2017-01-20, 18:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Vad syftar du på? Var säger jag att människor i tråden inte berättar allt?

Vad vill du? Spotta ur dig vad som trycker dig ang. Lotta och Martin.

Det var du som refererade till din erfarenhet om "typen" Lotta och "typen" Martin.
Berätta mer om det. Tråden har ju börjat handla om hur ni uppfattar folk, inte om hur det verkligen var i det här fallet. För ni kan inte ta in det komplexa i en relation som Martins och Lottas.

Läs din post som jag citerar i inlägg #9170

Så jäkla komplex var nu inte Lottas och Martins relation väl. Den blir väl det, jävligt komplex, om man känner sig tvingad att beskriva Lottas något dampiga tillvaro som prydlig och välordnad.
Citera
2017-01-20, 18:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Här rusar du ju in i absurdum.

Hur så?
Citera
2017-01-20, 18:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Hur så?

Du säger att du är beteendevetare, läs ditt inlägg och finn tre fel. Ingen brådska, du kanske märker det i morgon. Eller nästa vecka.
Citera
2017-01-20, 18:28
Avslutad
Citat:
Här rusar du ju in i absurdum.
9170, vad är problemet?
Citat:

Så jäkla komplex var nu inte Lottas och Martins relation väl. Den blir väl det, jävligt komplex, om man känner sig tvingad att beskriva Lottas något dampiga tillvaro som prydlig och välordnad.

Släpp nu flaggan och kom in i matchen. Ingen har beskrivit Lottas tillvaro som "prydlig och välordnad". Hon var i ett svagt läge i livet, när hon träffade Martin. Gick på antidepp, som gör att man är relativt loj till allt. Toppar och dalar klyvs och man blir mer blasè. Ypperligt läge för Martin att slå klorna i henne.
Citera
2017-01-20, 18:32
Avslutad
Citat:
Du säger att du är beteendevetare, läs ditt inlägg och finn tre fel. Ingen brådska, du kanske märker det i morgon. Eller nästa vecka.

Även utan min utbildning, så hade jag sett vad som är fel. Och det ligger inte hos mig.

Felet här, är Martin och att han tilläts att härja runt som han gjorde. Vi är allt för slappa och borde spärrat in honom första gången han tog en annan människas liv. Begriper du inte det, så vet jag inte hur du är funtad.
Citera
2017-01-20, 18:38
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
...
Kom inte och hävda att hans utseende eller foto var så fantastiskt att hon föll direkt.😉

Så varför drogs denna ostraffade kvinna till honom?

Kanske just för att hennes värderingar med träning, tatueringar, silikonbröst, hårförlängning, plastbackar, rökning, solning, sjukskrivning, hundar - passade väldigt bra ihop med Martins bild hur kvinnor ska vara och se ut.

Och hans muskelpumpade kropp, tatueringar, rakade skalle, styrka, festlust och träningsinrikting med anabola - var det som lockade henne.

De matchade varandras föreställningar om vad de själva tyckte var attraktiv.

Du verkar fascinerad över just det du skriver om… Se det fetade… triggar detta några drömmar hos dig? Är tråden någon form av fetisch för dig? Jag börjar tro det nu.

Om du vill vara mer konstruktiv så kan alla göra misstag, byta åsikt och lära sig av livet. Med rätt stöd hade Lotta blivit räddad från en GM med bristande impulskontroll och lättväckt aggressivitet.

Låt säga så här då…

Vad är det som triggar ett offer att falla för någon i kostym, välstruken skjorta och välavlönat arbete? Våld finns i alla samhällsklasser och du är en korkad idiot som inte förstår att det finns ett stort mörkertal. Våld kan drabba alla. Det man ska vara observant på är inte ett utseende utan beteendet.Du missar poängen med tråden och kan inte lära dig något nytt. Det du skriver är på en låg kunskapsnivå och du har nog kontakt med vården, fast som patient. Kan din typ. Sjukligt besatt av medicinska termer som du använder för att slåss med folk.

Begrunda nu följande:
Våld finns i alla samhällsklasser
Våldsamma personer avslöjar sig inte alltid direkt
Våld ger tillfällig makt
Våld används för att få kontroll
Våld kan utlösas av droger och alkohol
Våld har inget med fritidsaktiviteter, frisyr eller tatueringar att göra
Våld har inget med offrets beteende att göra

Våld är oacceptabelt
Våld är straffbart
Våld är inte offrets fel

Ja, det var lättare förr att skilja ut sjömän och kriminella för en lekman, de var tatuerade. Nu får du vara kunnig på andra signaler för att avgöra om personen du har framför dig är fängelsekund. Alla brottslingar är inte våldsamma.

De som är våldsamma har flera sidor. Det är de goda sidorna som offren faller för. Ibland förekommer problem hos offren, som medvetet väljer farliga relationer. I det här fallet vet vi att offret larmade om att hon mådde dåligt av relationen och var rädd. Sen glömde hon hur farlig relationen var, precis som många som lider av våld i nära relation gör.

Offren skäms, förtränger, förskönar verkligheten inför sig själva och inför omgivningen. Annars skulle de bli uteslutna från gemenskapen. De flesta vill inte umgås med par där det finns våld och det väcker rädsla att se blåmärken och skador på en människa. Offren är ofta ensamma, hur de än gör. Det räcker så.

Viktigt att veta:
Våld utlöses ofta av småsaker eller av något som förövaren tror har hänt. Det behöver inte ha med verkligheten att göra, det som en GM reagerar på.

Öppna gärna dörren för kärlek, men spring om det känns fel. Vad offer kan bli bättre på är att respektera sina egna känslor och tankar ocn inte lägga allt fokus på motparten. Det är lätt att glömma bort sig själv i ett läge där syftet med våld är att åstadkomma just detta!
Senast redigerad av IQ130 2017-01-20 kl. 19:08.
Citera
2017-01-20, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Lotta hade den psykiatriska diagnosen "anpassningsstörning" i de journaler som finns i Fup. Hon sjukskrevs pga en annan psykiatrisk diagnos: "krisreaktion" och fick psykiatriska mediciner i form av bl a tre Bensodiazepin/resp bensoliknade preparat.

Om man har öronvärk kan man behandlas i öppenvården av distriktsläkare, men man har likskjutton en öronåkomma.

Lotta hade en - eller flera - psykiatriska åkommor enligt journalerna.

Minns jag rätt hade Lotta oxascand, stilnoct och några preparat av typen theralen/propavan utskrivna. I mina ögon inga konstiga förskrivningar mot bakgrund av hennes situation.

Theralen och propavan är typer av "ofarliga" sömnmedel - den typen som man först får prova om man har sömnproblem. De är inte vanebildande, men kan ha ganska jobbiga biverknar av typen trötthet dagen efter. För många fungerar de inte ensamma utan man får också någon variant av insomningstablett - t.ex. stilnoct.

Oxascand / sobril är benzo som skrivs ut t.ex. vid ångest. Och vi vet ju att Lotta hade ångest - inte heller särskilt konstigt. Jag tror att en sådan läkemedelslista är ganska vanligt för månniskor som befinner sig i någon typ av kris och har sömnproblem. Varför jag tror det? Tja, jag har faktiskt flera vänner som ingen skulle kalla "psykfall" som har eller har haft den här typen av mediciner utskrivna under en period av sina liv.
Citera
2017-01-20, 19:13
Medlem
Citat:

Du kunde inte riktigt avhålla dig för att skriva något nedsättande, va?

Martin var den som hade störningar av olika slag även med psykopatiska drag som gör att allt kring Martin oundvikligen blir väldigt komplext för alla i hans närhet. Inte minst när han samtidigt oansvarigt trycker i sig hästdoser av anabola, injicerar och intar narkotika i stora mängder.

Det var Martin som såg Lotta på gymmet och tog kontakt. Som det brukar vara. Det är predatorn som väljer sitt offer.
Citera
2017-01-20, 19:31
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Du, et al Förstår dig inte på Martin, men du tycker att Lotta, som inte var objektiv, skulle gjort så?

Vi kan avhandla Martinar i en annan tråd, om du är intresserad. För dessa människor ÄR intressanta.
När de är nyktra och sansade, så är de bättre än någon annan. Men när de drogar alt. känner sig kränkta så blir de djävulen själv.

Har läst en del som du skrivit här i tråden. Törs man fråga om du har någon VERKLIG livserfarenhet att komma med eller om det mesta du skriver om "folk" och "människor" är hämtat ur böcker eller samtal ifrån fikarummet?

Kan lägga till att jag tycker att det är märkligt att Lotta eller hennes närstående inte förstår faran i att leva så nära inpå en T-rex. Därav min lilla knuff på dig. Du och några andra PK-ister härinne verkar mena på att "man blir blind när man blir kär" och andra myter. Släpp sargen.

Jag har träffat GM personligen något år innan det här skedde och jag fick en tvättäkta rysning i ryggmärgen. Flera med mig upplevde samma sak.(3 snubbar och två tjejer) Stora "stygga" pojkar som Martin är knas, för tjejer och killar, ja egentligen för hela samhället. Att ingen avstyrt detta i tidigare läge är ytterst beklagligt.

Mvh
Citera
2017-01-20, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Du verkar fascinerad över just det du skriver om… Se det fetade… triggar detta några drömmar hos dig? Är tråden någon form av fetisch för dig? Jag börjar tro det nu.

Om du vill vara mer konstruktiv så kan alla göra misstag, byta åsikt och lära sig av livet. Med rätt stöd hade Lotta blivit räddad från en GM med bristande impulskontroll och lättväckt aggressivitet.

Låt säga så här då…

Vad är det som triggar ett offer att falla för någon i kostym, välstruken skjorta och välavlönat arbete? Våld finns i alla samhällsklasser och du är en korkad idiot som inte förstår att det finns ett stort mörkertal. Våld kan drabba alla. Det man ska vara observant på är inte ett utseende utan beteendet.Du missar poängen med tråden och kan inte lära dig något nytt. Det du skriver är på en låg kunskapsnivå och du har nog kontakt med vården, fast som patient. Kan din typ. Sjukligt besatt av medicinska termer som du använder för att slåss med folk.

Begrunda nu följande:
Våld ger tillfällig makt

Våld är oacceptabelt
Våld är straffbart
Våld är inte offrets fel

Ja, det var lättare förr att skilja ut sjömän och kriminella för en lekman, de var tatuerade. Nu får du vara kunnig på andra signaler för att avgöra om personen du har framför dig är fängelsekund. Alla brottslingar är inte våldsamma.

De som är våldsamma har flera sidor. Det är de goda sidorna som offren faller för. Ibland förekommer problem hos offren, som medvetet väljer farliga relationer. I det här fallet vet vi att offret larmade om att hon mådde dåligt av relationen och var rädd. Sen glömde hon hur farlig relationen var, precis som många som lider av våld i nära relation gör.

Offren skäms, förtränger, förskönar verkligheten inför sig själva och inför omgivningen. Annars skulle de bli uteslutna från gemenskapen. De flesta vill inte umgås med par där det finns våld och det väcker rädsla att se blåmärken och skador på en människa. Offren är ofta ensamma, hur de än gör. Det räcker så.

Viktigt att veta:
Våld utlöses ofta av småsaker eller av något som förövaren tror har hänt. Det behöver inte ha med verkligheten att göra, det som en GM reagerar på.

Öppna gärna dörren för kärlek, men spring om det känns fel. Vad offer kan bli bättre på är att respektera sina egna känslor och tankar ocn inte lägga allt fokus på motparten. Det är lätt att glömma bort sig själv i ett läge där syftet med våld är att åstadkomma just detta!

Han spann ett spindelnät, fångade in henne och listigt försiktigt spann han en kokong om henne. Hon var hjälplöst fången. Isolerad.

Lotta försökte ta sig loss, dokumenterade sina skador, förmedlade sina rädslor till vänner och syskon, och hon gick även till polisen. Men det kraftfulla stödet som hon förväntat sig uteblev - det skulle kommit där och då. På en gång.

Lotta grät i telefon med sin syster och sa jag orkar inget mer. Hon gav upp. Vilket också är systerns förklaring varför Lotta släppte in Martin den morgonen. Hon hade gett upp.

Djävulsdansen med Martin hade pågått konstant i fyra månader.
Citera
2017-01-20, 19:35
Bannlyst
Dessa kategoriska och självsäkra påståenden har du genom begränsad eller bristande erfarenhet tagit för sanning. Mina kommentarer under det fetade.

Citat:
Ursprungligen postat av IQ130

Ja men våld är kraftigt överrepresenterat i socialgrupp 3.

Om man känner till att de är dömda för våldsbrott så "avslöjar det" direkt, även utan utfört våld.

Våld ger tillfällig makt
Våld kan även ge ihållande makt.

Våld kan användas för det, men det kan också användas som exempelvis hämnd.

Det kan också utlösas av så mycket annat; svartsjuka, ilska, låg impulskontroll, hög försvarsinställning, anabola, psykisk sjukdom, osv.

Om någon är fotbollshuligan eller MMA-fighter så har det allt med deras fritidsaktiviteter att göra.

Självklart kan det ha det. Om jag går förbi ett par huliganer från DIF och skriker att IFK är bäst och att de är fittor, så har det våldet jag kommer bli utsatt för allt att göra med mitt beteende.

Våld är oacceptabelt
Tvärtom. Våld kan och får användas i självförsvarssyfte. Om en pedofil antastar någons barn skulle förmodligen de flesta anse det fullt acceptabelt att vederbörande fick stryk.

Våld är straffbart
Nödvärnsrätten ger laglig rätt att bruka våld, yrkesgrupper som ordningsvakt, skyddsvakt och polis har också full rätt att bruka våld när situationen påkallar det.

Våld är inte offrets fel
Om någon slår sönder din bil och du råkar se det och ger gärningsmannen en högerkrok så är det definitivt hans fel.

De som är våldsamma har flera sidor.
Jag vet folk som är våldsamma som bara har den sidan.

Citera
2017-01-20, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Har läst en del som du skrivit här i tråden. Törs man fråga om du har någon VERKLIG livserfarenhet att komma med eller om det mesta du skriver om "folk" och "människor" är hämtat ur böcker eller samtal ifrån fikarummet?

Kan lägga till att jag tycker att det är märkligt att Lotta eller hennes närstående inte förstår faran i att leva så nära inpå en T-rex. Därav min lilla knuff på dig. Du och några andra PK-ister härinne verkar mena på att "man blir blind när man blir kär" och andra myter. Släpp sargen.

Jag har träffat GM personligen något år innan det här skedde och jag fick en tvättäkta rysning i ryggmärgen. Flera med mig upplevde samma sak.(3 snubbar och två tjejer) Stora "stygga" pojkar som Martin är knas, för tjejer och killar, ja egentligen för hela samhället. Att ingen avstyrt detta i tidigare läge är ytterst beklagligt.

Mvh

Det är Ot, men ja, jag har personlig erfarenhet, därav mitt engagemang i tråden.

Det är inte alls märkligt att man inte vill oroa anhöriga. Därför var det starkt av Lotta att faktiskt involvera dem. Hon ljög inte för att hon var dum eller oförstående, hon ljög och förskönade situationen för att skona dem samt blidka Martin. Jag förstår att människor som inte varit i Lottas situation har svårt att förstå. Det har man själv, om man har turen att komma ur förhållandet med livet i behåll.

Min personlighet baseras på att jag växt upp i trygghet, och beskrivs som harmonisk. Ändå, eller pga. det, så valde jag fel man. Jag föll för hans charm och annorlunda syn på livet. Han "lärde" mig att kärleken är det som var viktigt, inte vem och hur man var. Det tilltalade mig. Jag var ju i "hippiestadiet", precis som hela samhället är idag. "Allas lika värde", du vet.

Ingen/inget, har någonsin varit too much, för mig. Jag klarar allt, har varit min inställning. Jag har ju för sjutton blivit uppvaktad av Cederholm... Sedan lämnade jag det livet och fokuserade på familj, plugg, jobb osv. Träffade artister som Boppers, Py Bäckman mfl. som rökte på. Jag har utbildat mig, skaffat famijl och barn, befunnit mig bland eliten och haft mest kul med grannar som är som du och jag.

Ja, jag skulle vilja påstå att jag har levt och har erfarenhet.

Jag står på Lottas sida i den här tråden.
Mycket märkligt att det finns "sidor" dock!
Alla vet ju redan vem som dödade henne, han har erkänt själv.
Så vad sjutton diskuterar vi, egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in