2017-01-20, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Nä, Tweeter in Chief har inte levererat några detaljer om hur han har tänkt att USA ska bli fantastiskt.
Men nu är det upp till bevis.
Närmast väntar vi på ersättaren till ACA. Den ska komma om någon dag.

Första dagen skulle han ju riva upp ACA. Så vi får väl se innan dagen är slut.

Och samma timme skulle det nya införas så vi hoppas på det då. Annars är jag intresserad av muren och hur Mexiko ska betala den. Att han backar så att detta med att Mexikos betalning är något som ska ske i framtiden tror jag väl ändå inte. Så säker som Trump varit på detta är det väl bara att skrida till verket. För det var väl inte bara prat ändå. Agera nu!!!
2017-01-20, 20:08
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Jag är inte säker på vad du vill säga med ditt inlägg mer än att du blir arg för att någon uttrycker något som du anser är fel. Att skrika att andra gör fel och har en skruvad fantasi är lite som Trump när han sade i dag att andra politiker bara pratat medan han ska göra något. Vilket blir lite löjligt. Var konkret i din information är rådet jag vill ge både dig och Trump. Tråkigt var dock att Trump inte framhöll något positivt i dag utan mest pratade om det han fann så negativt. Sad! Also so sad though on wanted something happy to focus on this day.

Att börja dra in Obama och säga att Trump redan har åstadkommit saker är ju helt döfött. Visst är Trump en egen person?

Jag blir sällan arg och definitivt inte en dag som denna när liberaler och neo-kommunister kappgråter bittra tårar.

Du kan inte ha lyssnat på hela invigningstalet för Trump uppehöll sig mycket vid alla positiva saker han ämnade göra för amerikaner och han hyllade folket oförbehållslöst. Han talade exempelvis om en massiv upprustning av infrastrukturen och om att få amerikanerna att börja drömma igen.
2017-01-20, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Jag blir sällan arg och definitivt inte en dag som denna när liberaler och neo-kommunister kappgråter bittra tårar.

Du kan inte ha lyssnat på hela invigningstalet för Trump uppehöll sig mycket vid alla positiva saker han ämnade göra för amerikaner och han hyllade folket oförbehållslöst. Han talade exempelvis om en massiv upprustning av infrastrukturen och om att få amerikanerna att börja drömma igen.

Hörde hans tal i sin helhet. Han sa att han inte skulle vara som andra politiker de som inte agerar och bara pratar och pratar och så pratade han och pratade. Om vad han skulle göra. Så man får väl definitivt avvakta och se hur han ska göra allt detta. Väldigt intressant och bra om han kunde utplåna ISIS från jordens yta. Tror du han lyckas?
2017-01-20, 20:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Nej, det är det inte alls och det klargjorde finansminister Mnuchin nyligen. Arbetslöshetssiffran är fejk. Den har sänkts mycket beroende på att nämnaren, i.e arbetssökande minskat. Människor som är utförsäkrade från systemet. Det finns massor av trick för att sänka arbetslöshetssiffran men det begriper inte du tydligen. Sysselsättningssiffran är den viktigaste och den kommer Trumpadministrationen också att fokusera på. Genom att skapa riktiga jobb.
Du har noll koll på hur detta funkar, samma sak sker varje gång där man kritiserar den tidigare administrationen att räkna fel.
Och sen gör dom likadant själva eller än mer kreativa med arbetslöshetssiffran.
Kanske när du varit med och följt politiken mer så kommer du inser att det är så dom gör.
Bara antar du är ung och inte delat denna erfarenhet på området.
Och är du inte ung, så undrar jag bara hur du kan missat den.

Och såklart Trump kommer försöka skapa jobb, och kommer lyckas.
Men som det ser ut i USA, så kommer han ALDRIG komma nära att skapa lika mycket som Obama gjorde.
Av den enkla anledningen att det inte är fysiskt möjligt.
2017-01-20, 20:20
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Första dagen skulle han ju riva upp ACA. Så vi får väl se innan dagen är slut.

Och samma timme skulle det nya införas så vi hoppas på det då. Annars är jag intresserad av muren och hur Mexiko ska betala den. Att han backar så att detta med att Mexikos betalning är något som ska ske i framtiden tror jag väl ändå inte. Så säker som Trump varit på detta är det väl bara att skrida till verket. För det var väl inte bara prat ändå. Agera nu!!!
Ännu så länge har Trump inte meddelandet något nytt i murfrågan.
Han är "committed to build a border wall". Vet inte om man blir så mycket klokare av den formuleringen

Citat:
President Trump is committed to building a border wall to stop illegal immigration, to stop the gangs and the violence, and to stop the drugs from pouring into our communities. He is dedicated to enforcing our border laws, ending sanctuary cities, and stemming the tide of lawlessness associated with illegal immigration.

https://www.whitehouse.gov/
2017-01-20, 20:56
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du har noll koll på hur detta funkar, samma sak sker varje gång där man kritiserar den tidigare administrationen att räkna fel.
Och sen gör dom likadant själva eller än mer kreativa med arbetslöshetssiffran.
Kanske när du varit med och följt politiken mer så kommer du inser att det är så dom gör.
Bara antar du är ung och inte delat denna erfarenhet på området.
Och är du inte ung, så undrar jag bara hur du kan missat den.

Och såklart Trump kommer försöka skapa jobb, och kommer lyckas.
Men som det ser ut i USA, så kommer han ALDRIG komma nära att skapa lika mycket som Obama gjorde.
Av den enkla anledningen att det inte är fysiskt möjligt.

Tro mig. Jag har fullständig koll. Sysselsättningssiffran är den viktigaste och har alltid varit. Det vet alla oavsett administration. Troligen är jag betydligt äldre än du och Obama har absolut INTE skapat en massa jobb. Trump kommer att skapa RIKTIGA jobb och massvis dessutom. Just eftersom han inte är bunden av liberala dogmer som frihandel.
2017-01-20, 21:18
Medlem
Citat:
Tro mig. Jag har fullständig koll. Sysselsättningssiffran är den viktigaste och har alltid varit. Det vet alla oavsett administration. Troligen är jag betydligt äldre än du och Obama har absolut INTE skapat en massa jobb. Trump kommer att skapa RIKTIGA jobb och massvis dessutom. Just eftersom han inte är bunden av liberala dogmer som frihandel.

Det har skapats ca 15miljoner jobb Under Obamas tid. Arbetslösheten har gått från ca 8% ner till 4,5%.

Om Trump hade gjort ett bättre eller sämre jobb under samma förutsättningar kommer vi aldrig veta men det finns inte utrymme för att skapa lika mycket jobb nu. Att Trump skulle kunna minska arbetslösheten med 3,5% som det gjorde under Obamas tid är inte realistiskt, frågan är om det ens är möjligt.
2017-01-20, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Det har skapats ca 15miljoner jobb Under Obamas tid. Arbetslösheten har gått från ca 8% ner till 4,5%.

Om Trump hade gjort ett bättre eller sämre jobb under samma förutsättningar kommer vi aldrig veta men det finns inte utrymme för att skapa lika mycket jobb nu. Att Trump skulle kunna minska arbetslösheten med 3,5% som det gjorde under Obamas tid är inte realistiskt, frågan är om det ens är möjligt.

Du måste titta på vad det är för jobb, vi snackar om snabbmats samt lågavlönade jobb. Vilket gör att folk måste 3 st av dessa jobb för att kunna leva.

Homeownership Rate in the U.S. Drops to Lowest Since 1965

https://www.bloomberg.com/news/articles/2016-07-28/homeownership-rate-in-the-u-s-tumbles-to-the-lowest-since-1965

Obama har skapat jobb, men inte i närheten av att kunna leva the american dream på.

Det Trump vill göra är att inte skapa snabbmatsjobb utan välbetalda jobb som går att leva på.
2017-01-20, 22:08
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2

Du har gått på sifferkosmetiken. Det har blivit ca en 1 miljon färre amerikaner som överhuvudtaget arbetar under Obamas tid. Allt har att göra med hur arbetskraftsstyrkan har förändrats. Det har alltså blivit betydligt färre som ingår i siffran för tillgänglig arbetskraft. Därför pratar Trump om att skapa riktiga jobb och då även åt de som lever på bidrag och idag inte ingår i arbetskraftsstyrkan.

http://ijr.com/2014/09/175800-obamas-economic-performance-outshining-reagans/
2017-01-21, 00:05
Medlem
klybans avatar
Citat:
Trump så är det inte fysiskt möjligt att skapa 15miljoner jobb som Obama fixade.
Bara antar riktigt jobb är de som får $100k per år MINST, resten är äckel.

Så bara ge upp denna, du är chanslös.

Och nej, utan ha koll på hur man friserar arbetslöshet och i politiken, så kan du inte vara en dag över 20år.
För en som varit med ett tag vet om detta, vilket du inte gör.
2017-01-21, 00:36
Medlem
Darwins avatar
Var är muren mot Mexico?

När kommer Trump att börja bygga muren mot Mexico?

Varför går inte Trumps fanboys i ett lämmeltåg mot Mexicos gräns med skottkärror fyllda med murbruk och tegel för att börja bygga muren?

Varför sitter Trump på sitt feta arsel i TRÄSKET och fraterniserar med Washington-eliten, när han skulle kunna bygga mur?

Kommer det att komma någon mur, eller har Trump ljugit för oss hela tiden?
2017-01-21, 00:53
Medlem
DoraFs avatar
Citat:

"jag är betydligt äldre än du". Har du inget bättre att komma med ?

Citat:
Du har gått på sifferkosmetiken. Det har blivit ca en 1 miljon färre amerikaner som överhuvudtaget arbetar under Obamas tid. Allt har att göra med hur arbetskraftsstyrkan har förändrats. Det har alltså blivit betydligt färre som ingår i siffran för tillgänglig arbetskraft. Därför pratar Trump om att skapa riktiga jobb och då även åt de som lever på bidrag och idag inte ingår i arbetskraftsstyrkan.

http://ijr.com/2014/09/175800-obamas-economic-performance-outshining-reagans/

Kul att du gick på den lätta 😊. "Independent Journal Review" är en megafon för GOP.

https://www.nytimes.com/2014/11/03/business/media/independent-journal-review-website-becomes-a-draw-for-conservatives.html

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in