Citat:
Ursprungligen postat av
cocacolanzero
Går det att få in pengar på ett bankkonto utan att soc informeras om det?
Av vad jag har läst mig till så vid varje årsslut så informeras Soc
av alla ens inkomster man haft under året.
Du skickar väl själv in ditt kontoutdrag till soc? Eventuella uppgifter till soc om din årsinkomst måste komma från skatteverket, inte från din bank. Allt annat vore märkligt.
Alltså: Manipulera kontoutdraget.
Alternativt: Prata med soc. Det är så vitt jag vet möjligt att söka försörjningsstöd för möbler:
Citat:
Ursprungligen postat av http://www.socialstyrelsen.se/fragorochsvar/ekonomisktbistandpasvenska
Vad kan jag få bistånd till?
Ekonomiskt bistånd består av två delar: försörjningsstöd och bistånd för livsföringen i övrigt. Försörjningsstödet prövas månadsvis och täcker de vanliga och regelbundet återkommande kostnaderna för till exempel mat, kläder, förbrukningsvaror, boende och hushållsel.
Ekonomiskt bistånd för livsföringen i övrigt gäller kostnader som är tillfälliga och inte täcks av försörjningsstödet. Vanliga behov är till exempel kostnader för läkarvård, medicin, tandvård, glasögon, möbler eller annat till hemmet och flyttning.
Det finns dock ingen begränsning när det gäller bistånd för livsföringen i övrigt och du bestämmer själv vad du vill ansöka om. Det avgörande är att du behöver biståndet för att ha en skälig (rimlig) levnadsnivå.