2016-11-28, 18:45
Medlem
Korders avatar
Idris Elba hade varit perfa. Synd att hudfärgen får puristerna att gå i taket bara. Annars är väl Michael Fassbender och Henry Cavill rätt uppenbara alternativ. Uppenbara och tråkiga. Eller nja, Cavill är nog lite för ung.
Senast redigerad av Korder 2016-11-28 kl. 18:50.
Citera
2016-12-03, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Ikväll kör TV 4 Skyfall. Vad jag kan komma ihåg när den kom så var den väl ganska hyfsad?

http://www.imdb.com/title/tt1074638/
Gillade inte den så värst. Slog faktiskt över och skippade att se den efter halva. Tråkig.
Citera
2016-12-04, 18:17
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Idris Elba hade varit perfa. Synd att hudfärgen får puristerna att gå i taket bara. Annars är väl Michael Fassbender och Henry Cavill rätt uppenbara alternativ. Uppenbara och tråkiga. Eller nja, Cavill är nog lite för ung.
Varför skulle Cavill vara för ung? Connery var lika ung när han spelade Bond.
Citera
2016-12-05, 01:25
Medlem
Quantum of Solace led tydligen av manusförfattarstrejken då den pågick. Det skulle vara en förklaring till att de inte hade ett färdigt manus och fyllde ut det med biljakter och explosioner. Taskigt läge.

Plöjer igenom Bond-serien från början och precis avslutat Moore-eran. Det är inga direkt bra filmer. Väldigt ojämna och stundtals tröttsamma nu när man ser dem i vuxen ålder. "Man with the golden gun" är den klart bästa. Även "Goldfinger" utmärker sig och "A view to a kill" gillar jag, mycket tack vare Chrstopher Walken.

Ska bli kul att se Timothy Dalton igen. Han har fått lovord eftersom han är den skådespelaren som är mest lik bokförlagan.
Men min favorit är efter Sean Connery, Daniel Craig. Tycker han har skött sig mycket bra, men Spectre var tyvärr ett katastrofalt slut för hans serie.

Ska bli spännande att se vem som blir den nya Bond och jag håller med om Idris Elba, men om det ska bli en färgad skådis så hade jag ännu hellre sett Adewale Akinnuoye-Agbaje. En fantastisk skådis och engelsman.
Senast redigerad av dagsvag 2016-12-05 kl. 01:33.
Citera
2016-12-05, 16:25
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Varför skulle Cavill vara för ung? Connery var lika ung när han spelade Bond.

Ser för ung ut, menar jag. Spelar ingen roll egentligen om skådisen är 10 år eller 90 år, men om vederbörandes utseende är det av en pensis har det betydelse...
Citera
2016-12-09, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dagsvag
Quantum of Solace led tydligen av manusförfattarstrejken då den pågick. Det skulle vara en förklaring till att de inte hade ett färdigt manus och fyllde ut det med biljakter och explosioner. Taskigt läge.

Plöjer igenom Bond-serien från början och precis avslutat Moore-eran. Det är inga direkt bra filmer. Väldigt ojämna och stundtals tröttsamma nu när man ser dem i vuxen ålder. "Man with the golden gun" är den klart bästa. Även "Goldfinger" utmärker sig och "A view to a kill" gillar jag, mycket tack vare Chrstopher Walken.

Ska bli kul att se Timothy Dalton igen. Han har fått lovord eftersom han är den skådespelaren som är mest lik bokförlagan.
Men min favorit är efter Sean Connery, Daniel Craig. Tycker han har skött sig mycket bra, men Spectre var tyvärr ett katastrofalt slut för hans serie.

Ska bli spännande att se vem som blir den nya Bond och jag håller med om Idris Elba, men om det ska bli en färgad skådis så hade jag ännu hellre sett Adewale Akinnuoye-Agbaje. En fantastisk skådis och engelsman.

Håller med, Bond filmerna var mycket bättre när man var ung. Nu i vuxen ålder så upplever jag dom väldigt dåliga tyvärr.
Citera
2017-01-17, 05:36
Medlem
Holgersons avatar
En detalj jag tycker man bör ha respekt för när det gäller utnämningen av en ny Bond-skådis är att samtliga skådisar som tidigare porträtterat karaktären har varit förhållandevis okända innan. Och före någon sätter kaffet i halsen och börjar skrika på mig och fråga hur i helvete jag menar att Craig var okänd innan han satte på sig smokingen så vill jag lyfta fram just förhållandevis, alltså i relation till hur känd han är nu. Och det gäller alltså alla.

• Connery: Helt okänd för den brittiska publiken innan Bond.
  • Lazenby: Inte ens skådespelare. Totalt okänd.
  • Moore: En darling för många britter med tanke på hans medverkan i The Saint, och aktuell som Bond redan i den första castingen som Connery vann. Fortfarande långt, långt ifrån den världskändis han blev och är nu.
  • Dalton: Teaterskådis som gjort en del insatser i brittiska tv-serier, men definitivt inget household namn bland fansen. En riktig joker.
  • Brosnan: Kan liknas vid Moore, då han absolut var ett väletablerat namn efter hans medverkan i Remington Steele. Sågs som "the chosen one" tidigt och det kanske allra mest väntade valet i rollen som agenten av alla i listan. Fortfarande, så klart, långt ifrån någon världsmegakändis innan Bond.
  • Craig: Ett relativt oväntat val. Till skillnad från i princip alla andra på listan däremot en etablerad skådespelare med flera storfilmer på sitt CV innan han skrev på kontraktet som 007. Däremot hade hans medverkan i storfilmerna (som t. ex. Road to perdition) handlat om biroller, som för de flesta flashat förbi näthinnan snabbt. Han var ingen superstjärna innan Bond och många i t. ex. Sverige visste nog inte ens vem han var – men visst, en etablerad elitskådis var han.

Vad försöker jag säga? Pratet om Hardy och Fassbender som potentiella James Bonds har jag svårt att köpa. Franchisen har i mångt mycket gått ut på att plocka hyfsat okända namn och göra dessa till kungar. Idris Elba går numera inte heller under den kategorin skådisar, efter hans omhuldade insatser i filmer de senaste åren. Dessutom rätt så gammal. Tom Hiddlestone hade varit perfekt om det inte vore för att han redan är supermegakänd efter sin medverkan i Thor-filmerna. Cavill har för helvete spelat Superman, liksom. Det funkar inte.

Inför utnämnandet av ny Bond-skådis har det alltid funnits sjukt mycket rykten om storstjärnor men valet har nästan alltid blivit någon högoddsare (förutom i fallet Brosnan och Moore). Så hoppas och tror jag blir fallet den här gången också. För mig är det extremt viktigt att inte ha någon djup relation med skådespelaren sedan tidigare. Jag vill se personen ta sig an karaktären utan någon minnesbild av tidigare skådespelarprestationer, och se honom växa med rollen. Sen är det alltid skoj att se en stjärna födas också. Det är en stor del av charmen med dessa filmer för mig, hur producenterna kört en röd tråd där man INTE satsar på världens största stjärna, utan ger rollen till någon som kommer lite från ingenstans.
Citera
2017-01-21, 05:05
Medlem
Citat:
Vill man ha en neger som Bond så kan man lika gärna bryta traditionen med Brittiska skådisar och kolla på Amerikanska alternativ till skådisar också.
Hade personligen hellre sett en rödhårig Bond med fräknar än neger-Bond.
Citera
2017-01-21, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holgerson
En detalj jag tycker man bör ha respekt för när det gäller utnämningen av en ny Bond-skådis är att samtliga skådisar som tidigare porträtterat karaktären har varit förhållandevis okända innan. Och före någon sätter kaffet i halsen och börjar skrika på mig och fråga hur i helvete jag menar att Craig var okänd innan han satte på sig smokingen så vill jag lyfta fram just förhållandevis, alltså i relation till hur känd han är nu. Och det gäller alltså alla.

• Connery: Helt okänd för den brittiska publiken innan Bond.
  • Lazenby: Inte ens skådespelare. Totalt okänd.
  • Moore: En darling för många britter med tanke på hans medverkan i The Saint, och aktuell som Bond redan i den första castingen som Connery vann. Fortfarande långt, långt ifrån den världskändis han blev och är nu.
[list][*]Dalton: Teaterskådis som gjort en del insatser i brittiska tv-serier, men definitivt inget household namn bland fansen. En riktig joker.
Dalton medverkade faktiskt i Flash Gordon på bio redan 1980 och gjorde även ett inhopp i Charlie's angels och Centennial på amerikansk tv.
Citera
2017-01-21, 18:54
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Vill man ha en neger som Bond så kan man lika gärna bryta traditionen med Brittiska skådisar och kolla på Amerikanska alternativ till skådisar också.
Hade personligen hellre sett en rödhårig Bond med fräknar än neger-Bond.

Tror inte jag kunde bry mig mindre om hudfärg eller hårfärg (lol) om jag så försökte. Vad gäller utseendet är det enda av någon som helst betydelse för mig när det gäller Bond - det som är relevant för Bonds identitet - att skådespelaren ifråga ser ut att vara runt 40 (närmare 40 än 30/50) samt ser bra ut på ett klassiskt "manligt" sätt. Det vill säga har ett utseende som gör honom trovärdig både som kvinnokarl och actionhjälte.

Det viktigaste är ju dock att Bond har rejäl karisma i form av screen presence, oavsett utseende. Det är här Craig tappar lite, då han är torr som fnöske. Idris Elba faller perfekt inom ramen och är lyckligtvis även en begåvad skådespelare.

Om skådisen är britt eller inte skiter jag också totalt i, även om jag har svårt att se poängen i att plocka in exempelvis en amerikan när dessa tenderar att vara så usla på brittiska dialekter.
Citera
2017-01-21, 22:55
Medlem
Citat:
Tror inte jag kunde bry mig mindre om hudfärg eller hårfärg (lol) om jag så försökte. Vad gäller utseendet är det enda av någon som helst betydelse för mig när det gäller Bond - det som är relevant för Bonds identitet - att skådespelaren ifråga ser ut att vara runt 40 (närmare 40 än 30/50) samt ser bra ut på ett klassiskt "manligt" sätt. Det vill säga har ett utseende som gör honom trovärdig både som kvinnokarl och actionhjälte.

Det viktigaste är ju dock att Bond har rejäl karisma i form av screen presence, oavsett utseende. Det är här Craig tappar lite, då han är torr som fnöske. Idris Elba faller perfekt inom ramen och är lyckligtvis även en begåvad skådespelare.

Om skådisen är britt eller inte skiter jag också totalt i, även om jag har svårt att se poängen i att plocka in exempelvis en amerikan när dessa tenderar att vara så usla på brittiska dialekter.
Peter Dinklage är bra på brittisk dialekt.
Citera
2017-01-21, 23:14
Medlem
PsychoChillers avatar
Gudars vad jag avskyr James Bond! Inspector Gadget med rätt att dra one liners. Och Bondbrudarna alltså, vad är grejen? Knulldockor med udda namn, det är så jävla sunkigt att jag vill kräkas. När Sam Mendes tog över rodret blev det lite bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in