2017-01-21, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
man kan ju undra varför tehSecretzzz inlägg försvann på denna sida och även de inlägg som citerat inlägget ?
Vad hade han skrivit då?
Citera
2017-01-21, 08:04
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Vad hade han skrivit då?
att han visste vad Ahmed gjorde och vart han var
och att man inte skulle jävlas med Palestinier
Och att det inte handlade om droger/knark , att det var en annan händelse
Citera
2017-01-21, 08:14
Medlem
Skarpladdad84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime.News.Goinge
Detta mordet slutar förmodligen som brukligt. Dvs det läggs på hög ihop med övriga ouppklarade fall.

Jag vågar påstå att uppklarningsprocenten ligger på ca 5% för denna typen av mord i Sverige. Jämfört med våra nordiska grannländer är det en patetiskt låg siffra. Sen kan man inte skylla det på bara polisen. Våra kära politiker bär det yttersta ansvaret.

* Politiker som inte tar ansvar. Stäng av kranen och fixa läckan innan ni fyller på med mer vatten.... dvs folk som hamnar i utanförskap. Ge dom som finns i landet nu möjlighet till en framtid.

* Mer resurser till polisen. Lyssna på fotsoldaterna och plocka inte in massa jävla byråkrater utan kompetens från andra myndigheter.

* Hårdare straff. Höj straffen rejält för innehav av vapen eller sprängmedel etc. Se till att domstolarna dömer ut längre straff. Använd hela straffskalan! Normalstraffet för mord ska vara livstid. Ingen jävla ungdomsrabatt!!!

* Sluta rövknulla informatörer! Har polisen en anonym källa får den aldrig röjas! Gör man det skickas signalen: LITA INTE PÅ OSS!!! Man får inga nya källor. Malmöpolisen har sålt ut källor tidigare. Inte konstigt att de får dåligt med tips.....

* Vittnesskydd!!! Se till att skydda vittnen även EFTER rättegången. Kasta inte ut dom på soptippen. Se till att de får en dräglig ekonomi och möjlighet att skapa sig ett falskt alias med fejkade utbildnigar /cv etc. Om vittnen vet om att de kasseras efter rättegången.... Varför ska de förstöra sina liv? De kommer bo granne med en jävligt sur mördare som släpps ut efter ett par år. Och under tiden har mördarens precis lika sura gäng-polare möjlighet att ställa till djävulskap.

Polisen - "Vi vill gärna att du ställer upp och vittnar. Efter rättegången skiter vi i dig. Sen när du blivit mördad för att du "golade" så saknas det resurser att utreda din vidare resa till de sälla jaktmarkerna."

Håller med dig...
Citera
2017-01-21, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Du verkar veta väldigt mycket. Varför hjälper du inte polisen anonymt?

Polisen kommer lägga ner det. PGA alla lögner så tror inte Polisen på nån där.
Citera
2017-01-21, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Är det där svenska?
Man blir fanimig mörkrädd när man inser vilken usel svenska våra ungdomar börjar anamma. Detta är ännu en konsekvens av musliminvasionen. Det pratas ju mer arabiska än svenska i Malmö idag

Jag är som sagt utlänning. Har bott här i några år och har två barn. Jag pratar fortfarande halvkass svenska och därför kräver jag det av mina barn (mamman är svensk) att de ska prata som min fru, vilket de gör vanligtvis. Problemet börjar när de går till skolan. Kommer de hem och pratar sämre än vad jag gör. Det är tyvärr så att de lyssnar på det i kanske 8 timmar (skolan + fritids). Helt jävla omöjligt att inte påverkas av det.
Citera
2017-01-21, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldbanken
Mannen som är maskerad två rader ned från den inringade personen har pekats ut som mördaren av diverse "ghetto" instagramkonton.

http://imgur.com/a/dP7Uk

Han verkar i alla fall glad och nöjd.
Citera
2017-01-21, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vdl
Han verkar i alla fall glad och nöjd.
Det där är en tjej med tofs.
Citera
2017-01-21, 09:51
Medlem
Knappast en ny laserman som ligger bakom. Då hade folk vittnat om det. Iom alla oklarheter så tror jag att det handlar om hedersmord. Fotot på den döde kan fungera som bevis att dådet är gjort.
Bara min gutfeeling .
Citera
2017-01-21, 10:00
Medlem
klempos avatar
Bland allt skräp som skrivs här, har vi bara det här som är intressant och konkret:

Citat:
Ursprungligen postat av Skarpladdad84
Det skrevs att han stog ute med vänner. Dessa vänner är en pojke i hans ålder och hans lillebror. Har pratat med lillebror de åkte med femman och därefter blev achmed skjuten

Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
Tidsframe på en del av tidsförloppet efter skjutningen tills första polisbilar anländer.

Buss 5 i riktning mot Höja stannar vid busshållpatsen där skjutningen ägt rum.
Ut kliver vittnet till här redogjorda förloppet.
På gräsplätten på samma sida som bussen stannat (alltså bussar i riktning bort från Malmös centrum) ligger BO med utslagna armar, orörlig.
En ung kille är igång med något som kan beskrivas som livräddning.
I sällskap med livräddaren är en annan kille, som står upp och talar i telefon, han säger "ni måste komma snabbt, ni måste komma snabbt".
På gångbron står en kille och talar i telefon.
I en husport står en tjej och talar i telefon (jag vill inte fråga ut vittnet i nån förhörsstil men det måste vara frågan om bostadsrättssidan).
Väl framme i ett av husen, gör vittnet från en balkong observationen att första polisbilarna börjar höras ungefär sju minuter efter att hen stigit av buss 5.
När buss 33 och 34 kommer ca tio minuter efter buss 5 (detta i kinje med busstabellen för de bussarna) så har polisen spärrat av gatan och dessa bussar får stå och vid den tidpunkten har folkmassa hunnit samlas.
På frågan om ingen tjej höll på med livräddning eller "barmstöd" blev svaret nej.

Alltså, när BO redan låg ner efter andra skjutningen och eventuella vittnen hade hunnit springa bort från platsen så tog det minst ytterligare sju minuter tills polisen kom till platsen. Det jag vill säga med detta att med tanke på att det tog lång tid för polisen att komma så kan diverse turer och händelser med koppling till detta brott ägt rum.

tehSecretzzz skrev i en annan tråd att han :
Citat:
visste vad Ahmed gjorde och vart han var
och att man inte skulle jävlas med Palestinier
Och att det inte handlade om droger/knark , att det var en annan händelse
Citera
2017-01-21, 10:45
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunar56
I stället för att sitta och dömma ut hela Rosengård så ta reda på fakta om varför det blitt så här.
Problemet idag sträcker sig långt tillbaka i tiden. Vems är felet? Politikerna som bara kör över människor som om de vore djur. Dem bryr sig inte och vilka får lida? Folk på Rosengård generation efter generation. Vad förväntar sig Sverige när människor behandlas illa. De lever och bor bland kackerlackor och mögel. Dem får inga jobb och ingen plats att få nyttja sin tro och JA vi får ha vilken religion vi vill i Sverige. Jag tycker det är för jävligt och slut resultat kan INTE bli annat än vad vi ser. Ta och lyssna på dokumentären kravallerna i Rosengård 2008.
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/333539?programid=2519
Oj! Så om vi ska dra någon slutsats av det du skriver så är det ett politiskt mord. Anstiftat av en politiker.

Jag tror inte du är i närheten av att ha rätt. Leta på andra hållet istället. Heder i kombination med religion är ett mycket mer sannolikt motiv. Det eller en sorts affärsuppgörelse som gick snett.

Vad får dig till att tro att fler moskéer löser problemet. Det är så att både offer och gärningsmän när det gäller gängkriminalitet och hedersrelaterade brott i Malmö är oftast muslimer.

Lösningen är inte fler moskéer eller fler fritidsgårdar.

Ahmed hade faktiskt möjligheter att uppnå sin dröm att bli läkare. Det som tycktes göra det svårt är betygen.
Citera
2017-01-21, 10:59
Medlem
Polisen:

- Vi gjorde en förnyad sökning med metalldetektorer och annat på den plats där han blev skjuten. Men vi hittade inga kulor, säger JB Cederholm

Men på en avgörande punkt har polisen stora svårigheter att bringa klarhet bland annat efter förhör med Ahmed Obaids föräldrar, förhör som inte skapade klarhet utan snarare mer frågor.

- Mamman och pappan säger att Ahmed var hemma strax innan han blev skjuten men det stämmer inte med våra andra uppgifter, så därför vet vi inte vad han gjorde innan han blev dödad, säger JB Cederholm

Föräldrarna säger alltså att han var hemma strax innan?
– Ja. Men vi tittar ju på den totala bilden. Och bland annat hans telefon säger något helt annat och även kamraters uppgifter i övrigt. Vi tror inte att föräldrarna ljuger utan det handlar snarare om motsägelsefulla uppgifter om var Ahmed befann sig strax innan han blir skjuten, säger JB Cederholm.

Det här låter konstigt. Känns som det är något som inte stämmer i den här historien med föräldrarna.
Citera
2017-01-21, 11:00
Medlem
Har inget med mordet att göra men fick kalla kårar när jag såg denna:

http://www.ladda-upp.com/bilder/86235/creepy

Någon annan som reagerat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem