2017-01-21, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Varför berättade inte Lotta för polisen hur de kunde få tag på Martin?

Om polisen får in en anmälan skall dom hämta in honom på direkten!

Martin var inte okänd snarast tvärtom.

Men det hade behövts minst fyra poliser för att klara av att hantera Martin.

Han kanske satt på nattclub/restaurang ... att han skulle återfinnas på ett gym är ett ytterst osäkert kort. Det hade inte förändrat något.

Lotta däremot förväntades att hantera Martin själv.
Citera
2017-01-21, 00:30
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om polisen får in en anmälan skall dom hämta in honom på direkten!

Martin var inte okänd snarast tvärtom.

Men det hade behövts minst fyra poliser för att klara av att hantera Martin.

Han kanske satt på nattclub/restaurang ... att han skulle återfinnas på ett gym är ett ytterst osäkert kort. Det hade inte förändrat något.

Lotta däremot förväntades att hantera Martin själv.

Nej Martin var känd för sitt tränade redan på anstalten och han berättade om detta för frivården.
Han tränade i stort sett varje dag. Lotta visste på vilket gymn - inte polisen. Lotta hade Martins telefonnummer och stämde träff med Martin - inget av detta berättade hon för polisen.

Tror du Stockholm bara har tre poliser? Och det krävs fyra för att gripa Martin...
Citera
2017-01-21, 00:35
Medlem
Citat:
Nej Martin var känd för sitt tränade redan på anstalten och han berättade om detta för frivården.
Han tränade i stort sett varje dag. Lotta visste på vilket gymn - inte polisen. Lotta hade Martins telefonnummer och stämde träff med Martin - inget av detta berättade hon för polisen.

Tror du Stockholm bara har tre poliser? Och det krävs fyra för att gripa Martin...

Hur som, misslyckades dom kapitalt.

Det är Fakta.
Citera
2017-01-21, 00:39
Medlem
Citat:
Du har ditt förstoringsglas på helt fel person här. Du förstorar upp Lottas fyra månader i livet och får dom gigantistiska, istället för att se på Martins hela tragiska liv där största delen kantats av det som blev Lottas öde. Mosad till döds av en neddrogad återfallsförbrytare som Martin. Inte första gången, men förhoppningsvis den sista för hans del.

Må han för evigt besparas från mänskligheten.

R.I.P. Lotta

Men det är de fyra sista månaderna i Lottas liv som Lotta SKULLE ha kunnat bli av med Martin ifall hon ville. Inte före - och inte efter.
Citera
2017-01-21, 00:42
Medlem
Citat:

Det är Fakta.

Skylla på polisen när "offret" självt inte vill att förövaren ska gripas..
Citera
2017-01-21, 00:51
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Det är Fakta.

Jo polisen lyckades inte gripa Martin, åklagaren lyckades inte få till ett hållbart underlag för åtal och polisen lyckades inte få en målsägare.

Den enda gemensamma nämnaren för detta är Lotta som inte ville sammarbeta.
Hade hon gjort det hade hela förloppet sannolikt blivit annorlunda.

Så varför uppgav hon inte hur polisen kunde få tag i Martin.

Det går inte att försöka hitta på att hon var rädd, påverkad av Martin eller inte kom på idéen.
Hennes agerande är ett tydlig bevis för att hon inte ville att han skulle gripas.
Hon hoppas att han skulle skippa Angelica och komma tillbaka till Lotta igen.
Citera
2017-01-21, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
]Betalar man skatt, så förväntar man sig att de pengarna nyttjas väl.[/b] Det gör de inte längre.
Vi blir inte ens informerad om vart pengarna går. Samhällskontraktet är brutet.

Lottas fall är lågprioriterat, så ska det inte vara.

Helt enig angående skatterna. De ska inte slösas till trams utan för att göra nytta.

Det finns ingen anledning att skicka insatsstyrkan direkt när Lotta piper i telefonen. För när de väl skulle vara framme skulle hon inte släppa in dem. Då hade hon ångrat sig.

Det är verkligen att slösa med samhällets resurser.

Om någon verkligen vill få hjälp då ska hon erbjudas den hjälpen. Vill någon däremot leka lite med poliserna och åklagaren fram och tillbaka och inte kunna bestämma dig ifall hon verkligen är dödshotad eller ej - då får hon väl vänta och se när döden inträffar. Eller sen har hon tur.
Citera
2017-01-21, 01:07
Medlem
Citat:
Det fetade begrep jag inte.

Självklart har man eget ansvar. Utopin består i att man förnekar att människor kan göra misstag/felval, utan att för den sakens skull vara ansvarig för det man drabbas av.

Vad som är olämpligt är dessutom inte lika för oss alla.

Det är helt otroligt hur infekterat det där ordet "ansvar" är i vissas ögon/öron.

Varje normal medelåldersmänniska inser att hon bär ett eget ansvar över sitt eget välbefinnande.

Men feministerna i tråden om man säger detta högt.

Hur går det ihop med att män och kvinnor ska vara jämställda i vårt samhälle ifall kvinnan ALDRIG ska ha något ansvar ENS för sig själv?

Det finns INGEN TVEKAN om huruvida Lotta hade ett ansvar för att inte låta sig pucklas på.
Citera
2017-01-21, 01:11
Medlem
Citat:
Jo polisen lyckades inte gripa Martin, åklagaren lyckades inte få till ett hållbart underlag för åtal och polisen lyckades inte få en målsägare.

Den enda gemensamma nämnaren för detta är Lotta som inte ville sammarbeta.
Hade hon gjort det hade hela förloppet sannolikt blivit annorlunda.

Så varför uppgav hon inte hur polisen kunde få tag i Martin.

Det går inte att försöka hitta på att hon var rädd, påverkad av Martin eller inte kom på idéen.
Hennes agerande är ett tydlig bevis för att hon inte ville att han skulle gripas.
Hon hoppas att han skulle skippa Angelica och komma tillbaka till Lotta igen.

Hon fick ju som hon ville. Happy end!
Citera
2017-01-21, 01:18
Medlem
Citat:
5 MILJARDER
Varför skriver du inte en bok istället, din fantasi är det inget fel på i alla fall.

Vad jag kan se, var Lotta varken bättre eller sämre än andra kvinnor. Hon hade säkert både glädje och sorg i sitt liv, precis som gemene man/kvinna. Hur hon upplevde saker, vet bara hon.

Nej, det handlar tyvärr inte om min fantasi. Det är verklighet. Fem miljarder kastade ur fönstret - som jag ser det. Pengar som vi skulle kunna använda till något vettigt.
Citera
2017-01-21, 01:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ok du hade hittat på ord som livsetikssregler, som inte finns. Ok då var väl det utrett och klart.

Nej jag har bara använt ordet livsetik, som jag också gav en referens till enligt önskemål. Något annat ord som relaterar till etik har jag aldrig använt. Prova Flashbacks sökfunktion så kanske det klarnar. Jag föreslår att du håller dig till topic i fortsättningen.
Citera
2017-01-21, 07:42
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Det är Ot, men ja, jag har personlig erfarenhet, därav mitt engagemang i tråden.

Det är inte alls märkligt att man inte vill oroa anhöriga. Därför var det starkt av Lotta att faktiskt involvera dem. Hon ljög inte för att hon var dum eller oförstående, hon ljög och förskönade situationen för att skona dem samt blidka Martin. Jag förstår att människor som inte varit i Lottas situation har svårt att förstå. Det har man själv, om man har turen att komma ur förhållandet med livet i behåll.

Min personlighet baseras på att jag växt upp i trygghet, och beskrivs som harmonisk. Ändå, eller pga. det, så valde jag fel man. Jag föll för hans charm och annorlunda syn på livet. Han "lärde" mig att kärleken är det som var viktigt, inte vem och hur man var. Det tilltalade mig. Jag var ju i "hippiestadiet", precis som hela samhället är idag. "Allas lika värde", du vet.

Ingen/inget, har någonsin varit too much, för mig. Jag klarar allt, har varit min inställning. Jag har ju för sjutton blivit uppvaktad av Cederholm... Sedan lämnade jag det livet och fokuserade på familj, plugg, jobb osv. Träffade artister som Boppers, Py Bäckman mfl. som rökte på. Jag har utbildat mig, skaffat famijl och barn, befunnit mig bland eliten och haft mest kul med grannar som är som du och jag.

Ja, jag skulle vilja påstå att jag har levt och har erfarenhet.

Jag står på Lottas sida i den här tråden.
Mycket märkligt att det finns "sidor" dock!
Alla vet ju redan vem som dödade henne, han har erkänt själv.
Så vad sjutton diskuterar vi, egentligen?

För att klargöra: I princip alla står på Lotta´s sida i det här. Du är inte den vita riddare du ser dig själv som. Varför vill du få det att framstå som att jag tar psykopatens parti? Varför vill du få det till att det finns två "sidor" i det här? Att en eller två anabolamuppar hoppar in i tråden och försvarar aggressioner och doping med näbbar och klor får man nästan räkna med. Det är även en del troll som driver med dig här i tråden.

Om det här med Cederholm, eliten och "jag klarar allt" kommer ifrån Lotta själv så vill jag ha en källa. Det känns lite skevt skrivet, nästan drygt och skrytsamt.

Vad har röka på med den här tråden att göra för övrigt?

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in