2017-01-21, 08:29
  #9277
Bannlyst
Hur mår Lipsillen? Är han på anstalt eller häktet? Vilken anstalt ska avskummet vara på?
Citera
2017-01-21, 08:41
  #9278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
För att klargöra: I princip alla står på Lotta´s sida i det här. Du är inte den vita riddare du ser dig själv som. Varför vill du få det att framstå som att jag tar psykopatens parti? Varför vill du få det till att det finns två "sidor" i det här? Att en eller två anabolamuppar hoppar in i tråden och försvarar aggressioner och doping med näbbar och klor får man nästan räkna med. Det är även en del troll som driver med dig här i tråden.

Om det här med Cederholm, eliten och "jag klarar allt" kommer ifrån Lotta själv så vill jag ha en källa. Det känns lite skevt skrivet, nästan drygt och skrytsamt.

Vad har röka på med den här tråden att göra för övrigt?

Mvh

Det verkar som att vissa inläggsskrivare har rökt på direkt på morgonen..

Källa på det att någon här har försvarat aggressioner och doping?

Angående Cederholm: Du förstod inte att Pripps skrev om sig själv?
Citera
2017-01-21, 10:21
  #9279
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är helt otroligt hur infekterat det där ordet "ansvar" är i vissas ögon/öron.

Varje normal medelåldersmänniska inser att hon bär ett eget ansvar över sitt eget välbefinnande.

Men feministerna i tråden om man säger detta högt.

Hur går det ihop med att män och kvinnor ska vara jämställda i vårt samhälle ifall kvinnan ALDRIG ska ha något ansvar ENS för sig själv?

Det finns INGEN TVEKAN om huruvida Lotta hade ett ansvar för att inte låta sig pucklas på.

Hur kan eget ansvar och eget omdöme vara ett rött skynke genom denna tråd?
Visserligen bara för vissa postare, men iall fall? Det är obegripligt!

Ska snattarens brott, barmisshandlarens eller den som bara missköter sitt jobb och felaktigt nekar bygglov till folk också vara utan ansvar? Eller när vi kör bil?

Ska vi aldrig behöva få höra att vi gjort fel?

Det spelar ingen roll om man är vuxen kvinna eller man, glad eller ledsen, blond eller tatuerad - man väljer sin partner alldeles själv. Och man får ta ansvar för att det.
Att någon annan också gör fel som Martin som knarkade och missbrukade anabola är ingen ursäkt, vare sig för att man själv också vill göra det eller för att man ska tåla att han gör en illa.

Socialmuppar och gränslösa socionomer m fl har under många år förstört insikten hos folk att ta eget ansvar. Det ska förklaras och ursäktas hela tiden - precis som med BO här i tråden.

Det borde inte vara så svårt att konstatera att Lottas intressen i mycket sammanföll med Martins och båda blev ett kärlekspar - alldeles frivilligt från båda håll. I förhållande gjorde han henne illa - men hon ville ändå frivilligt fortsätta och återuppta det. Det var hennes val och hennes ANSVAR.

Idrottsmän diskuterar ofta varför de inte vann och skyller på gräset, vallan, publiken eller allt möjligt. Men i verkliga livet är vi faktiskt vuxna individer som får ta fördelarna och nackdelarna av våra beslut - och får finna oss i att ett skadligt och dumt beslut - anses just dumt och ansvarslöst.

Att han sedan när hon släppt in honom en tidig morgon plötsligt hög och full överfaller henne och slår ihjäl henne är hon naturligtvis inte ansvarig för.

Läs faktaunderlag inkl domarna till detta brottsfall och sluta upp med att förvanska eller försöka förändra det som står där. Det är fakta - inklusive alla sms. Om man ska uttala sig om detta brott kan man inte bortse från valda delar för att man vill. Brottet och upprinnelsen beskriver BO och GM - vad som förde dem samman och hur de agerade är intressant.

Att läsa en massa påhittat dravel om Martins enastående förmåga att påverka envar eller Lotta renlevnad och påhittade rädsla, är faktiskt helt ointressant när det bara är rena påhitt. Det har inget med detta brottsfall att göra så länge det inte står i faktamaterialet.
Att anhöriga som en psykologisk process nu ett halvår senare fortfarande vill påskina felaktigheter må vara hänt. Men det är fel att ge dem mediautrymme för detta.
__________________
Senast redigerad av Solglittret 2017-01-21 kl. 10:29.
Citera
2017-01-21, 10:23
  #9280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Hur kan eget ansvar och eget omdöme vara ett rött skynke genom denna tråd?
Visserligen bara för vissa postare, men iall fall? Det är obegripligt!

Ska snattarens brott, barmisshandlarens eller den som bara missköter sitt jobb och felaktigt nekar bygglov till folk också vara utan ansvar? Eller när vi kör bil?

Ska vi aldrig behöva få höra att vi gjort fel?

Det spelar ingen roll om man är vuxen kvinna eller man, glad eller ledsen, blond eller tatuerad - man väljer sin partner alldeles själv. Och man får ta ansvar för att det.
Att någon annan också gör fel som Martin som knarkade och missbrukade anabola är ingen ursäkt, vare sig för att man själv också vill göra det eller för att man ska tåla att han gör en illa.

Socialmuppar och gränslösa socionomer m fl har under många år förstört insikten hos folk att ta eget ansvar. Det ska förklaras och ursäktas hela tiden - precis som med BO här i tråden.

Det borde inte vara så svårt att konstatera att Lottas intressen i mycket sammanföll med Martins och båda blev ett kärlekspar - alldeles frivilligt från båda håll. I förhållande gjorde han henne illa - men hon ville ändå frivilligt fortsätta och återuppta det. Det var hennes val och hennes ANSVAR.

Idrottsmän diskuterar ofta varför de inte vann och skyller på gräset, vallan, publiken eller allt möjligt. Men i verkliga livet är vi faktiskt vuxna individer som får ta fördelarna och nackdelarna av våra beslut - och får finna oss i att ett skadligt och dumt beslut - anses just dumt och ansvarslöst.

Att han sedan när hon släppt in honom en tidig morgon plötsligt hög och full överfaller hennes och slår ihjäl henne är hon naturligtvis inte ansvarig för.

Läs faktaunderlag inkl domarna till detta brottsfall och sluta upp med att förvanska eller försöka förändra det som står där. Det är fakta - inklusive alla sms. Om man ska uttala sig om detta brott kan man inte bortse från valda delar för att man vill. Brottet och upprinnelsen beskriver BO och GM - vad som förde dem samman och hur de agerade är intressant.

Att läsa en massa påhittat dravel om Martins enastående förmåga att påverka envar eller Lotta renlevnad och påhittade rädsla, är faktiskt helt ointressant när det bara är rena påhitt. Det har inget med detta brottsfall att göra så länge det inte står i faktamaterialet.
Att anhöriga som en psykologisk process nu ett halvår senare fortfarande vill påskina felaktigheter må vara hänt. Men det är fel att ge dem mediautrymme för detta.

Har man förmågan att ta till sig flera olika orsakssamband, så är det alltid givande att läsa ur olika synvinklar.
Citera
2017-01-21, 10:31
  #9281
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Har man förmågan att ta till sig flera olika orsakssamband, så är det alltid givande att läsa ur olika synvinklar.

Ja det är det - så länge man använder sig av de fakta som finns.
När man börjar hitta på andra fakta eller förneka de som finns börjar vi närma oss fiktion.
__________________
Senast redigerad av Solglittret 2017-01-21 kl. 10:36.
Citera
2017-01-21, 10:51
  #9282
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Har man förmågan att ta till sig flera olika orsakssamband, så är det alltid givande att läsa ur olika synvinklar.

Ja, så är det ju. Och den som har knarkat m.m. är mindre värd sett till vad anhöriga får ut på försäkringar och liknande (och får också dyrare premier). Så de närmastes incitament att sopa saker under mattan är väl begripligt i och för sig.
Citera
2017-01-21, 11:19
  #9283
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det verkar som att vissa inläggsskrivare har rökt på direkt på morgonen..

Källa på det att någon här har försvarat aggressioner och doping?

Angående Cederholm: Du förstod inte att Pripps skrev om sig själv?

"Om det här kommer från.." Jag var osäker om det kom från Lotta eller prippen. Angående det där med källa så kan man ju bara läsa igenom tråden. Du är antagligen en av dessa anabolamiffon som inte klarar av verkligheten eller att någon upplyser dig om densamma.

Ditt påhopp/förtal om mina vanor med cannabis kan vi låta moderatorerna ta hand om. Erkänn nu att du tog illa upp när jag skrev ner steroidmuppar.

Mvh
Citera
2017-01-21, 11:22
  #9284
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hon fick ju som hon ville. Happy end!

Hur menar du nu? "Happy End" för Lotta, Anabolamuppen eller dig?

Mvh
Citera
2017-01-21, 12:06
  #9285
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Hur menar du nu? "Happy End" för Lotta, Anabolamuppen eller dig?

Mvh

Lotta fick ju som hon ville. Hon vann över Angelica.
Citera
2017-01-21, 12:07
  #9286
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SossenLars
Hur mår Lipsillen? Är han på anstalt eller häktet? Vilken anstalt ska avskummet vara på?

Lipsillen är fortsatt häktad. Blir troligen Hall, Kumla eller Norrtälje. Klass 1 med SRI-kompetens.
Citera
2017-01-21, 12:09
  #9287
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
"Om det här kommer från.." Jag var osäker om det kom från Lotta eller prippen. Angående det där med källa så kan man ju bara läsa igenom tråden. Du är antagligen en av dessa anabolamiffon som inte klarar av verkligheten eller att någon upplyser dig om densamma.

Ditt påhopp/förtal om mina vanor med cannabis kan vi låta moderatorerna ta hand om. Erkänn nu att du tog illa upp när jag skrev ner steroidmuppar.

Mvh

"Att en eller två anabolamuppar hoppar in i tråden och försvarar aggressioner och doping med näbbar och klor.."

Jag vill bara att du visar i vilket inlägg detta har skett.

Du tycks också vara osäker på ifall det var Lotta eller Pripps som träffade Cederholm.

Cederholm dog ju för 7 år sedan så kanske Lotta kan träffa Cederholm nu?
Citera
2017-01-21, 13:56
  #9288
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Hur kan eget ansvar och eget omdöme vara ett rött skynke genom denna tråd?
Visserligen bara för vissa postare, men iall fall? Det är obegripligt!

Ska snattarens brott, barmisshandlarens eller den som bara missköter sitt jobb och felaktigt nekar bygglov till folk också vara utan ansvar? Eller när vi kör bil?

Ska vi aldrig behöva få höra att vi gjort fel?

Det spelar ingen roll om man är vuxen kvinna eller man, glad eller ledsen, blond eller tatuerad - man väljer sin partner alldeles själv. Och man får ta ansvar för att det.
Att någon annan också gör fel som Martin som knarkade och missbrukade anabola är ingen ursäkt, vare sig för att man själv också vill göra det eller för att man ska tåla att han gör en illa.

Socialmuppar och gränslösa socionomer m fl har under många år förstört insikten hos folk att ta eget ansvar. Det ska förklaras och ursäktas hela tiden - precis som med BO här i tråden.

Det borde inte vara så svårt att konstatera att Lottas intressen i mycket sammanföll med Martins och båda blev ett kärlekspar - alldeles frivilligt från båda håll. I förhållande gjorde han henne illa - men hon ville ändå frivilligt fortsätta och återuppta det. Det var hennes val och hennes ANSVAR.

Idrottsmän diskuterar ofta varför de inte vann och skyller på gräset, vallan, publiken eller allt möjligt. Men i verkliga livet är vi faktiskt vuxna individer som får ta fördelarna och nackdelarna av våra beslut - och får finna oss i att ett skadligt och dumt beslut - anses just dumt och ansvarslöst.

Att han sedan när hon släppt in honom en tidig morgon plötsligt hög och full överfaller henne och slår ihjäl henne är hon naturligtvis inte ansvarig för.

Läs faktaunderlag inkl domarna till detta brottsfall och sluta upp med att förvanska eller försöka förändra det som står där. Det är fakta - inklusive alla sms. Om man ska uttala sig om detta brott kan man inte bortse från valda delar för att man vill. Brottet och upprinnelsen beskriver BO och GM - vad som förde dem samman och hur de agerade är intressant.

Att läsa en massa påhittat dravel om Martins enastående förmåga att påverka envar eller Lotta renlevnad och påhittade rädsla, är faktiskt helt ointressant när det bara är rena påhitt. Det har inget med detta brottsfall att göra så länge det inte står i faktamaterialet.
Att anhöriga som en psykologisk process nu ett halvår senare fortfarande vill påskina felaktigheter må vara hänt. Men det är fel att ge dem mediautrymme för detta.

Ja, som bilförare har jag ett ansvar att köra så ingen medteafikant råkar illa ut, det är dock inte mitt ansvar om nån medvetet kör in i min bil och krossar den, men det är klart, i ditt tycke var jag förstås omdömeslös som gav mig ut på vägen ifrån början...

Ja, fallet innehåller fakta och känslor, hur Lotta kände går inte att leda i bevis. Det man kan anta är dock hon ville inte få huvudet sönderstampat och dö. Fullt rimlig teori och alltså har hon agerat irrationellt ur en VÄLMÅENDE människas perspektiv. Men hon har i det skick hon befann sig i agerat så som hon var kapabel till JUST DÅ. Hon har agerat så klokt hon kunde utifrån de omständigheter och känslor hon hade DÅ. Vilka resurser och känslor Du och jag har är fullständigt irrelavant i analysen av Lotta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in