2017-01-20, 02:36
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Slödder (den episka såpan "Lödder" ("Soap") gick då på en av de två TV-kanaler som fanns).

https://youtu.be/SgTXoOu1rjk

Nej nu får det räcka med member berries!
Oh I member Soap....
Citera
2017-01-20, 03:10
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Ingen verkar längre komma ihåg en skitkul komediserie som gick på 4:an runt 2005, "Malcolm, ett geni i familjen" med en hysterisk morsa och två ungar som alltid ställde till jävelskap. Sändes någon timme innan "That 70s show".
Håller inte med, den var ganska populär! Minns att jag alltid såg den efter skolan och det där som sagt jag fick upp ögonen för Bryan Cranston. För mig är Malcolms pappa först och främst.
Citera
2017-01-20, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SelarioN
Pluton B i Vietnam gick på femman tror jag sent som fan..
Mycket bra serie! I allafall då 😃 Lyckades hitta nån sida för nåt år sen där det gick att se serien igen, jag tyckte inte den var riktigt lika bra då.
Citera
2017-01-20, 14:43
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Håller inte med, den var ganska populär! Minns att jag alltid såg den efter skolan och det där som sagt jag fick upp ögonen för Bryan Cranston. För mig är Malcolms pappa först och främst.
I USA var det ju en stor hit. Det är nog snarare så att den inte slog i Sverige.
Citera
2017-01-20, 20:11
Medlem
Madgetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fideli
Mycket bra serie! I allafall då 😃 Lyckades hitta nån sida för nåt år sen där det gick att se serien igen, jag tyckte inte den var riktigt lika bra då.

Perfekt halv två på natten under 90-talet var det. Först kolla man Renegade med Lorenzo Lamas eller Kung Fu med Carradine, sen rullade Pluton B igång och med lite tur var det Kvinnofängelset på tv4 efteråt. så jävla härligt meningslöst liv jag levde då!
Senast redigerad av Madgett 2017-01-20 kl. 20:13.
Citera
2017-01-20, 23:08
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Någon som minns "Det var en gång"? Det var en riktigt bra serie som var kanadensisk och som dels handlade om människans utveckling och dels om rymden. Den gick i slutet på sjuttiotalet, början av åttiotalet någon gång.

https://www.youtube.com/watch?v=f-7gRm3zPbc

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Den om kroppen heter En Cell-Sam Historia på svenska. Det finns en som handlar om historia också, det är den som heter Det Var En Gång: Tiden har jag för mig. Serien är fransk och är från 86-87.

Hela En Cell-sam Historia finns på svenska på YT: https://www.youtube.com/playlist?list=PLLBILddp__ZyNUMoN9ZX-qRGCA3YXCnvC

Vet att detta var längesen detta skrivs. Men kommer ihåg dessa så jäkla mycket sen när jag gick i lågstadiet/mellanstadiet då vi såg dessa under min skoltid. Underbart och mycket kul och se detta igen!
Citera
2017-01-20, 23:46
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Vet att detta var längesen detta skrivs. Men kommer ihåg dessa så jäkla mycket sen när jag gick i lågstadiet/mellanstadiet då vi såg dessa under min skoltid. Underbart och mycket kul och se detta igen!
Jag vill minnas att jag såg dom i typ Sommarlovsmorgon eller något sånt där.
Citera
2017-01-21, 06:10
Medlem
Furiennas avatar
Den gick på "Alarm", sommarlovsprogrammet 1998.
Citera
2017-01-21, 15:14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Den gick på "Alarm", sommarlovsprogrammet 1998.
Det var en gång...-serien? Det gjorde den säkert men jag såg den när jag var betydligt yngre. Sommaren 1998 så hade jag helt andra saker för mig att glo på SommarlovsTV.
Citera
2017-01-21, 17:43
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas

Bara det att jag inte hört folk snacka om den i efterhand eller nämna den. De flesta amerikanska "komediserier" är mördande tråkiga, men denna stack verkligen ut från mängden.
Citera
2017-01-21, 18:19
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Bara det att jag inte hört folk snacka om den i efterhand eller nämna den. De flesta amerikanska "komediserier" är mördande tråkiga, men denna stack verkligen ut från mängden.

Jag och polarna följde den när den först visades på svensk tv och jag har sett något avsnitt här och där genom åren efteråt också. Jag håller med om att den är briljant och för mig kommer Bryan Cranston alltid att vara Hal. Walter White kan suga min kuk. Liksom du hör jag aldrig någon prata om den nuförtiden och när jag frågar folk om dom minns den så gör dom inte det.
Citera
2017-01-22, 02:50
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det var en gång...-serien? Det gjorde den säkert men jag såg den när jag var betydligt yngre. Sommaren 1998 så hade jag helt andra saker för mig att glo på SommarlovsTV.
Ja, det är nog sant att den gick tidigare också. Men det var 1998, som jag följde den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in