2017-01-20, 19:07
Medlem
Skarpladdad84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Så Ahmed stod med en vän och hans lillebror och väntade på 5:an. När bussen kom åkte kompisen och hans lillebror med den. Ahmed var kvar och blev skjuten. Fattade jag allt rätt?

Såg kompisen eller lillebrors mordet? Eller hörde de skotten?

Edit: Rättat gramatiken och mina felstavningar :-)
Enligt lillbrorsan Så steg bröderna på bussen inte Achmed. Jag frågade om han såg ngt och då svarade han nej men att de hörde skott.
Citera
2017-01-20, 19:09
Medlem
Skarpladdad84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bugatti123
Någon som vet om Ahmed har en äldre bror? I så fall hur gammal?
Ja han har två äldre bröder i 20års åldern, men de är av den skötsamma typen.
Citera
2017-01-20, 19:11
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarpladdad84
Enligt lillbrorsan Så steg bröderna på bussen inte Achmed. Jag frågade om han såg ngt och då svarade han nej men att de hörde skott.
Ok, tack för att du förklarade.

Vet du något om det påståendet om att Ahmed skulle ha en flickvän?
Citera
2017-01-20, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Jag tänker att platsen pekar lite på att det inte alls är planerat utan att A av en händelse stöter på sin baneman. Jag går tillbaka till min egen uppväxt där kriminella ungdomar iofs knappast hade puffror men iallafall. Man hade kaxat innan och råkar stöta på den man kaxat med och hans gäng. Man kunde få rejält med pisk då.

Jag tycker inte det pekar på insider. Isåfall hade man väl följt efter honom till ett bättre ställe. Mer kanske att A hamnat i slagsmål med någon, blivit utsatt för rånförsök och slagit tillbaka eller blivit tillsammans med nån wannabe Gz exflickvän. Han går förbi påväg hem och samma wannabe g får syn på honom och av en händelse bär han vapen och klipper honom bara för att han kan. Han behöver inte vara bekant med A mer än till utseendet. Lite så tror jag det gått till.

Tvärtom tror jag. Någon hade span på Ahmed och när han blev ensam slog de till. Platsen är inte genomgång. Det är gång ner till busshållplats. Sen är detta inte film och Bruce Willis typer som sitter med kartor och planerar tillslag. Det är inte så att det finns bättre platser mellan mordplatsen och Ahmeds hem. Tvärtom. Det här var nog tillräckligt bra.
Citera
2017-01-20, 19:20
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarpladdad84

Hade Ahmed någon väska med sig? Var kom de ifrån?
Citera
2017-01-20, 19:33
Medlem
Om man tänker sig att det var en kränkt farsa. Skulle verkligen barnen och ungdomarna skydda och ljuga inför polisen? De vill inte vittna för att de är rädda. Skulle farsan ha våldskapital att hämnas? Verkar inte så och då skulle alla slippa honom om han åkte fast. Tror mer på jämnårig med kompisar som man inte vill förarga. Måste varit något värre än en tjej?
Citera
2017-01-20, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Först hette det att familjen var välutbildade med höga inkomster.
När det sedan blir känt att de har vansinnigt låga inkomster så börjar man spekulera i utlandsjobb.

Kom igen! Inse - så här ser det ut i Malmö och Rosengård bland blattarna. Hundratusentals nolltaxerar - och det beror INTE på utlandsjobb.
Du finns inte i Malmö, kanske inte ens varit här - ändå informerar du enligt lagen förenklad- sanning. Rosengård är speciellt. Det finns alla typer av folk där.
Men även laglydiga invånare finns, ska du veta,så varför väljer man att bo där om man är skötsam och arbetar och har bra utbildning. DE som vill bo där och är skötsamma, de säger att de trivs, och det finns allt som man behöver, förutom klädaffärer, då.
Så du får allt göra ett besök där och sedan kan du uttala dig. Men det är ett mord på en svensk yngling med invandrarbakgrund som det hela handlar om.:
Citera
2017-01-20, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Är det så här det kommer bli framöver?

"Arbetet känns inte tillräckligt stimulerande så jag tänker inte utreda mordet".

Svensk polis i ett nötskal.
Ut och pressa fram ett svar, jävlas med de kriminella i området tills ni får ett svar.
Någon kommer brista till slut.
Herregud beordra in poliserna. Tror en polis han kan gå och sola på gatan och få lön för det????
Citera
2017-01-20, 19:47
Medlem
AussieRedMans avatar
Känns som detta mord kan ha varit en vändning på kriminaliteten i Malmö, mängder med folk både i orten och övriga malmö och även Sverige sluter upp i #LÄGGNERDITTVAPEN
Tidigare kriminella, ledare inom islamska förbund, politiker, svennar, invandrare har fått nog, och utalar sig och påverkar faktiskt på riktigt. Senaste veckan har det varit mycket lungt i Malmö.

"Vi har sett en helt klart annan stämning, folk pratar med varandra om problemen, den lilla klick kriminella måste påverkas och effekten kan ses redan nu, även om det är ett långsiktigt arbete"

https://www.facebook.com/groups/1361518393890566/
Citera
2017-01-20, 19:48
Medlem
Jag har följt tråden skrivit någon kommentar och ja jag tycker det är tragiskt att en så ung kille ska gå förlorad men ja hade folk i sådana här stadsdelar pratat med polis så kanske detta aldrig hade hänt. Tror knappast att det är första gången denna/dessa skyttar skjuter någon så mordet skulle jag vilja skylla på boende i Rosengård just för att det är dom som ordnat upp hur det ser ut där. Men det är väl såhär dom vill ha det, deras familjemedlemmar går förlorade i våldet. Sen klaga på polis att dom inte gör sitt jobb. Ja tragiska jävla människor. Hur ska polisen kunna göra sitt jobb när medborgare inte gör det rätta?

Jag har 2 ideer om mordet och det första är att han är kriminell, han kanske har haft en tung höst med pluggandet har lite polare som drar in pengar och under jullovet så kan ju något ha hänt. Han börjar hänga med polare kanske råkar göra ett personrån bara det att dom rånar fel kille som ger igen med några skott i kroppen för att sedan skjuta han i huvudet.

2'a ja han kanske är väldigt skötsam vi vet ju inte vad hams föräldrar har för ekonomi dom kanske har multum med pengar i hemlandet det är ju inte omöjligt att dom haft företag hemma i sitt land flyttar till sverige för att leva på bidrag och lyxa till det med lite pengar dånoch då hemifrån därav klädvalet. Låt säga att han sätt eller hört något som han inte borde gjort och sen börjar prata lite för mkt för sitt eget bästa och dom kanske måste tysta han för att inte fortsätta prata.

Till alla betongungar sätt igång och prata ni är inga golare för att ni pratar och berättar vad ni vet, Ahmed var absolut inte sista som blev skjuten i Malmö så tänk såhär att får mördaren gå fri ja då kan det vara du eller en bror/syster som är på fel plats vid fel tillfälle och dennes sönderskjutna kropp som kommer synas på nästa bild.

Det är bara mina tankar.

Mvh
Citera
2017-01-20, 19:54
Medlem
ATLAS64s avatar
flashback.org[/url] org/t2802497p2
se sista inlägg tehSecretzzz sid 2 #20
Senast redigerad av ATLAS64 2017-01-20 kl. 20:00.
Citera
2017-01-20, 19:56
Medlem
30Lugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Är det så här det kommer bli framöver?

"Arbetet känns inte tillräckligt stimulerande så jag tänker inte utreda mordet".

Svensk polis i ett nötskal.
Ut och pressa fram ett svar, jävlas med de kriminella i området tills ni får ett svar.
Någon kommer brista till slut.

Jag är själv statstjänsteman och har pliktkänsla. Men, om vittnen och familj motarbetar utredningen, man inte tror att man får tillräckligt med resurser, tid och stöd av ledningen (det brinner ju överallt...), varför ska en enskild polskan/kvinna satsa kraft, tid och engagemang på detta? "Hen" känner säkert att man kan göra mer nytta annorstädes. Jag skulle ha resonerat likadant; fallet är dömt när inte ens familjen vill samarbeta.

Polisen behöver dubbla resurser för att kunna agera effektivt. Först då kan man satsa resurser långsiktigt oavsett om familj och vittnen samarbetar. Nu, don't shoot the messenger...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in