2017-01-21, 21:43
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Liksom på mer än 600 andra ställen i världen, inklusive Stockholm. Jag var själv på bl.a.. Norrmalmstorg idag.
Vad är det alla kvinnor protesterar mot då?
Har Trump uttalat sig att alla kvinnor ska avrättas eller vadå?
2017-01-21, 21:48
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Det ingår i de demokratiska spelreglerna att göra sin röst hörd. Eller har Trump sagt att folk inte får yttra sig emot honom för det är odemokratiskt. Svårt att förstå vad du menar.
Förr i tiden, den gamla goda tiden som det brukar sägas, så var det tvärtom att göra sin röstsedel hörd just på inauguration day, vad händer här då när women march kanske menar och betyder att inte vilja acceptera demokratin??
Allt detta är så roligt eftersom med helt 100% blivit mega käbbel av domedag-sorten och efteråt en väpnad revolution om Hillary hade vunnit (p.g.a fusk) med knapp marginal.
Men ok, det är vad man gör sin röst hörd om, och trump gör också sin röst hörd; SAD!
Senast redigerad av heis 2017-01-21 kl. 21:53.
2017-01-21, 21:54
Medlem
Trump pratade hos CIA och hans fanklubb var där och applåderade där också. Han som borde ha haft bäst position att se hur lite folk det var när han installationstalade igår sa att det var en massiv folkmassa. Jag som såg det live såg ur lite folk det var.
2017-01-21, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Fast orsaken till protesterna är ju att dessa människor inte godtar den demokratiskt valde Donald Trump. Sen är det ingen demokratisk rättighet att uppföra sig som exempelvis i Washington igår. Tända eld på bilar, kasta avföring och urin samt attackera Trumpsupportar. Sorry, men de som tror att de kan uppföra sig som under Obama kommer nog att bli varse att Trump har mycket hårdare nypor. Sen var egentligen min huvudpoäng att det vore mer konstruktivt att se möjligheterna i den politik Trump kommer att bedriva. Eller tycker du att ett regelrätt inbördeskrig vore att föredra? Jag är inte så säker på att de som nu protesterar skulle tycka om en sådan utveckling.

Det har du helt rätt i att det är fel att tända eld på bilar och så vidare. Det är dessutom olagligt.

Att demonstrera är dock i alla fall enligt mig helt demokratiskt. Och ska så vara. Eller tycker du att det ska förbjudas?

Konstruktivt? Hur skulle det kunna vara konstruktivt att se möjligheter i den politik Trump kommer att föra? Hur kan du säga något sådant?
2017-01-21, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Trump pratade hos CIA och hans fanklubb var där och applåderade där också. Han som borde ha haft bäst position att se hur lite folk det var när han installationstalade igår sa att det var en massiv folkmassa. Jag som såg det live såg ur lite folk det var.

Exakt, det är såna saker som gör att man uppfattar Trump som destruktiv för världen. Att ljuga på det sätter när alla sett det eller kan se det på internet visar ju på den mentala statusen hos POTUS.

Att inte det gör alla skiträdda är underligt!
2017-01-21, 21:58
Medlem
heiss avatar
Citat:
Det har du helt rätt i att det är fel att tända eld på bilar och så vidare. Det är dessutom olagligt.

Att demonstrera är dock i alla fall enligt mig helt demokratiskt. Och ska så vara. Eller tycker du att det ska förbjudas?

Konstruktivt? Hur skulle det kunna vara konstruktivt att se möjligheter i den politik Trump kommer att föra? Hur kan du säga något sådant?
Men tror man då att han vann p.g.a fusk och statsmakten (små, tiny little puny) Ryssland och Putin han själv, hackade deras taffliga nät? Det är de demokratiska ledamöterna som sätter exempel för övriga crybabys och afroamerikanska mongon som ska sätta tonen (för syndikalister och röstsedel-boskap runt storstäderna, övrigt vanligt arbetarklassfolk kunde inte bry sig mindre), helt fel.
Senast redigerad av heis 2017-01-21 kl. 22:08.
2017-01-21, 22:02
Medlem
Endevils avatar
Citat:

Fredliga demonstrationer är givetvis inga problem men vad ska de nytta till? Trump kommer inte att påverkas i er riktning ändå. Kan du verkligen inte se det konstruktiva i den politik jag beskrev? Riktiga jobb istället för bidrag och få bukt med kriminalitet och droger. Stoppa islamistisk terror på amerikansk mark. Det din sida åtminstone måste fatta är att de flesta människor faktiskt inte håller med er. Ni representerar inte folket.
2017-01-21, 22:03
Medlem
antoneriks avatar
Citat:

Är det bara jag som tycker att Donalds fans ser ut som hillbillies som kommer från platser där kusiner gifter sig med varandra?
2017-01-21, 22:07
Medlem
Citat:

Fast det där är väl något han inte kan ändra på är väl en symtom av något slag.

Kommer inte på va det heter.

Men han har ju gjort så hela valet att inte kunna svälja den verkliga bilden utan måste få andra att tro det han ser.
2017-01-21, 22:10
Medlem
Han.Jelins avatar
Citat:
Det var ju en massiv folkmassa? Visst, mycket mindre än Obama 08, men fortfarande massiv.
2017-01-21, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Fredliga demonstrationer är givetvis inga problem men vad ska de nytta till? Trump kommer inte att påverkas i er riktning ändå. Kan du verkligen inte se det konstruktiva i den politik jag beskrev? Riktiga jobb istället för bidrag och få bukt med kriminalitet och droger. Stoppa islamistisk terror på amerikansk mark. Det din sida åtminstone måste fatta är att de flesta människor faktiskt inte håller med er. Ni representerar inte folket.

En demonstration är att göra reklam för sin åsikt. Vad skulle inte vara rätt med att visa att man är en ensam som Pudas i pudaslådan som tycker något eller till andra änden att man är väldigt väldigt många som tycker något? Du får gärna utveckla vad det är för meningslöst med detta? Ska folk inte visa vad de tycker för att de på ett tidigt stadium ska ge upp vad de vill att något ska utvecklas till? Vad är det för bra med människor som bara ger upp i stället för att fredligt visa vad de vill?

Att få riktiga jobb och få bukt med kriminalitet och stoppa all terror (eller menar du på allvar att bara annan terror ska hindras?) och så vidare är ju bra men vad har det med Trump att göra? Finns det något som talar för att han är särskilt intresserad av detta? Han pratar om det men än så länge är det ju upp till bevis? Sjukvården tror du på allvar att han kommer att fixa detta med att folk ska få tillgång till sjukvård?

Vad betyder "Ni representerar inte folket"?
2017-01-21, 22:13
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Fast det där är väl något han inte kan ändra på är väl en symtom av något slag.

Kommer inte på va det heter.

Men han har ju gjort så hela valet att inte kunna svälja den verkliga bilden utan måste få andra att tro det han ser.
Två teman från just ett trump-rally är att man inte vill visa hur många de är, då har det alltid också varit många. Sen när det är omvänd läge ser man det som viktigt att poängtera hur det idag ser ut, på women march t.ex eller skillnaden mot obama. Allt detta spelar egentligen ingen roll heller i sympati, eller? Men medierna gör sig till åtlöjen som aldrig velat visa hans publik innan, och hur tydliga partisaner de är i sin kamikaze krig mot big Donald.
Senast redigerad av heis 2017-01-21 kl. 22:35.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in