Citat:
Ursprungligen postat av
sonicguide
Skippa snacket om jackor.
Skippa spekulationerna om pappans eventuella jobb.
Den stora frågan är om och hur Ahmed eventuellt blivit ovän med några kriminella element.
Han sålde fyrverkerier på Internet. Gjorde han detta för kriminella element?
Sålde och levererade han något annat?
Om han var begåvad på matte och kompis med många/populär är det så klart att många kriminella element kan ha fått upp ögonen för honom för att kunna skapa nya marknader med en kille som kan räkna och hålla i pengar.
Varifrån kommer uppgiften om att han var bra på matematik?
Familjens ekonomiska situation är ju givetvis av intresse. Det kan ju totalt förändra förutsättningarna för det aktuella fallet.
Jag köper inte själv påståendet att familjen reste till Danmark för att jobba, iaf inte innan någon kan lägga fram belägg för detta. Just nu finns det ju bara som ett förslag i tråden, som svar på var man kan tjäna pengar utan att det syns i taxeringen. (Dock så kan det tyckas drygt att behöva läsa 50 sidor med åsikter om 0-taxerade blattar i Sverige. Jag ser hellre att folk kan komplettera uppgifter om inkomster på de inblandade)
Att killen krängde smällare tror jag inte har med mordet att göra, förstår inte ens att det tas upp på sida 300... Då är det ju mer intressant om han var inblandad i några tyngre affärer.
Familjen hade ju daglig kontakt med BO, troligtvis också inte alltför lång tid innan han blev mördad. Sjukt viktigt att få fram info från dem.
Läste om nån idiot som hade postat ett inlägg där han skrev att
"han inte fattade varför det var ett så stort problem att familjen inte samarbetade så bra med polisen, när polisen iaf hade resursbrist." Det säger väldigt mycket om hur dum i huvudet folk är.