2017-01-20, 17:15
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Väntat,poliserna har tröttnat på att utreda mordet. Inte så konstigt med de där kaosblattarna som bara ställer till djävelskap.

http://www.sydsvenskan.se/2017-01-20/poliser-vill-inte-utreda-mordet-pa-16-arige-ahmed-obaid

Citat:
Poliser vill inte utreda mordet på 16-årige Ahmed Obaid
Utredningen om mordet på Ahmed Obaid går på sparlåga. Färre än tio poliser har arbetat med fallet under veckan. Stundtals knappt någon. Flera poliser vill inte jobba med fallet.

Citat:
Ingen ville, i det södra lokalpolisområdet.
En polis i området pekar på flera orsaker till att man inte vill jobba med morden.
• Man prioriterar sitt eget ordinarie uppdrag.
• En avskräckande effekt är att det finns en uppfattning att mordutredningarna inte fungerar.
• Arbetsuppgifterna anses inte tillräckligt stimulerande.
• Nya poliser vill hellre komma in i sitt ordinarie arbete än att få ett tre månaders avbrott.
Citera
2017-01-20, 17:15
Medlem
Någon som vet om Ahmed har en äldre bror? I så fall hur gammal?
Citera
2017-01-20, 17:24
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Han blev skjuten ca 18:45, när lämnade han hemmet?
Har det blivit någon klarhet med träningsväskan?
Vet inte. Hade förr mig en timme men när jag kollade så var den timmen den tid han bad sin mamma att få träna på inte faktiskt tid.

Nej har inte sett någon ny uppgift om väskan. Vet fortfarande inte om han verkligen hade den med sig. Och hade han det tog mördaren den eller försvann den i kaoset på plats?
Citera
2017-01-20, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Väntat,poliserna har tröttnat på att utreda mordet. Inte så konstigt med de där kaosblattarna som bara ställer till djävelskap.

http://www.sydsvenskan.se/2017-01-20/poliser-vill-inte-utreda-mordet-pa-16-arige-ahmed-obaid
Är det så här det kommer bli framöver?

"Arbetet känns inte tillräckligt stimulerande så jag tänker inte utreda mordet".

Svensk polis i ett nötskal.
Ut och pressa fram ett svar, jävlas med de kriminella i området tills ni får ett svar.
Någon kommer brista till slut.
Citera
2017-01-20, 18:11
Medlem
klempos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Jag tänker att platsen pekar lite på att det inte alls är planerat utan att A av en händelse stöter på sin baneman.

Även flyktvägen i riktning mot BO hem är konstig .

Om mordet var välplanerat då borde GM ta flyktvägen mot norr , där det inte finns mycket folk ute.
Citera
2017-01-20, 18:14
Medlem
Poliser är poliser. Tror dem helt ärligt att det är en buffe där dom får plocka och välja dem bekväma fallen?

Dra åt helvete o säg upp dig om det inte passar.
Citera
2017-01-20, 18:19
Medlem
Skarpladdad84s avatar
Det skrevs att han stog ute med vänner. Dessa vänner är en pojke i hans ålder och hans lillebror. Har pratat med lillebror de åkte med femman och därefter blev achmed skjuten
Citera
2017-01-20, 18:21
Medlem
Skarpladdad84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klempo
Även flyktvägen i riktning mot BO hem är konstig .

Om mordet var välplanerat då borde GM ta flyktvägen mot norr , där det inte finns mycket folk ute.

Kan ju vara så att den påstådda flickvännens pappa bor ju på samma gård som Achmed. Om det nu var han så flydde han kanske hem?!
Citera
2017-01-20, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubz123
Poliser är poliser. Tror dem helt ärligt att det är en buffe där dom får plocka och välja dem bekväma fallen?

Det gör dom rätt i, inget att spilla resurser på.
Ingen vill ju vittna o alla är livrädda i området, låt självsaneringen påbörjas...

Polisen resurser skall gå till att skydda svenskar.
Citera
2017-01-20, 18:28
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarpladdad84
Det skrevs att han stog ute med vänner. Dessa vänner är en pojke i hans ålder och hans lillebror. Har pratat med lillebror de åkte med femman och därefter blev achmed skjuten
Så Ahmed stod med en vän och hans lillebror och väntade på 5:an. När bussen kom åkte kompisen och hans lillebror med den. Ahmed var kvar och blev skjuten. Fattade jag allt rätt?

Såg kompisen eller lillebrors mordet? Eller hörde de skotten?

Edit: Rättat gramatiken och mina felstavningar :-)
Senast redigerad av HasseO 2017-01-20 kl. 18:34.
Citera
2017-01-20, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubz123

Det är ju det dom gör? Säger upp sig.

De stackare som är kvar har ingenting att jobba med när det kommer till det här mordet.
Ingen vill vittna, folk kommer med osanna uppgifter, vart ska de börja tycker du?
Tror du de går någon sorts mirakelutbildning på phs?

Ingen vill sitta fast i ett fall där de blir spottade på hur de än gör.
Om de frågar ut befolkningen så får de kritik av alla babbar i förorten, när de inte frågar så gör de inte tillräckligt.
När de gör husisar hos folk kränker de folks integritet, när de misstänker någon är de rasister för att det är en blatte de misstänker.

Hur de är gör så vet ni fan alltid bättre.

Mitt tips är att själva söka till phs och visa vart fan skåpet ska stå eller så håller ni käften och försöker bidra med något vettigt till omvärlden istället.
Citera
2017-01-20, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubben_grå
Vänligast, kan ni strunta i ”blatte hit och blatte dit” (speciellt så länge det inte kopplas till sannolikhet)? Är själv inte världens invandrarälskare själv men det är ganska osmakligt och tjatigt.

Själv tror jag mest på att han var på fel tjej. Han var ju tydligen på ett bröllop helgen innan. Kan han fått upp ögonen för ”fel” tjej där? Kan ”träningen” varit ett möte med denna tjej. Kanske iväglurad av hennes pappa/brorsa?

Btw, jag bor ganska nära Rosengård och från mitt fönster ser jag en lekplats. Det är synnerligen vanligt att det sitter invandrarbarn och vrålhånglar på lekplatsen. Har hänt mer än en gång att en pappa/bror kommit injagandes (även med bil) för att jaga bort killen och ta hem dottern...

Gissar på:
1. Fel tjej
2. Misslyckad kriminell affär
3. Religion, var tex starkt emot IS
4. Påtänd/störd idiot som får för sig att döda (slump)
5. Fel offer

Fakta:
Skjuten med flera skott på någorluna upplyst plats.
Mördaren bör ha sett ansiktet.
Mördaren gick tillbaka för att "avsluta", skända eller säkerställa att BO ej skulle kunna vittna (men resten av folket runt då?).
Valde natur trots dåliga betyg (han själv eller familjen bör ha haft ambitioner).
Kassa skolbetyg.
Hans Facebook mm stinker inte precis kriminalitet (förutom jackorna).

Sannolikt:
Väldigt låga inkomster i familjen (tror INTE på danmarksspåret innan någon fått fram info om detta).
Hade dyrare kläder än vad familjen bör ha haft råd med (även om begagnade så ÄR det ganska dyra saker).
Pappan kör bil som är reggad på målvakt (VEM var bilen reggad på och var han i sin tur kopplad till "farliga" typer?).
Var knappast och tränade (när/var borde i så fall varit fastställt vid detta lag).
Hade knappast tänkt att träna (ville inte bli körd denna gång).
Åkte knappast med någon buss (borde ha synts på busskamerabilderna då).
Killen som tog telefonen och tog bilden var ute efter att stjäla (småkriminell typ som såg "pengar" nog för lite extra droger).

Så nu då?
det var bra tolkning- och jag gissar att nr 1- är det mest sannolika- han var aldrig på träning istället han träffade en flicka i smyg-och någon annan blev galen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in