin rätt till någon form av hjälp...

Små misstag?

En medelålders kvinna nappar direkt när en kriminell våldsman erbjuder henne knark.
Citera
2017-01-21, 23:07
  #9308
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Så när Martin dör får man inte längre moralisera hans gärningar eftersom man inte får ifrågasätta döda människors val när de fortfarande levde?

Det finns ju en tråd om Svartenbrandt om man vill bagatellisera och relativisera...
Citera
2017-01-21, 23:24
  #9309
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Ja det kan man verkligen fråga sig.

Martin - trygg familjefar.. knappast. Inte i någons bok. Om Lotta nu ville ha barn, varför inte satsa på Per som älskade henne? Hon avfärdade honom till Camilla och sa att "han drack för mycket". Men Martin som drack 20 öl på en kväll, knarkade dagligen, tryckte anabola, misshandlade och var kriminell - han var plötsligt helt lämplig?

Det är ofattbart.

Ofattbart var ordet.

Per ville inget annat än vara tillsammans med Lotta. Och Lotta släppte inte honom fri så att han skulle ha kunnat skaffa familj med någon annan. Nej, han väntade snällt för att Lotta skulle "må bättre" och orka dela boende med honom igen.. Åren gick, men Lotta blev inte bättre. Hon behövde "mer tid". (Läs fler kandidater att gå igenom..)

Magnus var inte intresserad på riktigt. Han kunde tänka sig att ligga med Lotta och åka till SPA:n med henne, men han ville inte erkänna ens inför sina vänner/släktingar vem han träffade. Lotta fick förbli en "hemlig flickvän". En kvinna i byrålådan som Magnus tog upp då när det pockade på i byxan..

Sen kom den kriminella och våldsamma Martin med i bilden och då bestämde sig Lotta att detta var mannen hon skulle satsa på. En fantastisk pappakandidat som knäckte revben på Lotta och slängde henne runt i lägenheten, men tydligen lyckades han "framställa sig" på ett sätt som ändå tilltalade Lotta.

När man jämför Per och Martin så undrar man varför Lotta ville ha just Martins gener när hon dumpade Pers? Hellre en knarkande kvinnomisshandlare och våldsam återfallsförbrytare än en alkis? :-o
Citera
2017-01-21, 23:44
  #9310
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Ofattbart skriver du...ja, om du inte fattar kanske du ska ge fan i att moralisera över en död människa som inte kan föra sin talan. Det du sysslar med är osmakligt.

Du och några andra white knights verkar ju föra Lottas talan här så att hon inte är med oss är väl inget större bekymmer för henne. Hon vilar inte mindre i frid för att vi diskuterar här. Inte Lisa Holm heller och det är en av Flashbacks största trådar.

Du skriver att Solglittret och vi övriga får våldsutsatta tjejer att må sämre, jag skulle säga tvärtom. Om någon kan ta lärdom av detta som hänt så är det att hålla sig borta från kriminellt skubb som suttit inne för kvinnomisshandel (ja Lotta visste) och när man får chansen till skyddat boende och larm så ska man ta den!

Sedan bör frivården som lät Martin knarka och misshandla, trots deras vetskap och villkorlig frigivning, gott få sig en åthutning. Åklagarna som lade ner anmälan hade kunnat höra sig för med Lottas släkt och vänner och med hjälp av dem drivit ärendet till åtal även utan Lottas medverkan. Det fanns bildbevis och vittnen till hur Lotta såg ut. Men det fråntar inte Lotta ansvaret för att göra ett så dåligt val och bli ihop och försöka bli gravid med Martin när hon visste allt om hur han var.
__________________
Senast redigerad av Dekorima 2017-01-21 kl. 23:47.
Citera
2017-01-21, 23:59
  #9311
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorima
Du och några andra white knights verkar ju föra Lottas talan här så att hon inte är med oss är väl inget större bekymmer för henne. Hon vilar inte mindre i frid för att vi diskuterar här. Inte Lisa Holm heller och det är en av Flashbacks största trådar.

Du skriver att Solglittret och vi övriga får våldsutsatta tjejer att må sämre, jag skulle säga tvärtom. Om någon kan ta lärdom av detta som hänt så är det att hålla sig borta från kriminellt skubb som suttit inne för kvinnomisshandel (ja Lotta visste) och när man får chansen till skyddat boende och larm så ska man ta den!

Sedan bör frivården som lät Martin knarka och misshandla, trots deras vetskap och villkorlig frigivning, gott få sig en åthutning. Åklagarna som lade ner anmälan hade kunnat höra sig för med Lottas släkt och vänner och med hjälp av dem drivit ärendet till åtal även utan Lottas medverkan. Det fanns bildbevis och vittnen till hur Lotta såg ut. Men det fråntar inte Lotta ansvaret för att göra ett så dåligt val och bli ihop och försöka bli gravid med Martin när hon visste allt om hur han var.

Hm, där är inte jag säker på att jag håller med, angående att polis och åklagare kan kontakta anmälares släkt och bekanta om anmälare drar tillbaka anmälan och inte vill lämna ut dokumentation som skulle kunna styrka påstått brott.
Och att driva det till åtal, det är ett väldigt knepigt bevisläge om BO i huvudförhandling hävdar något annat.
Citera
2017-01-22, 00:02
  #9312
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hm, där är inte jag säker på att jag håller med, angående att polis och åklagare kan kontakta anmälares släkt och bekanta om anmälare drar tillbaka anmälan och inte vill lämna ut dokumentation som skulle kunna styrka påstått brott.
Och att driva det till åtal, det är ett väldigt knepigt bevisläge om BO i huvudförhandling hävdar något annat.

Ja förutsättningen är ju att BO inte hävdar motsatsen, det finns ju åtminstone en teoretisk chans om hon "endast" avstår från att medverka. Skulle hon hävda motsatsen så är det nog kört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in