2017-01-21, 16:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Precis, så varför satsar man inte på 4-gen kärnkraftverk så snabbt som möjligt??? Hur kan Hillary komma undan med att ha sålt 20% av USAs uran till Ryssland och komma undan utan frågor?

Jag var tvungen att söka på kall fusion för att veta vad sådan hokuspokus vore, och det var som jag trodde, så varför använder du ordet kall fusion ens?
Kall fusion är inget hokuspokus, dock inget man än löst än och tar säker flera decennier tills man löser detta.
Här är du chanslös och kalla det hokuspokus.
Kall fusion är det begrepp man använder inom denna typ av energi, så inte mitt påhitt.
Sen visst det är bara hypotetiskt idag, men så brukar det vara med sådana här saker inom forskningen av denna typ och fysisk.
Och den är ALLTID hypotetiskt till man återskapat det i verkligt test, och eftersom detta inte skett än eller avfärdats.
Så är det inte hokuspokus.
2017-01-21, 16:17
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ingår kall fusion här?
Sen är jag en som anser att kärnkraft är en del som är viktig för energin vi skapar.
Men även grön energi ska utvecklas, och där ligger USA verkligen inte i fronten.

Alla vet att Ryssland har mer än tillräckligt eget uran och ifrån grannländer som är MYCKET villiga att sälja.
USA är en mindre aktör på denna marknad.
Men lustigt att du säger nått negativt om USA och sådana affärer till Ryssland.
Det går inte alls ihop med närmandet med Ryssland, ja det påstådda närmandet då.
Hur det blir i verkligheten återstår att se.
Lite förvånad att man närmar sig Ryssland, och speciellt R som haft en sådan kommunistskräck genom åren.
Huh? Nej, se min redigering där jag hade det tillagt, men du skrev det igen. Du är nedrökt av passiv rökning från mina feta spliffar, varför skulle man vara så hyper-partisan att inte nämna det? Tror man att förkastlig moral och kriminalitet skulle mörkläggas om man närma sig Ryssland? Mörkläggning och propaganda är precis vad de själva gör. Var har du hjärtat och hjärna någonstans undrar jag mer, är det folket och specifikt vilka folk då? Det är motsatsen till folket ("vita mannen"), eller?
Det förblir i verkligheten att Manhattan inte kommer dränkas under vattnen som Hollywood kontraproduktivt gav oss bilder i huvudet till många gånger. Så vem tror man att man är när man tror sig veta bäst med bara egna förhoppningsfulla misslyckade idéer, misslyckas?

Citat:
Kall fusion är inget hokuspokus, dock inget man än löst än och tar säker flera decennier tills man löser detta.
Här är du chanslös och kalla det hokuspokus.
Kall fusion är det begrepp man använder inom denna typ av energi, så inte mitt påhitt.
Sen visst det är bara hypotetiskt idag, men så brukar det vara med sådana här saker inom forskningen av denna typ och fysisk.
Och den är ALLTID hypotetiskt till man återskapat det i verkligt test, och eftersom detta inte skett än eller avfärdats.
Så är det inte hokuspokus.
http://www.nyteknik.se/artiklar-om/Kall%20fusion Vad är det för fel på dig? Det har aldrig varit aktuellt för någon, varför bry sig om det? Det är mycket troligare att ales jones teorier om bi-sexuella fiskar, självmordsbenägna räkor och reptiler i rymden skulle stämma.
Senast redigerad av heis 2017-01-21 kl. 16:23.
2017-01-21, 16:22
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Det kommer aldrig ske, det är bara retorik och en sak vi lärt oss genom historien.
Och det är att Amerikaner är rätt korkade och lätta och lura.

Konstigt sen att allt Trump säger det ska bort, och det ska bort osv...
Varför ska vi alltid vänta och se, varför vet han inte nu?
Det är flera saker man sagt så på nu, som Obamacare, det ska bort och vänta så bra det blir.
Det får ni se om några veckor eller månader osv...

Det har redan skett. När ska din sida begripa att Trump menar allvar med det han säger? Han är ingen politiker förstår du och det menar jag i positivt avseende. Trump skrev på en executive order för att ta bort Obamacare bland det första han gjorde efter att ha svurit presidenteden. På samma vis kommer Trump att dra ur proppen för alla "scams" i form av s.k gröna satsningar. Eftersom dessa bara handlar om att mjölka skattebetalarna på pengar genom klimathysteri.
2017-01-21, 16:32
Medlem
DaddyD2s avatar
Jag hoppas verkligen att Katie Rich får sparken från NBC efter det vidriga hon skrev om Barron Trump.
http://archive.is/ouKzE

Hur kan man ens ge sig på en oskyldig 10-åring på det här viset bara för att man hatar hans pappa?
2017-01-21, 16:36
Medlem
Hegernatarens avatar
Trump uppfyller direkt sina vallöften!

http://www.friatider.se/har-stoppar-trump-obamacare
2017-01-21, 16:44
Medlem
heiss avatar
Citat:
Det kommer aldrig ske, det är bara retorik och en sak vi lärt oss genom historien.
Och det är att Amerikaner är rätt korkade och lätta och lura.

Konstigt sen att allt Trump säger det ska bort, och det ska bort osv...
Varför ska vi alltid vänta och se, varför vet han inte nu?
Det är flera saker man sagt så på nu, som Obamacare, det ska bort och vänta så bra det blir.
Det får ni se om några veckor eller månader osv...
Redan gjort. Man hör det mesta snacket klart och tydligt från vänster-politiker och deras cronies som också har det som substitut till religion.
"det är bara retorik och en sak vi lärt oss genom historien." Vilken historia??
Det är bevisligen retorik och bluff det som vänstern säger, hela alternativmedian är en parasit på de. Och därför ingen litar på det och det är därför som nationalism nu med Trump och R, kommer förbli R och USA, samt den övriga världen som en guide.
Senast redigerad av heis 2017-01-21 kl. 16:51.
2017-01-21, 16:51
Medlem
klybans avatar
Citat:
Huh? Nej, se min redigering där jag hade det tillagt, men du skrev det igen. Du är nedrökt av passiv rökning från mina feta spliffar, varför skulle man vara så hyper-partisan att inte nämna det? Tror man att förkastlig moral och kriminalitet skulle mörkläggas om man närma sig Ryssland? Mörkläggning och propaganda är precis vad de själva gör. Var har du hjärtat och hjärna någonstans undrar jag mer, är det folket och specifikt vilka folk då? Det är motsatsen till folket ("vita mannen"), eller?
Det förblir i verkligheten att Manhattan inte kommer dränkas under vattnen som Hollywood kontraproduktivt gav oss bilder i huvudet till många gånger. Så vem tror man att man är när man tror sig veta bäst med bara egna förhoppningsfulla misslyckade idéer, misslyckas?

http://www.nyteknik.se/artiklar-om/Kall%20fusion Vad är det för fel på dig? Det har aldrig varit aktuellt för någon, varför bry sig om det? Det är mycket troligare att ales jones teorier om bi-sexuella fiskar, självmordsbenägna räkor och reptiler i rymden skulle stämma.
Du citerade mitt även mitt tillägg, så den behöver jag inte kommentera.
Jag röker inte cannabis eller sitter så jag får passiv rökning av cannabis, så ad hominem funkade inte heller.

Hollywood är en fantasifabrik främst, men visst har de gjort filmer som sen är en realitet.
Där är inte klimatet än, men mycket som en del prominenta inom området förutspått sker, och i vissa fall mer än vad de förutspådde.

Det finns många som vill fabricera att de lyckats med kall fusion eller är på rätt väg, det är jag helt med på.
Det är av denna anledning jag säger jag att vi är decennier ifrån lösa hypotesen eller förneka den.
Så du har inget att diskutera detta, du visste inte ens om att kall fusion var för en stund sedan och en energi hypotes som är väl förankrad i matematiken.
Men lustigt nog är du rädd för denna också, varför?
Vore det inte bra om man löste detta, och gick ifrån den nuvarande kärnkraften?
Men bara antar det handlar om att vara tvärtom, och ärligt talat så vet jag inte ens hur R ser på detta.
Vet du?
Och vem har sagt vad i denna fråga hos R eller D?
2017-01-21, 17:01
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Flynn och Trump kommer att genomföra en total omstrukturering av underrättelsetjänsterna. Ersätta alla med kopplingar till det tidigare etablissemanget. Alla de f.d höga militärerna i Trumps administration vet vad de har att göra med. Hur man måste göra för att krossa en "deep state". Du kommer att bli besviken igen.

Du är minst sagt naiv och verkar väldigt känslosamt engagerad i Trumps presidentskap.

Mot den bakgrunden så gör du precis som så många andra av din typ, dvs skapar en alternativ verklighet där Trump blir en envåldshärskare, en slags Amerikansk Putin, som kommer att bekräfta er och uppfylla alla era drömmar, främst genom att omgående hämnas på era (inbillade) fiender.

Som så många Trumpsupporters verkar du även tillskriva Trump formella befogenheter och maktmedel han inte har och ett politiskt stöd som inte över huvud taget existerar utanför den minoritet av Amerikanska väljare som till stor del inte valde Trump, utan valde bort Hillary Clinton.

Varav väldigt många kommer att bli minst sagt besvikna när smekmånaden är över och Trump inte kan leverera det han lovat.
Senast redigerad av DaEzz 2017-01-21 kl. 17:04.
2017-01-21, 17:08
Medlem
heiss avatar
Citat:
Men lustigt nog är du rädd för denna också, varför?
Vore det inte bra om man löste detta, och gick ifrån den nuvarande kärnkraften?
Men bara antar det handlar om att vara tvärtom, och ärligt talat så vet jag inte ens hur R ser på detta.
Vet du?
Och vem har sagt vad i denna fråga hos R eller D?
Rädd för vad, när då?? Du kan inte jämföra rädda veka fega hipster från högskolan med vanligt folk.
Nej, det vore enormt korkad tror jag, men lobba gärna för det ni.
Duktig du är på att prata om ingenting, vill du inte prata om havsnivån över Manhattan och hoppar på nästa kvacksalveri modell?? Det skedde av misstag från CNN eftersom man nämnde en plats i Miami som skulle ligga under vatten om potentiell ökning av havsnivån men man nämnde aldrig Manhattan som bara är några meter ovanför.
Sagt om vadå, kall fusion?? Ingenting troligen, varför skulle de?? Men halva D kan gärna få gå vilse som en freakshow så att vi andra kan skratta åt de.
2017-01-21, 17:08
Medlem
SecundusSilents avatar
Stor protest pågår mot den folkfientliga Trump, där kvinnorna leder kampen mot den nya fuhrern. Hundratusentals är ute.

Livestream:
https://www.youtube.com/watch?v=a3MFFC_g0oM
2017-01-21, 17:25
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
LoL max 10 000 där lite feminister som vill få sin röst hörd.
Back to the kitchen ladies.
Så jävla skönt att ni vänsterpack inte fick eran stora Riot/protest som ni ville.

Kamrat, skölj munnen och uppträd som en civiliserad vit gentleman.

Jag är glad att inte Clinton vann, denna krigshök - men nu är tiden kommen för att göra sig av med fuhrern i Vita Huset och påbörja kampen för de förtryckta klassernas befrielse i USA. Bara bra att kvinnorna tar täten och visar vägen framåt. En ny Revolution väntar i USA och denna kommer att vara social.
2017-01-21, 17:32
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Är det någon allmän förhoppning du har att han ska misslyckas för att landet och kanske världen också ska misslyckas elelr bara en billig hopp om anledning till att arbetarklassen skulle välja D i fortsättningen av någon osynlig anledning, ifall Trump misslyckas under sin tid?

Den Amerikanska arbetarklassen kommer att bli så rövknullad de kommande 4-8 åren av det Wall Street etablissemang som Trump personligen representerar och som han omgett sig med i sitt kabinett och sin maktapparat att de kommer att se himlen genom rektum när judebankirerna och GOP´s partiadel är klara med dem.

Jag har för övrigt ingen större sympati för USA och amerikaner i allmänhet, tvärtom kan det bli en nyttig läxa för Sverige och Västeuropa som på andra sidan av Atlanten kan följa utvecklingen när USA defragmenteras både socialt, moraliskt och politiskt och förhoppningsvis av detta dra lärdom inför riskerna med att envisas att föra en verklighetsförnekande PK-politik som öppnar upp för narcissistiska, aggressiva populister med dolda agendor att blåsa tillräckligt många pappskallar med bristande impulskontroll till att rösta på dem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in