Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Jag menar att vi med hjälp av brandstationen och samtliga golfbanor har ett ungefärligt område som är intressant. Vi vet inte vilken golfbana som KIA:n sågs vid, därför inkluderas samtliga golfbanor i det område som jag anser vara av intresse. Dra en linje genom brandstation - golfbana - golfbana -golfbana, vips så har vi ett intressant område.
Med tanke på att det påstås finnas vittnesmål om biltrafik i området så bör det handla om ett område där det normalt sett inte kör bilar vid aktuell tidpunkt. Mobilen slocknade också i närheten av brandstationen, sammantaget så satsar jag en peng på att det är området mellan IKEA, Urridavöllur golfbana samt Setberg golfbana som är mest intressant.
Om man tittar på google maps satellitvy så ser man att om någon tyckte att någon av golfbanorna var olämplig plats och söker sig vidare till en bättre avskild plats, ja då kan man hamna utmed väg 408, och vad vore en lämpligare plats än en stor parkeringsyta i anslutning till skog?
Citat:
E.g., CCTV footage from a golf club at 5:53, just 3 minutes after Birna's phone was turned off, shows the vehicle driving into the parking lot of the golf club.
http://imgur.com/gallery/NkeS3
Stämmer den uppgiften så är det på parkeringen vid Setberg golfklubb som den röda bilen har observerat, tror jag, 6 min körtid från brandstationen till golfklubb enligt Goggle Maps. Vittnesuppgifter om biltrafik talar för Setberg också tycker jag, bostadshus nära både klubbhuset och vägen som leder dit, det är nog ingen väg man färdas på om man inte ska spela golf och inget område där det normalt sett inte kör bilar vid aktuell tidpunkt. Så tidigt som 6:00 börjar man inte spela golf så vitt jag vet.
Härifrån så ja, då kan man hamna utmed väg 408.
Att området mellan IKEA, Urridavöllur golfbana samt Setberg golfbana är mest intressant håller jag för troligt.