2017-01-20, 00:35
Medlem
Jag vet inte om detta redan tagits upp, men jag hittar inget om det när jag söker i tråden. Märks i alla fall tydligt att folk i hans närhet vet mycket mer än vad dom berättar. Går man in på denna grupp på fb https://www.facebook.com/groups/141281569704458/?fref=ts (Vila ifred Ahmed Obaid) och scrollar ner lite finns det ett inlägg om instagramkontot där bilden på Ahmed lades ut. Det var ju en kille som blev anklagad för att vara personen bakom kontot vilket inte verkar stämma, men där skriver en av Ahmeds närmsta vänner (https://www.facebook.com/profile.php?id=100008233870281&lst=1100780802%3A10 0008233870281%3A1484868054) att man fått fram vem personen bakom kontot är och att "dom som borde veta vet vem han är". Det måste väl ändå komma fram lite info här så småningom?
Citera
2017-01-20, 00:51
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Skippa snacket om jackor.
Skippa spekulationerna om pappans eventuella jobb.

Den stora frågan är om och hur Ahmed eventuellt blivit ovän med några kriminella element.
Han sålde fyrverkerier på Internet. Gjorde han detta för kriminella element?
Sålde och levererade han något annat?

Om han var begåvad på matte och kompis med många/populär är det så klart att många kriminella element kan ha fått upp ögonen för honom för att kunna skapa nya marknader med en kille som kan räkna och hålla i pengar.

Varifrån kommer uppgiften om att han var bra på matematik?

Familjens ekonomiska situation är ju givetvis av intresse. Det kan ju totalt förändra förutsättningarna för det aktuella fallet.
Jag köper inte själv påståendet att familjen reste till Danmark för att jobba, iaf inte innan någon kan lägga fram belägg för detta. Just nu finns det ju bara som ett förslag i tråden, som svar på var man kan tjäna pengar utan att det syns i taxeringen. (Dock så kan det tyckas drygt att behöva läsa 50 sidor med åsikter om 0-taxerade blattar i Sverige. Jag ser hellre att folk kan komplettera uppgifter om inkomster på de inblandade)

Att killen krängde smällare tror jag inte har med mordet att göra, förstår inte ens att det tas upp på sida 300... Då är det ju mer intressant om han var inblandad i några tyngre affärer.

Familjen hade ju daglig kontakt med BO, troligtvis också inte alltför lång tid innan han blev mördad. Sjukt viktigt att få fram info från dem.

Läste om nån idiot som hade postat ett inlägg där han skrev att "han inte fattade varför det var ett så stort problem att familjen inte samarbetade så bra med polisen, när polisen iaf hade resursbrist." Det säger väldigt mycket om hur dum i huvudet folk är.
Citera
2017-01-20, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattesgm
Jag vet inte om detta redan tagits upp, men jag hittar inget om det när jag söker i tråden. Märks i alla fall tydligt att folk i hans närhet vet mycket mer än vad dom berättar. Går man in på denna grupp på fb https://www.facebook.com/groups/141281569704458/?fref=ts (Vila ifred Ahmed Obaid) och scrollar ner lite finns det ett inlägg om instagramkontot där bilden på Ahmed lades ut. Det var ju en kille som blev anklagad för att vara personen bakom kontot vilket inte verkar stämma, men där skriver en av Ahmeds närmsta vänner (https://www.facebook.com/profile.php?id=100008233870281&lst=1100780802%3A10 0008233870281%3A1484868054) att man fått fram vem personen bakom kontot är och att "dom som borde veta vet vem han är". Det måste väl ändå komma fram lite info här så småningom?

Sjukt ändå att de hotar folk hit och dit. Jag visste att fel folk skulle hängas ut för skiten. Dessa blattar försöker leka privatdetektiv, men borde låta polisen lösa det. Att leta upp folk som man tror har gjort någonting är ju högst förbjudet, som polisen sa i "Laserturk"-videon.
Citera
2017-01-20, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pubrik
Jag undrade snarare hur det kommer sig att pappan inte har någon inkomst - om det skulle stämma att "men han måste ju vara sjuklig, annars är det svårförklarligt varför han nolltaxerar".
Kanske är så enkelt att han jobbar utanför sverige
Citera
2017-01-20, 02:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon

Hans jackor är ju fråna olika personrån.

Och sådana föräldrar bryr sig inte. Dom ser inget fel i det

Källa på det?

Eller är du ytterligare en av alla fuckups i "lättkränkta-white-trash-fördomsfulla-SD-Adolf-Eichmans-fanclub"?
Citera
2017-01-20, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninna24
Kanske är så enkelt att han jobbar utanför sverige

Först hette det att familjen var välutbildade med höga inkomster.
När det sedan blir känt att de har vansinnigt låga inkomster så börjar man spekulera i utlandsjobb.

Kom igen! Inse - så här ser det ut i Malmö och Rosengård bland blattarna. Hundratusentals nolltaxerar - och det beror INTE på utlandsjobb.
Citera
2017-01-20, 08:16
Medlem
Cleetus187s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyBestEnema
Självklart avgör 'familjens' pengar allt i dessa fall. Fråga på det?

På vilket sätt då? Så man kan ej va rik o ha en unge som är kriminell? Man måste med andra ord ha noll i inkomst för att va kriminell?
Citera
2017-01-20, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Hans jackor är ju fråna olika personrån.
Och sådana föräldrar bryr sig inte. Dom ser inget fel i det

Jackorna, var någon av dom en Monclear? Jag har sökt i tråden men hittar inte.
En sådan hittades hos V.S.
Citera
2017-01-20, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cleetus187
På vilket sätt då? Så man kan ej va rik o ha en unge som är kriminell? Man måste med andra ord ha noll i inkomst för att va kriminell?

Nej. Men fattiga blatteungar är kraftigt överrepresenterade i brott.
Citera
2017-01-20, 08:52
Medlem
klempos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cleetus187

Det är klart att föräldrars inkomst är relevant om ungen springer runt med dyra kläder.

Även om kläder var kopior eller köpta som stoldgods så är det fortfarande dyrt .

Jag ifrågasätter t o m hur han hade råd med träningskort.
Citera
2017-01-20, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Nej jag menar inom sjukvård, inom hotel o restaurang, inom socialt arbete, och serviceyrken. Jodå de finns.
Rosengård har alla typer av folk. Så nej jag menar inte smugglarna och gangsters. De finns förvisso, och de hörs syns, men sedan finns också laglydiga förvärvsarbetande och utbildade människor där men de hörs och syns inte.
Jag tvivlar fortfarande... Antalet sjuksköterskor från Rosengård med gångbar utbildning i Danmark lär vara dansk lågt. När Rosengård byggdes så bodde där allsköns människor, jurister, sjuksköterskor osv - känner personer som bodde där då, men idag är klientelet rätt degenererat. Om du däremot går över vägen till Videdal är det mer troligt att folk jobbar i Danmark.
Citat:
I stadsdelen Rosengård i Malmö var medelinkomsten 116 000 kronor per år 2007

Detta ger inte mycket utrymme för din teori om massor med människors som jobbar.... Jag tror du missar Rosengårds geografiska utbredning och räknar in Videdal.
Senast redigerad av martinator 2017-01-20 kl. 10:33.
Citera
2017-01-20, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungensGrabbar
Läste om nån idiot som hade postat ett inlägg där han skrev att [i]"han inte fattade varför det var ett så stort problem att familjen inte samarbetade så bra med polisen, när polisen iaf hade resursbrist."

Hmm, underlätta för polisen, ta inte kontakt med dom...ja, bra tänkt, men då borde ju alla mord i Malmö vara lösta nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in