2017-01-17, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seniormadame
Känner tjejen och hon mår inte speciellt bras efter händelsen kan jag säga.
Att du hävdar att du känner en person innebär inte att du är trovärdig, du hade lika gärna kunnat trolla.
Citera
Medlem
seniormadames avatar
Tror ni att GM stod och gömde sig bland vittnena? Och hur många GM tror ni det handlar om
Citera
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Det kan jag tyvärr inte svara på, vet bara att hon direkt försökte göra HLR men det hjälpte inte. Hans sista ord var " VILL INTE DÖ SNÄLLA HJÄLP MIG".

Hemskt. Pojken ser väldigt död ut på bilden så om det du säger stämmer så borde alltså bilden tagits efter hon kom dit?
Citera
2017-01-17, 20:55
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Jag var lite snabb i vändningarna när jag sökte efter hans namn bland alla FUPar, domar etc. i min dator. Han finns med i FUPen, men inte som misstänkt utan för att han stod som registrerad ägare till en bil som förekom i utredningen som mördaren ska ha använt sig av (har bara skummat snabbt). Abdulaz*z stod som ägare till omkring 1000 bilar vid tillfället.
Det är en annan Adnan Abdulaziz som "äger" bilar i Malmö. Han är 41 år.
Citera
2017-01-17, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Om ett sim-kort är inblandat måste ju mobilsamtrafiken dagarna före visa en del riktigt viktig info.

Det finns rätt lite information på ett SIM-kort, är det någon särskild information du tänker på?

Man kan tänka sig att någon som stjäl en telefon snabbt slänger SIM'et men hur många telefoner går att bryta sig in i om det inte gäller en gammal dumbphone?
Citera
2017-01-17, 20:57
Medlem
seniormadames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meraki
Att du hävdar att du känner en person innebär inte att du är trovärdig, du hade lika gärna kunnat trolla.

Sant sant, men nu gör jag inte det. Ville skriva detta i fredags/lördags men fick vänta i tre dagar till man fick skriva något på hemsidan. Hade jag varit ute efter att trolla i helgen hade jag gett upp redan då eftersom väntetiden är tre dagar.
Citera
2017-01-17, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Jag var lite snabb i vändningarna när jag sökte efter hans namn bland alla FUPar, domar etc. i min dator. Han finns med i FUPen, men inte som misstänkt utan för att han stod som registrerad ägare till en bil som förekom i utredningen som mördaren ska ha använt sig av (har bara skummat snabbt). Abdulaz*z stod som ägare till omkring 1000 bilar vid tillfället.

Det är väl en äldre Abdulaz*z som är bilmålvakt?
Citera
2017-01-17, 20:58
Medlem
seniormadames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Hemskt. Pojken ser väldigt död ut på bilden så om det du säger stämmer så borde alltså bilden tagits efter hon kom dit?

Ja precis, jag vet dock inte om hon stannade kvar på plats eller gick ifrån. Men det kom rätt många vittnen efter så absolut fanns det tillfälle att snapa en bild innan polis,ambulans kom på plats
Citera
2017-01-17, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ja, jag vet inte om det var en eller två elr tre, vet iallafall att han dog i hennes armar

Och han berättade för henne vem som skjutit?
Citera
2017-01-17, 21:00
Medlem
seniormadames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiofemman
Och han berättade för henne vem som skjutit?

Nej, inte vad jag vet. Men jag tror fortfarande att han hade sina aningar vem GM är.
Citera
2017-01-17, 21:01
Medlem
Citat:
Sant sant, men nu gör jag inte det. Ville skriva detta i fredags/lördags men fick vänta i tre dagar till man fick skriva något på hemsidan. Hade jag varit ute efter att trolla i helgen hade jag gett upp redan då eftersom väntetiden är tre dagar.
Du saknar belägg för dina påståenden, du säger att en tjej försökte göra hlr, sedan frågar du oss hur många gärningsmän det var? Det hade väl hon sett om hon var där. Din beskrivning av gm är vag, bokstäver som A medför inte något.
Citera
2017-01-17, 21:03
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Det kan jag tyvärr inte svara på, vet bara att hon direkt försökte göra HLR men det hjälpte inte. Hans sista ord var " VILL INTE DÖ SNÄLLA HJÄLP MIG".

Under förutsättning att de arabiska och därför extra otillförlitliga vittnesbeskrivningarna av händelseförloppet stämmer:

Menar du att HLR-hjältinnan utförde sitt värv efter att BO blivit skjuten i bål och ben, och att BO då yppade sina sista ord, varpå GM återvände för att slutföra avpolletteringen medelst huvudskott?

För med minst ett grovkalibrigt pistolskott i huvudet framifrån genom ögat brukar man inte säga så mycket. Gurglande kan iofs förväxlas med arabiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in