2016-11-03, 00:23
Medlem
HighwayDelights avatar
Äter väldigt sällan på Max, tycker det är smaklöst och slafsigt..
Citera
2016-12-09, 13:01
Medlem
Jag såg precis en reklam för på MAX på youtube och jag tyckte att de som var med i reklamen, en tjej och en kille, såg extremt underliga ut. Jag trodde först det var någon rolig faceswap men det tror jag inte. Är det något knep av MAX att ha med utseendemässigt konstiga personer i reklamen?
Citera
2016-12-09, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Chigurh
Idag öppnade MAX sin första restaurang i Malmö beläget vid stortorget. Min fråga är då hur ni tror att de kommer att klara sig mot sina konkurrenter? Det finns en Burger king restaurang på stortorget också och de har ungefär samma öppettider.

diskussionsunderlag:
Hur anser ni MAX priser är jämfört med de andra stora kedjorna (Mcdonalds & Burger King)?
Hur tycker ni maten är jämfört med de andra kedjorna?

Om jag inte missminner mig så hävdade MAX ett tag att de hade Sveriges godaste hamburgare.

Så i det stora hela, vad tycker ni är för och nackdelarna med denna kedja?

Overpriced and overrated. Jag tycker inte de smakar något och jag tycker att jag gör mycket godare burgare själv utan att överdriva än att betala en ruskigt massa pengar för något som en muslim som inte har intellektuell förmåga eller kapacitet bygger ihop och får till fel. Låt muslimerna äta dör med tanke på att MAX byggt ihop menuer för dem. MAX har bara en enda fördel som de gång efter gång trycker på och det är att det är svenskt kött och att det är en svensk firma. Den stora frågan är om man vill betala för något som inte är ens värt det överpris och där analfabeten i köket (oftast muslim i Malmö) har försökt bygga ihop.
Senast redigerad av yukokido 2016-12-09 kl. 13:06. Anledning: korrigerade felstavning Malö->Malmö
Citera
2016-12-09, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Bara jag som tycker att Max menyskyltning i drive-in ligger lite för långt fram och att personen som tar beställning stressar dig som kund? Verkar som att man måste bestämt sig för vad man vill ha redan innan man kommit dit och att beställningen ska rapas ut innan du blinkat.

Tycker att de ska (som McDonalds) ge kunden möjligheten att se menyn på avstånd, tex som andra bil kunna överblicka och när första bil beställt/åkt kommer du fram och kan säga det du vill ha.

Både jag och du hittar luckor i deras service och det beror på att de som sitter i ledningen plankat något rakt av och inte har kapaciteten eller förmågan att se saker som deras kunder ser. Ännu ett skäl till att inte ta där. Man kan bygga ihop sina egna burgare som smakar mer än att ge bort pegarna till folk som tror att de är smartare än du.
Citera
2016-12-13, 17:44
Medlem
Antar att det kan vara likadant på alla centralt belägna ställen men idag satt 3 (!)
st män med annat ursprung och sov vid bordet en bit bord, alla i olika ställningar.
Att sitta och sova med huvudet rakt upp i luften hade inte jag kunnat. Efter att
tag kom väktarna. Inget bråk, mest fascinerad av synen.
Citera
2016-12-13, 21:14
Medlem
varmkorks avatar
max har ju de godaste hamburgarna, bröden finns ju till och med i butik som man klart köper när man gör hemmagjorda.

Burgarna är mycket mer smakrika är mcdonalds, burger king är helt okej men max vinner bland alla menyer.
Citera
2016-12-14, 07:06
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Antar att det kan vara likadant på alla centralt belägna ställen men idag satt 3 (!)
st män med annat ursprung och sov vid bordet en bit bord, alla i olika ställningar.
Att sitta och sova med huvudet rakt upp i luften hade inte jag kunnat. Efter att
tag kom väktarna. Inget bråk, mest fascinerad av synen.

Jag kan ha nämnt det i tråden tidigare, men på Max Vasagatan i Stockholm så sitter det ganska frekvent folk och äter annan mat än Max i restaurangen. Lokalen är L-formad och de brukar sätta sig i den ände som är längst från kassorna. Det är dock ingen hemlighet, de som städar och plockar i restaurangen ser dem men gör inget åt det. Antar att de har gjort ett övervägande att det inte är värt att bråka.
Citera
2016-12-14, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag kan ha nämnt det i tråden tidigare, men på Max Vasagatan i Stockholm så sitter det ganska frekvent folk och äter annan mat än Max i restaurangen. Lokalen är L-formad och de brukar sätta sig i den ände som är längst från kassorna. Det är dock ingen hemlighet, de som städar och plockar i restaurangen ser dem men gör inget åt det. Antar att de har gjort ett övervägande att det inte är värt att bråka.

Kul att någon känner igen sig. Kände mig som att jag satt och betraktade någon
sorts konstinstallation. Mitt på em var det här.
Citera
2016-12-14, 16:35
Medlem
Rodeo774s avatar
MAX har blivit sämre, var bättre förr!
Citera
2016-12-15, 21:12
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Kul att någon känner igen sig. Kände mig som att jag satt och betraktade någon
sorts konstinstallation. Mitt på em var det här.

Ja, det brukar nog sällan vara lodare, rumäner och annat löst folk där och ta upp bord under rusningen. Har sett det på morgonen och eftermiddagen innan "efter jobbet"-rusningen. Ändå märkligt att det accepteras, ett läge som Vasagatan i Stockholm kräver nästan väktare för att slippa sånt...
Citera
2017-01-20, 00:57
Medlem
Elementarts avatar
Fram till 17 mars kommer MAX sälja Grand Deluxe BBQ Halloumi, lite saftigt pris dock..94 kronor för en meny
Citera
2017-02-04, 21:54
Medlem
Nochillss avatar
Den senaste gången beställde jag in ett Green Meal, mest för att prova på en riktig bönburgare. Tjejen i kassan frågade om jag ville ha en dipp till utan att föreslå en passande variant.
Jag slog till på en "Hot Creole" varpå hon frågade om jag var vegetarian men jag svarade; "Åh, nej då"

Samtidigt så undrar jag varför det inte tydligt är beskrivet vilken dip-sås som passar för trogna vegetarianer. På MAX:s hemsida över dip-såser så finns det ingen som helst beskrivning för kunden, förutom "äggfri majonäs" då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in