2017-01-10, 20:57
Medlem
HasseBanans avatar
Ingen verkar längre komma ihåg en skitkul komediserie som gick på 4:an runt 2005, "Malcolm, ett geni i familjen" med en hysterisk morsa och två ungar som alltid ställde till jävelskap. Sändes någon timme innan "That 70s show".
Citera
2017-01-10, 21:14
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Ingen verkar längre komma ihåg en skitkul komediserie som gick på 4:an runt 2005, "Malcolm, ett geni i familjen" med en hysterisk morsa och två ungar som alltid ställde till jävelskap. Sändes någon timme innan "That 70s show".
Bryan Cranston mest kända roll innan Breaking Bad är ju som Malcolms farsa. Ungarna är dock tre till antalet, fyra mot slutet fast den fjärde är ju bebis. Yngsta "orignalbrodern" heter för övrigt Erik Per i förnamn och har en svensk mamma.

Serien är fullständigt lysande, rakt igenom och man behöver nog bara ha vuxit upp med syskon för att känna igen sig. Sen är det mycket meta med fourth wall breaks och såna där saker.

Rekommenderar den starkt.
Citera
2017-01-10, 21:16
Medlem
Citat:

Jodå! Det sändes avsnitt på lördagarna så "sent" som 2008 vill jag minnas, runt kl 9 på morgonen men då var det nog på TV3.

Var dock tre ungar hemma, den halvsvenske lillkillen Dewey, eller Erik Per Sullivan som han heter. Sen hade de den utflugne militärbrorsan från Scary Movie 2, och fick senare en liten syster har jag för mig.

Värt att nämna är att serien också gick åtminstone våren 2002, kanske t.o.m under 2001 på TV4. Favoritkaraktären var dock alltid morsan, och brorsan Francis befäl
Citera
2017-01-10, 21:21
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
Jodå! Det sändes avsnitt på lördagarna så "sent" som 2008 vill jag minnas, runt kl 9 på morgonen men då var det nog på TV3.

Var dock tre ungar hemma, den halvsvenske lillkillen Dewey, eller Erik Per Sullivan som han heter. Sen hade de den utflugne militärbrorsan från Scary Movie 2, och fick senare en liten syster har jag för mig.

Värt att nämna är att serien också gick åtminstone våren 2002, kanske t.o.m under 2001 på TV4. Favoritkaraktären var dock alltid morsan, och brorsan Francis befäl
Men vad jag snackar skit, det är ju först fyra kids, sen fem. Det är inte en syster dom får i slutet utan ytterligare en son.
Citera
2017-01-11, 10:37
Medlem
Citat:
Det där var en serie som jag såg enstaka avsnitt av. Småtrevlig med kul humor.

Lustigt nog var jag helt övertygad om att det var Neil Patrick Harris (Barney från HIMYM) som spelade äldsta brorsan på militärskolan. Det tog mycket googlande innan jag insåg att det istället var en "Christopher Masterson":

http://www.coupay.com/topoften/top-10-pair-of-male-celebrities-who-looks-unbelievingly-similar/
Senast redigerad av SierraBlue 2017-01-11 kl. 10:40.
Citera
2017-01-11, 13:22
Medlem
enfindams avatar
Kommer ni ihåg när den osannolika trion Jörn Donner, Bert Karlsson och Kristina Lugn frågade ut gäster? Vad hette programmet?
Citera
2017-01-11, 13:29
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Kommer ni ihåg när den osannolika trion Jörn Donner, Bert Karlsson och Kristina Lugn frågade ut gäster? Vad hette programmet?

Oförutsett.
Citera
2017-01-11, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam

Googlade o hittade programmet på SvT "Öppet arkiv".
Programmet hette Oförutsett o sändes i 7 program, sändes 1987.
I länken sitter de o kedjeröker under intervjun..
Andra tider då - 30 år sedan.

https://www.oppetarkiv.se/video/2453957/oforutsett-avsnitt-5-av-7
Citera
2017-01-11, 13:51
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Oförutsett.
Tack!
Citera
2017-01-11, 13:54
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enannorlundatanke
Googlade o hittade programmet på SvT "Öppet arkiv".
Programmet hette Oförutsett o sändes i 7 program, sändes 1987.
I länken sitter de o kedjeröker under intervjun..
Andra tider då - 30 år sedan.

https://www.oppetarkiv.se/video/2453957/oforutsett-avsnitt-5-av-7
Stort tack! Jag minns att det var både underhållande och provokativt. De visste väl inte vilken gäst som skulle komma? Jag önskar att SVT kunde reprisera mer.
Senast redigerad av enfindam 2017-01-11 kl. 14:31.
Citera
2017-01-19, 23:29
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epson2
Flit, fjäsk och fusk. Någon som kommer ihåg denna? Och går den att få tag i? gick runt 1982-83ca

Bättre sent än aldrig (?)

https://youtu.be/v4katSNc6iI
Citera
2017-01-19, 23:38
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Jag vill minnas att det gick ett barnprogram i början av 80talet som Kay Pollak regisserat. Serien handlade om en högstadieklass och i signaturen ingick b.la frasen "Dom otäcka barnen, dom otäcka barnen." Den gick i repris 1986.

Någon som minns vad den hette?

Slödder (den episka såpan "Lödder" ("Soap") gick då på en av de två TV-kanaler som fanns).

https://youtu.be/SgTXoOu1rjk

Nej nu får det räcka med member berries!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in