2017-01-20, 21:46
Medlem
ATLAS64s avatar
ett exempel på hedersrelaterat våld !

friatider.se/brak-om-svensk-tjej-startade-arabisk-klanstrid-i-malmö
Senast redigerad av ATLAS64 2017-01-20 kl. 21:48.
Citera
2017-01-20, 21:52
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Den första länken kan du stoppa upp någonstans. Hashtag och armband hjälper inte.

Den andra länken var däremot intressant det är där det måste börja. En majoritet av de kriminella det rör sig om är muslimer. OBS menar inte att de är kriminella för att de är muslimer inte heller att alla muslimer är kriminella, så det är sagt.

2012 hade 8 mördats i gängrelaterade skjutningar och operation Alfred inleddes av polisen. Därefter operation Olivia. Hur tycker du det har gått? De senaste 12 månaderna har 9 människor mördats och ett par dagar efter det tycker du att det känns bättre?????
Framtiden och hoppet får utvisa vad som sker, men kan se att viss förändring redan börjat!
Och polisens operationer du snackar om kan du glömma påverkan kommer inifrån inte utifrån.
Senast redigerad av AussieRedMan 2017-01-20 kl. 21:59.
Citera
2017-01-20, 22:10
Medlem
Skarpladdad84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Då tolkar jag saken som att Ahmed inte bråkade med någon på busshållplatsen men att några personer han talade med steg på 5:ans buss och några steg av på samma hållplats.

Och att skotten föll just efter att bussen passerat. Kan Ahmed ha stämt träff med någon på bussen? Bussen borde ha kameror så om det var någon skummis på bussen kan han ha observerats.
Detta är den stora frågan då jag läst att gärningsmannen alt. Männen väntade in honom vilket inte har en logisk förklaring... ville tipsa polisen om vad den lille pojken berättat men vet inte om jag kan berättade för polisen pga mitt jobb. Måste nog maila min chef innan jag anger namn..
Citera
2017-01-20, 22:13
Medlem
Skarpladdad84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrPlupp
Ja på riktigt menar jag allvar som person kan man tipsa anonymt, hur fan ska polisen kunna ha något att arbeta efter om ingen vill komma med något? Jag vet att det är en annan tid nu än vad det var då jag va yngre och jag har barn i Ahmeds ålder. Hur ska vi komma till lösningen på ett problem i detta landet om alla stoppar huvudet i sanden och gömmer sig.
Sen visst fan måste lagar till för att folk ska kunna få vittna anonymt för att kunna känna sig säkra.

Då håller du med mig att ett vittne måste skyddas?! Inte förren rikets lagar skärps vågar folk vittna.
Citera
2017-01-20, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarpladdad84
Detta är den stora frågan då jag läst att gärningsmannen alt. Männen väntade in honom vilket inte har en logisk förklaring... ville tipsa polisen om vad den lille pojken berättat men vet inte om jag kan berättade för polisen pga mitt jobb. Måste nog maila min chef innan jag anger namn..

Behövs inte alls.
Citera
2017-01-20, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Hans jackor är ju från olika personrån.
Och sådana föräldrar bryr sig inte. Dom ser inget fel i det

Källa på det?
Citera
2017-01-20, 22:23
Medlem
30Lugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Tydligen har det varit stor skillnad senaste veckan bara mot tidigare. Vi får se och hoppas, känns som en förändring är på gång.

Det var ju skönt att höra. Då kanske vittnen börjar uppge sina namn och slutar ljuga för polisen. Kanske tom pojkens egen familj börjar samarbeta med polisen. Du vet väl att polisen är mycket frustrerad över oviljan stt samarbeta. Så, nej, några inlägg på Facebook uppväger inte hur folk beter sig i praktiken.

BTW, aussie, du har inte råkat höra att det är raggare som gjort detta?
Citera
2017-01-20, 22:39
Medlem
Citat:
Då håller du med mig att ett vittne måste skyddas?! Inte förren rikets lagar skärps vågar folk vittna.

Polisen läser vad som skrivs här.. behöver inte fråga din chef något ..
Citera
2017-01-20, 22:44
Medlem
Skarpladdad84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiofemman
Källa på det?
Lägg ner sådana påstående. Offret sommarjobbade och lagade mobiler för en billig slant samt delade ut reklam i området. Tycker det är hemskt att man kommer med sådana påståenden på en som inte kan försvara sig.
Citera
2017-01-20, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
---
Bra exempel på religös ledare: https://www.facebook.com/islam.nu/videos/1458721644161479/
Här ser man en förändring, mycket bra tal!

Moosa Assal är en extrem salafist, talet är från 30/12 dvs innan mordet på Ahmed O.

Moosa Assal samarbetar med salafisten Abdul Wadud, som har den här synen på shiamuslimer:

Citat:
Abdul Wadud förklarar att shiaislam uppstått genom en judisk konspiration. Det var en jude som låtsades vara muslim för att ville förstöra islam inifrån. Han tar upp vad han menar är likheter mellan shiism och judisk tro. Judarna och andra otrogna kan inte förstöra islam från utsidan, säger han, därför utger de sig för att vara muslimer.

Föreläsaren säger vidare att shiamuslimerna är farliga och att man som rättrogen salafit inte får gifta sig med dem, inte äta deras kött och inte ens prata med dem. Han kallar dem ”smuts”
http://samtiden.nu/2016/02/inte-terrorist-men/

För salafister likt Moosa Assal är alltså en shiamuslim som Ahmed Obaid "smuts".

Om man nu ska dra in en fundamentalist som Moosa Assal i tråden, är det snarast för att visa vilket hat salafister sprider mot framförallt shiamuslimer. Även om nu inte ett religiöst motiv framstår som det troligaste huvudspåret, kan det ha bidragit.
Citera
2017-01-20, 23:14
Medlem
Citat:
Ärligt talat vad har skärpta lagar och att våga vittna att göra?
Citera
2017-01-20, 23:15
Bannlyst
Citat:
Lägg ner sådana påstående. Offret sommarjobbade och lagade mobiler för en billig slant samt delade ut reklam i området. Tycker det är hemskt att man kommer med sådana påståenden på en som inte kan försvara sig.

Och vad har jag påstått, menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in