Citat:
Ursprungligen postat av
Pripps3.5
Även utan min utbildning, så hade jag sett vad som är fel. Och det ligger inte hos mig.
Felet här, är Martin och att han tilläts att härja runt som han gjorde. Vi är allt för slappa och borde spärrat in honom första gången han tog en annan människas liv. Begriper du inte det, så vet jag inte hur du är funtad.
Och på frivården eller vad fan det heter är det väl mest socionomer som är precis så duktiga flickor som vissa debattörer vill framställa Lotta som?
Någon brist lär det vara hos Lotta. Dels att hon väljer honom. Men låt gå, hon var nere och han kanske tröstade inledningsvis, låt oss köpa den förklaringsmodellen, men ändå att fundera att skaffa barn så tidigt (de var väl inte tillsammans länge). Det här är alltså en kvinna i 40-års åldern med några misslyckade förhållanden, däribland ett längre förhållande som varat halvannat decennium. men där hon inte ens blivit presenterad för partnerns familj.
Och hon vill alltså skaffa barn på stört med Martin?!?!
Jag tror det handlar mer om att hon var omdömeslös än rädd, hon kanske uppfattade Martin som ett säkert kort och förutsatte att han skulle vara mer beroende av henne, och att han skulle förändras av någon slags tacksamhet? En del kvinnor har tyvärr det draget (det finns män också som kan sätta sig i situationer de råkar illa ut för att rädda sin förmenta kärlek). Och jag skulle tro att det tämligen ofta är just dem, "den typen" man får läsa om på löpen med något enstaka undantag.