2017-01-20, 23:20
Medlem
Skarpladdad84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiofemman
Och vad har jag påstått, menar du?

Att offrets jackor är från olika personrån
Citera
2017-01-20, 23:23
Medlem
Skarpladdad84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Ärligt talat vad har skärpta lagar och att våga vittna att göra?

Är inte så tydlig när jag skriver men jag anser att allt hör ihop. De som är kriminella ska straffas hårdare och längre samt att hätesförhndlingar bör gå snabbare. Vittnen bör kunna vara anonyma och inte behöva vittna i rätten då det är risk att man själv hamnar i de kriminellas händer
Citera
2017-01-20, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarpladdad84
Är inte så tydlig när jag skriver men jag anser att allt hör ihop. De som är kriminella ska straffas hårdare och längre samt att hätesförhndlingar bör gå snabbare. Vittnen bör kunna vara anonyma och inte behöva vittna i rätten då det är risk att man själv hamnar i de kriminellas händer
Så vi ska åsidasätta rättssäkerheten då?
Citera
2017-01-21, 00:00
Medlem
Skarpladdad84s avatar
Citat:
Så vi ska åsidasätta rättssäkerheten då?

Vilken rättssäkerhet? Finns ingen rättssäkerhet när man inte står ett emot kriminalitet. Jag har ofta påstått att en bra början är att kontrollera våra gränser. Finns inget hållbart rättssäkerhet i Sverige när brotten ökas och staten sparar. Den ekvationen går bara inte
Citera
2017-01-21, 00:03
Bannlyst
Citat:
Att offrets jackor är från olika personrån

Då är du riktigt dum, helt intelligensbefriad. Jag bad om en källa från ett grundlöst påstående.

Jag har väl f-n inte påstått nåt om ett personrån?!?!

Lika smart som två bitar falukorv som med ströbröd försöker efterlikna två fiskpinnar....

Gör om, gör rätt!

Är det alltid så här? Ett gäng SD-are med representativ intellektuell kapacitet och FB-are som inte orkar läsa vare sig trådar eller meddelanden - innan de vräker ur sig helt grundlösa påståenden och kommentarer...?

Skitnödiga, intelligensbefriade paradäpplen bakom mobiltelefonen..?
Senast redigerad av Sjuttiofemman 2017-01-21 kl. 00:11.
Citera
2017-01-21, 00:14
Medlem
Citat:
Vilken rättssäkerhet? Finns ingen rättssäkerhet när man inte står ett emot kriminalitet. Jag har ofta påstått att en bra början är att kontrollera våra gränser. Finns inget hållbart rättssäkerhet i Sverige när brotten ökas och staten sparar. Den ekvationen går bara inte
Då vet du inte vad rättssäkerhet är och du slänge bara ur dig floskler. Kontrollera gränser, jaha du så det görs inte då? Alltså överdriv inte så mycket det blir bara löjligt. Det du skriver innebär att DU vet bättre än politiker och professionella. Vilket stjärna Sverige gått miste om. Anmäl dig genast som kandidat till statsöverhuvud. Ursäkta att just du får ta det men ni slänger er med en massa myter som sanningar. All forskning exempelvis är ointressant och ni vill mer eller mindre ha ett samhälle som liknar de folk flyr från.

Vittna och visa lite stolthet i din/er egna person. Övergrepp i rättssak är ett brott för det första, är man själv inte inblandad i det kriminella utdelas sällan hämnd. Detta sker oftast mot kvinnor (vilka vi ju vet är tuffare än män) som anmäler sina misshandlande män. Död sker inte alltför ofta. Vill man ha ett bra samhälle får man f ställa upp.
Citera
2017-01-21, 00:21
Medlem
Skarpladdad84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiofemman
Då är du riktigt dum, helt intelligensbefriad. Jag bad om en källa från ett grundlöst påstående.

Jag har väl f-n inte påstått nåt om ett personrån?!?!

Lika smart som två bitar falukorv som med ströbröd försöker efterlikna två fiskpinnar....

Gör om, gör rätt!

Är det alltid så här? Ett gäng SD-are med representativ intellektuell kapacitet och FB-are som inte orkar läsa vare sig trådar eller meddelanden - innan de vräker ur sig helt grundlösa påståenden och kommentarer...?

Skitnödiga, intelligensbefriade paradäpplen bakom mobiltelefonen..?

Menar du mig? Det var du som kom med påståendet. Nej jag orkar inte läsa allt du skrev. Jag har info baserad på fakta. Du har påstående som baseras på din trångsynta ärthjärna
Citera
2017-01-21, 00:50
Medlem
Skarpladdad84s avatar
Citat:
Då vet du inte vad rättssäkerhet är och du slänge bara ur dig floskler. Kontrollera gränser, jaha du så det görs inte då? Alltså överdriv inte så mycket det blir bara löjligt. Det du skriver innebär att DU vet bättre än politiker och professionella. Vilket stjärna Sverige gått miste om. Anmäl dig genast som kandidat till statsöverhuvud. Ursäkta att just du får ta det men ni slänger er med en massa myter som sanningar. All forskning exempelvis är ointressant och ni vill mer eller mindre ha ett samhälle som liknar de folk flyr från.

Vittna och visa lite stolthet i din/er egna person. Övergrepp i rättssak är ett brott för det första, är man själv inte inblandad i det kriminella utdelas sällan hämnd. Detta sker oftast mot kvinnor (vilka vi ju vet är tuffare än män) som anmäler sina misshandlande män. Död sker inte alltför ofta. Vill man ha ett bra samhälle får man f ställa upp.

Nä jag kanske inte är lika påläst i ämnet som dig. Men det finns ett utländskt ordspråk som säger fråga inte en doktorand utan fråga den med erfarenhet. Vilket i detta fallet bör vara storebror "staten" som skyddar "lillebror" oss vanliga människor
Citera
2017-01-21, 01:10
Medlem
Citat:
Nä jag kanske inte är lika påläst i ämnet som dig. Men det finns ett utländskt ordspråk som säger fråga inte en doktorand utan fråga den med erfarenhet. Vilket i detta fallet bör vara storebror "staten" som skyddar "lillebror" oss vanliga människor
Ja och vilket inbegriper brottslingar och de som anklagas vara brottslingar.
Citera
2017-01-21, 03:34
Medlem
Detta mordet slutar förmodligen som brukligt. Dvs det läggs på hög ihop med övriga ouppklarade fall.

Jag vågar påstå att uppklarningsprocenten ligger på ca 5% för denna typen av mord i Sverige. Jämfört med våra nordiska grannländer är det en patetiskt låg siffra. Sen kan man inte skylla det på bara polisen. Våra kära politiker bär det yttersta ansvaret.

* Politiker som inte tar ansvar. Stäng av kranen och fixa läckan innan ni fyller på med mer vatten.... dvs folk som hamnar i utanförskap. Ge dom som finns i landet nu möjlighet till en framtid.

* Mer resurser till polisen. Lyssna på fotsoldaterna och plocka inte in massa jävla byråkrater utan kompetens från andra myndigheter.

* Hårdare straff. Höj straffen rejält för innehav av vapen eller sprängmedel etc. Se till att domstolarna dömer ut längre straff. Använd hela straffskalan! Normalstraffet för mord ska vara livstid. Ingen jävla ungdomsrabatt!!!

* Sluta rövknulla informatörer! Har polisen en anonym källa får den aldrig röjas! Gör man det skickas signalen: LITA INTE PÅ OSS!!! Man får inga nya källor. Malmöpolisen har sålt ut källor tidigare. Inte konstigt att de får dåligt med tips.....

* Vittnesskydd!!! Se till att skydda vittnen även EFTER rättegången. Kasta inte ut dom på soptippen. Se till att de får en dräglig ekonomi och möjlighet att skapa sig ett falskt alias med fejkade utbildnigar /cv etc. Om vittnen vet om att de kasseras efter rättegången.... Varför ska de förstöra sina liv? De kommer bo granne med en jävligt sur mördare som släpps ut efter ett par år. Och under tiden har mördarens precis lika sura gäng-polare möjlighet att ställa till djävulskap.

Polisen - "Vi vill gärna att du ställer upp och vittnar. Efter rättegången skiter vi i dig. Sen när du blivit mördad för att du "golade" så saknas det resurser att utreda din vidare resa till de sälla jaktmarkerna."
Senast redigerad av Crime.News.Goinge 2017-01-21 kl. 03:39.
Citera
2017-01-21, 06:13
Medlem
Universells avatar
http://www.expressen.se/kvallsposten/bevisen-i-ahmed-mordet-ar-sparlost-forsvunna/

Citat:
Viktigt bevismaterial som kan avslöja vapnet som dödade 16-årige Ahmed Obaid för nio dygn sedan har försvunnit spårlöst. Polisen trodde att minst en av kulorna som dödade honom fanns kvar i hans kropp. Men obduktionen visade att kulorna gått rakt igenom Ahmed Obaid.

I går sökte polisen med metalldetektorer på mordplatsen i hopp om att hitta åtminstone en kula.

- Vi hittade inga, säger förundersökningsledaren JB Cederholm.

suck... otur

Citat:
Men på en avgörande punkt har polisen stora svårigheter att bringa klarhet bland annat efter förhör med Ahmed Obaids föräldrar, förhör som inte skapade klarhet utan snarare mer frågor.

svårt fall det här

Hoppas de löser det så småningom, men det kan ta tid förståss
Citera
2017-01-21, 07:15
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
(FB) Mediernas överexponering av Ahmed Obaid-mordet
man kan ju undra varför tehSecretzzz inlägg försvann på denna sida och även de inlägg som citerat inlägget ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in