Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Hon fick väl förskrivning på sådant som klassas som psykofarmaka och gick hos psykolog någon tid?
Jag vet inte vad för verklighet du lever i men även psykiatriker och psykologer har väl inget problem med att tala om dessa som psykfall även om diagnosen är depression, ångest eller något annat.
Det är samma som med drickande och knarkande. Alla som dricker och knarkar är inte och blir inte alkoholister eller narkomaner, men dricker de och knarkar ibland så gör de ju det.
För mig är psykfall något värre än att ta ordinerad psykofarmaka för ångest och depression.
Psykfall, är även ett skällsord i min bok. Men för er är det kanske något vackert?
Jag har väldigt svårt att tro att den allmänna psykologivården kallar sina patienter för psykfall.
Lotta hade inga grava problem, eller hade varit inlagd på psyket. Det är kränkande att kalla henne för psykfall.
Men vi ponerar att hon var ett, skulle det mildrat domen Martin fick? Och borde det isåfall inte vara ännu konstigare att hon inte fick adekvat hjälp?