2016-07-23, 09:01
Medlem
ChocolateWatchbands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFred
Och sa blev det givetvis invandrarnas "fel" att denne sjuke svensk mördar sitt ex. Hagamannen, Breivik, Peter Mangs, Lasermannen, Mattias Flink, Mordet pa John Hron, Knutbymorden, Tjejen som blev mördad när hon var pa löprunda för inte sa längesen, han som mördade sin flickvän och mamma..ja dessa är de jag kan komma pa pa rak armen som har utförts av urrena svenska personer. Det ar saklart invandrarnas fel..du later som Akesson. Bara erkänn att svenska kan vara rena skit de ocksa.

Bra rutet!
Citera
2016-07-23, 09:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cybermorph
GM har alltså sökt vård ett flertal gånger innan mordet. Nu ska det utredas om (!) vården gjort fel. Om inte polisen fallerar så gör vården det. Det svenska samhället har backat väldigt mycket de senaste åren. De som förlorar på detta är sjuka, handikappade, skötsamma och alla skattebetalare. Samhällskontrakt? Vad är det? Vad är motsatsen? Anarki? Det är vad vi har nu. Civila samhället har abdikerat för klansamhället.

Han skyller på vård för få mindre straff.
Det märker du väl själv, eller har du inte läst hans tidigare brott?
Citera
2016-07-23, 12:19
Medlem
Var på Lidingö bodde Herr Jonsson? Flyttade han dit efter muck? För fyra-fem år sedan tränade ofta ett gäng renrakade, tatuerade, oproproportionellt byggda män på Friskis & Svettis Lidingö. En av dem såg ut som Jonsson. Mina fragmentariska minnen skulle nog inte bidra med ytterligare uppgifter till bilden av honom, men jag kunde höra för om jag hade lite mer att gå på. Lidingö är litet och vad Jonssons sociagrupp anbelangar incestuöst, och Jonsson ju tvivelsutan en utseende- och beteendemässigt iögonfallande person.
Senast redigerad av Aethelred 2016-07-23 kl. 12:21.
Citera
2016-07-23, 14:27
Bannlyst
Vad heter Lotta rudhols kompis Jeanette i efternamn som man kan lösa om I DENNA LÄNKEN

http://www.expressen.se/nyheter/basta-vannen-berattar-nu-om-lottas-sista-tid/
Citera
2016-07-23, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Undrar vad domen hade blivit utan media och folkets uppmärksamhet., vågar svära min ena kula på att det hade blivit mildare.

Ja, det kan du ge dig fan på att den hade. Så jävla sjukt.
Citera
2016-07-23, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson33
Vad heter Lotta rudhols kompis Jeanette i efternamn som man kan lösa om I DENNA LÄNKEN

http://www.expressen.se/nyheter/basta-vannen-berattar-nu-om-lottas-sista-tid/
'Hur så?
Citera
2016-07-23, 16:36
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FairFingolfin
Lite visuell skillnad mellan dom två sen har Martin helt annat våldskapital, tror man att han kmr få spö på kåken för det här kan man drömma vidare

Ensam, utan steroider och utan droger som tar bort hämningarna är han inte så tuff längre. Kvinnor kanske han skulle våga ge sig på, men han är absolut inte ingen fighter.

Men nu är det så att han kommer hamna bland en massa andra svenska fjolliga pedofiler och kvinnomisshandlare så sannolikheten att han åker på en ordentlig omgång är inte stor.
Citera
2016-07-23, 17:18
Medlem
Browngreeneyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
Ensam, utan steroider och utan droger som tar bort hämningarna är han inte så tuff längre. Kvinnor kanske han skulle våga ge sig på, men han är absolut inte ingen fighter.

Men nu är det så att han kommer hamna bland en massa andra svenska fjolliga pedofiler och kvinnomisshandlare så sannolikheten att han åker på en ordentlig omgång är inte stor.

Tyvärr tror jag inte heller att han får stryk snarare massage och annan intimitet av sina medfångar eller lenande ord ingen törs ge sig på ett anabola fetto som GM. Det som återstår är bara att hoppas att han får ett plötsligt hjärtstopp till följd av övertränande eller att han halkar illa i duschen och slår ihjäl sig eller något annat...men sker väll knappast.
Citera
2016-07-23, 17:59
Medlem
kajne84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Jag är inne på samma linje. Hur blev dom ihop till o börja med?

Varningsklockorna ang., hans utseende ringde inte eller var han hennes typ?

Om hon var en rekorderlig tjej hur i helvete blev hon i hop med den här psykopaten?

Jag får inte ihop det.

Jag fattar det som att dom aldrig ihop. Han kontaktade henne på FB och började uppvakta henne. Dom hade sina konversationer ev träffats för någon "dejt" kanske promenad whatever. Men Han började bli helt manisk. Hon såg varningsklockor och höll avstånd och han fick för sig att dom var i ett förhållande
Citera
2016-07-23, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Strosar? han fick en golfklubba i skallen efter en vecka, det var mitt på dagen vad händer om han går ut och tar en öl på kvällen när folk har druckt lite mer mod?
Hagamannen bör hålla sig borta från norrlänska hålor i några år till.
Hörs som det är lite infekterat däruppe fortfarande.
Den här snubben kan kanske flyga under radarn om några år.... men jag skulle tro att han helt säkert fuckar upp alldeles själv när han blir fri för tidigt, hoppas ingen annan än han själv dör då..

Var väl EXAKT det jag skrev, "misshandlad". Och återigen, vad gör det? Han strosar ÅTERIGEN. Nej det är inte infekterat alls, snea blickar men inget mer.

Vakna upp, det finns ingen som verkligen vill ta ett långt fängelsestraff för att dödat en människa som dom inte har ett skit med att göra, tyvärr ska jag väl skriva åtminstone.

Att bli misshandlad och dödad är två helt skilda saker.
Skulle gärna vilja veta några fall här i Sverige där gärningsmän har blivit dödad efter dom suttit av sitt fängelsestraff för avskyvärda brott (pedofili, kvinnomisshandel/mord o.s.v).

Finns det några?
Senast redigerad av Moffisen 2016-07-23 kl. 22:24.
Citera
2016-07-24, 00:17
Avslutad
Accepterad vs inte accepterad psykopati:

Citat:
Ursprungligen postat av kajne84
Jag fattar det som att dom aldrig ihop. Han kontaktade henne på FB och började uppvakta henne. Dom hade sina konversationer ev träffats för någon "dejt" kanske promenad whatever. Men Han började bli helt manisk. Hon såg varningsklockor och höll avstånd och han fick för sig att dom var i ett förhållande

Jo, men tyvärr så hade dessa två nog det. Annars hade t. ex han Martin här inte haft någon möjlighet att komma åt Lottas mobil.

Psykopater är mästare på att lyckas få in en fot hos, o. s. v. Psykopater är mästare på manipulation och då den enkla vägen in här hos andra är att man ser snällhet och godhet och vänlighet hos andra.
Kännetecknade hos just psykopater är den egna avsaknaden av känslor. Känslor och som man kan uppleva och känna igenom då dem som bejakar dem, men här finns vissa socialt accepterade skillnader(se nedan om detta med hur media jobbar som ).
Dessutom var Lotta mer rädd än någonsin här tidigare en just kvinna i han Martins händer/ våld. Lotta uppvisade en svaghet och som just psykopater är kända för att förakta.
Därför dog just hon Lotta som kvinna här. Hon var mer rädd än de tidigare också misshandlade kvinnorna var.
Martin och Lotta var sådana extrema motsatser, han uppvuxen i ett dysfunktionellt hem, hon uppvuxen i ett stabilt hem.
Så vad var då den gemensamma nämnaren här? Jo, status och då statustänkande i form av utseende.
Han i form av sina muskler och hon i form av sina bröstimplantat+ då här MILF- tänkandet och som idag är i ropet.
Båda en form av av media genom då manipulation försvagade människor.
En olycklig träff, datingträff här, men ack så i ropet= modernt.
Men spelar ändå ingen roll, för ingen skall behöva bliva ihjälslagen och ingen skall heller här kunna slå ihjäl andra.
Men statusläge här definitivt. Media slår an tonen, men detta vet VI nu alla, men eller hur?

Fin människa hon dock Lotta här. Detta ser man i dok. om Lotta här att hennes systrar också är. Ödmjuka och lågmälda personer och Lotta höll även sin far högt, så pass att hon nu lagts till sin sista vila i samma grav som han vilar uti.
Och Carola här har verkligen visat upp sin goda sida........ detta högaktar jag Carola för.
Carola som annars alltid blir hånad av media?
Well you du the math.
Men här lite fakta kring den statiska utredningen/ genomgången:
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/efter-lottas-dod-inget-brott-av-handlaggare
Inget brott ska ha begåtts som hör under allmänt åtal till exempel tjänstefel.
---

Åklagarmyndighetens tillsynsavdelning fortsätter däremot att granska ärendet för att se om det begåtts något fel som inte kan klassas som lagbrott.

Ja, men någonstans får väl ändå saker och ting anses som blott "mänskliga". Dock då inte i just i mina ögon, iaf.
Men visst är väl denna den tredje statsmakten, d. v. s då media här, ändå ytterligt manipulativ.
Men som sagt så vissa rättegångar kommer aldrig att hållas.
Och säga vad man vill om Martins här muskler, men så stark och som media är kommer ingen enskild någonsin att bli. Det är så sådana som Lottas här död ger fortsatt liv åt media den då "tredje statsmakten".
Martin lever på, han.
Och på båda dessa, DENNA gången "Lotta och Martin" lever media vidare och gott på.
Martin kommer att figurera i media ännu länge till han, medan hon Lotta här gick under.
Kan man gissa här en mikrofon stucken under näsan= framledes media här kommer att få in en fot och vad gäller då på någon av Lottas här anhöriga? Exempelvis mamman här och som är till åren kommen? För då ger det extra utslag precis som Martin här triggades av att Lotta här blev extremt utsatt/ rädd/ utslagen/ MAKTLÖS av hans maktutövande?
Är man stark måste man vara snäll vilket varken Martin eller media är.

Och den klockrena här diagnosen "Psykopati" kommer Martin aldrig att få. You do the math again.
Men så långt har det alltså ändå gått då att den diagnosen numera kallas för "Antisocial personlighetsstörning".
Det ÄR alltså något socialt accepterat, men detta då ändå inte, och dito socialt betingat, men då då detta beteendet av honom Martin här ändå "socialt fel"?
Lotta, hon hade inte ens en "snällhetsdiagnos" som ADHD, hon.
Ändå var det hon som dog. Hon som var, enligt sin systers utsago, i dokumentären "en väldigt snäll människa".
Lotta borde ha fått sig en diagnos, en typ då "snällhetsdiagnos", för då hade hon Lotta här mest troligt överlevt.
Senast redigerad av hee4r 2016-07-24 kl. 01:02.
Citera
2016-07-24, 01:23
Avslutad
forts.
Men vad tror ni andra här? Hann inte tillägga detta, men så här skrev jag:
Det mest sjuka här är att en sådan som Martin ens har fått sina chanser.
Martin var och blev skadad redan tidigt i sitt liv och här borde samhället ha fångat upp honom och så att ingen alls skulle ha blivit skadad. Än mindre detta dödad.
Jag hoppas att samhället nu är berett att taga det ansvar samhället redan tidigt här borde ha tagit?
Eller kräves här flera dödsoffer än de två Martin här har tagit och då den hjärnskadade Martin här också fått tillåtelse att skapa?
Ja, men vi får väl se vad straffet här kan bli.
För någon vård har då Martin här aldrig fått. Ett muskelberg utan vidare hjärna, men dessa straffar samhället mer än gärna/ hjärna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in