2017-01-21, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin
Det var ju en massiv folkmassa? Visst, mycket mindre än Obama 08, men fortfarande massiv.

Nej, den var liten. T o m med mindre än under Bushs installationer.
2017-01-21, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Han.Jelin
Det var ju en massiv folkmassa? Visst, mycket mindre än Obama 08, men fortfarande massiv.

Det klart att man kan kalla den massiv med jättestora levande varelser om man jämför med myror utspridda på golvet när akvariet vält.

Men det blir ju lite löjligt. Varför ska man inte jämföra de närvarande med andra presidenters skaror för?

Och varför ska man jämföra människornas storlek att de var så stora med myror för?

2017-01-21, 22:27
Medlem
JontenZs avatar
Jag tror inte Trump kommer klara sin presidentpost i fyra år. Kolla bara i Washington, det har aldrig varit så stora protester mot en amerikansk president förut. Hur ska han kunna "ena folket" om så många hatar honom?
2017-01-21, 22:28
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
En demonstration är att göra reklam för sin åsikt. Vad skulle inte vara rätt med att visa att man är en ensam som Pudas i pudaslådan som tycker något eller till andra änden att man är väldigt väldigt många som tycker något? Du får gärna utveckla vad det är för meningslöst med detta? Ska folk inte visa vad de tycker för att de på ett tidigt stadium ska ge upp vad de vill att något ska utvecklas till? Vad är det för bra med människor som bara ger upp i stället för att fredligt visa vad de vill?

Att få riktiga jobb och få bukt med kriminalitet och stoppa all terror (eller menar du på allvar att bara annan terror ska hindras?) och så vidare är ju bra men vad har det med Trump att göra? Finns det något som talar för att han är särskilt intresserad av detta? Han pratar om det men än så länge är det ju upp till bevis? Sjukvården tror du på allvar att han kommer att fixa detta med att folk ska få tillgång till sjukvård?

Vad betyder "Ni representerar inte folket"?

Ursäkta men de demonstrationer din sida brukar hålla är för det mesta ingen bra reklam för era åsikter. Men det är ju ert problem förstås. Dessutom kommer Trump inte att påverkas i er riktning hur mycket ni än demonstrerar. Fortsätter dessa demonstrationer att spåra ur så kommer det att bli hårda tag från polis och nationalgardet vad det lider.

Det är nästan så jag undrar om du ens har lyssnat på vad Trump sagt. Givetvis är han intresserad av att genomföra den politik han utlovat. Det har han visat klart och tydligt hittills. Om du nu tycker att det är upp till bevis, varför demonstrera redan nu?

Trump representerar folket. Inte ni. Vad är oklart med det? Därtill har era åsikter inte tillnärmelsevis lika många anhängare som ni tycks inbilla er.
2017-01-21, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JontenZ
Jag tror inte Trump kommer klara sin presidentpost i fyra år. Kolla bara i Washington, det har aldrig varit så stora protester mot en amerikansk president förut. Hur ska han kunna "ena folket" om så många hatar honom?

LoL 90% av DC röstade på Clinton och 70% är minoriteter.

Låt Trump åka till Alabama och se om de kommer protestera. Som om SD skulle åka och hålla möte i rosengård.

Republikanerna vill avveckla planet parenthood därför protesterna, protesten är betald av planet parenthood.
2017-01-21, 22:31
Medlem
heiss avatar
Citat:
Det klart att man kan kalla den massiv med jättestora levande varelser om man jämför med myror utspridda på golvet när akvariet vält.

Men det blir ju lite löjligt. Varför ska man inte jämföra de närvarande med andra presidenters skaror för?

Och varför ska man jämföra människornas storlek att de var så stora med myror för?

Det är inte vad det handlar om och det vet du. Varför vill du bli jämförd med myror för? För det är vad du vill, korrekt? Ingen som har nämnt ordet innan eller som har nämnt om storlek på människor. Deras åsikter, karaktär och tolerans kan däremot ha skiftande storlek precis som vem som helst.
2017-01-21, 22:31
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Trump pratade hos CIA och hans fanklubb var där och applåderade där också.

Det här fattar jag inte. Trump är ju chefen nu, det här beteendet med att han har någon sorts fanclub med sig som står i kulisserna och applåderar och tjoar....inte värdigt, inte rationellt.

https://www.youtube.com/watch?v=V2ODQv89cf8

Jag vet att det är kontraproduktivt att över huvud taget bry sig, men det här klippet är bara så jävla pinsamt.

Trump står och yrar, viftar med händerna, han ser för fan ut som en blandning mellan Nixon och en 70-årig Ronald McDonald.

Trump måste vara dement, finns ju ingen som helst rimlig förklaring till att han frivilligt gör bort sig inför de patrioter och högt kvalificerade tjänstemän som jobbar för att främja USA´s intressen vid CIA på det här sättet

Jämför med VP Mike Pence vid samma event från 28:10 och en bit framåt. Titta på hur en statsman och ansvarstagande chef för sig i sammanhanget.

Clownen Trump däremot tar inte ens av sig ytterrocken:

https://www.youtube.com/watch?v=xagAlOXT9Wk
Senast redigerad av DaEzz 2017-01-21 kl. 23:03.
2017-01-21, 22:32
Medlem
JontenZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
LoL 90% av DC röstade på Clinton och 70% är minoriteter.

Låt Trump åka till Alabama och se om de kommer protestera. Som om SD skulle åka och hålla möte i rosengård.

Republikanerna vill avveckla planet parenthood därför protesterna, protesten är betald av planet parenthood.

Då kan han likaväl inte bo i Vita Huset längre.
2017-01-21, 22:35
Medlem
Han.Jelins avatar
Citat:

Var inte Obamas ovanligt stort?
2017-01-21, 22:37
Medlem
Han.Jelins avatar
Citat:
Vadå ena landet. Jag ser att alla pratar om det. Kravallerna kommer snart sluta. Folk är inte mer delade än för fyra år sedan. Motståndet kommer dö när han inte blir någon mini Hitler och folk får lägre skatter.

EDIT: Sedan tror jag inte att folket som är ute nu i Washington är på riktigt rädda för Trump. Det har bara blivit någon kulturgrej att gå ut och förstöra städer mot påhittade nazister och slåss för kvinnors och minoriteters rättigheter som de redan har.
Senast redigerad av Han.Jelin 2017-01-21 kl. 22:39.
2017-01-21, 22:41
Medlem
Citat:
Då kan han likaväl inte bo i Vita Huset längre.

Just därför ska han bo där.

När Trump säger att DC ska jobba för Amerikanska värderingar och folket.

Är något de inte vill höra utan de vill höra.

Att USA ska jobba för DC och ha deras värderingar.
2017-01-21, 22:48
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det här fattar jag inte. Trump är ju chefen nu, det här beteendet med att han har någon sorts fanclub med sig som står i kulisserna och applåderar och tjoar....inte värdigt, inte rationellt.

Jag vet att det är kontraproduktivt att över huvud taget bry sig, men det här klippet är bara så jävla pinsamt.
Vadå kontraproduktivt att bry sig, det är just där Trump akilleshäl är och är en ganska stor häl. Who knows, man har dock valt ut en bit ur videon och CIA gör nog vem som helst smått nervös. Och att prata om publik-size kan vara att göra sig till åtlöje som jag skrev innan, så... well vem bryr sig anyway.
Senast redigerad av heis 2017-01-21 kl. 22:50.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in