2017-01-19, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audiman100
Det verkar polisen inte tro, på hamnen har man tydligen ett väldigt avancerat CCTV system och man kan inte se att tjejen går eller flyttas ombord. Däremot ser man att den röda KIAn är där några gånger, att 2 av killarna snackar tillsammans och sen kör en av dom iväg igen och kommer tillbaka 45 min senare. Detta alltså runt 6 på morgonen. Jag tror att hon ligger då död i baggageutrymmet och har dumpats antingen i havet nånstans nära eller i någon utav oändligt många sprickor och grottor i det enorma lavafältet intill Hafnarfjördur. Hela Reykjanes halvön är ett stort lavafält och lätt att bli av med ett lik där, och nästan omöjligt att hitta...
Lär ju finnas duktigt med DNA från Birna i bilen om hon åkt med där.
Citera
2017-01-19, 22:57
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Det verkar polisen inte tro, på hamnen har man tydligen ett väldigt avancerat CCTV system och man kan inte se att tjejen går eller flyttas ombord. Däremot ser man att den röda KIAn är där några gånger, att 2 av killarna snackar tillsammans och sen kör en av dom iväg igen och kommer tillbaka 45 min senare. Detta alltså runt 6 på morgonen. Jag tror att hon ligger då död i baggageutrymmet och har dumpats antingen i havet nånstans nära eller i någon utav oändligt många sprickor och grottor i det enorma lavafältet intill Hafnarfjördur. Hela Reykjanes halvön är ett stort lavafält och lätt att bli av med ett lik där, och nästan omöjligt att hitta...

Kan så vara men enkom att man sett bilen på dessa ställen torde vara skäl nog för att de har de rätta GM i förvar och att de antingen dumpat kroppen innan, eller haft med kroppen ut på havet. Hade jag varit GM så hade jag dumpat kroppen ute på havet. Mindre, om ens några bevis då.

Men, din idé kan självklart vara den rätta...
Citera
2017-01-19, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tack!

Bor du i närheten av området? Har det sökte i det område som jag har pekat ut som intressant här i tråden? Söks det där fortfarande i så fall?

Var ligger fokus på sökoperationen, vilket område?

Inte direkt, bor i Stockholm 😉

Enl mbl.is söker man ikväll runt Vatnsleysuströnd, dvs i lavafältet nära huvudvägen mot flygplatsen.
Citera
2017-01-19, 23:39
Medlem
Hon känns lite bitter i hennes sista inlägg på facebok https://www.facebook.com/osama.salami.10?ref=ts&fref=ts
Citera
2017-01-19, 23:49
Medlem
Har det kanske kommit fram några nya uppgifter eftersom dom lyfte så sent på dagen?

"Helikopter Kustbevakning, TF-LIV, sökte i kväll bär Brian dotter, som har varit saknad sedan de tidiga timmarna av lördag. "
Enligt ett meddelande från kustbevakningen. Helikoptern lyfte på fem och flögs över
Harbor. Då målet för nästa längs kusten, från Straumsvík utnyttja Vatnsleysuströnd.
Också flugit söderut till Hoskuld domstol och bowling. Urtavlan halv sju sökning stoppades och hölls in för landning i Reykjavik."

http://www.dv.is/frettir/2017/1/19/thyrla-landhelgisgaeslunnar-leitadi-ad-birnu/
Citera
2017-01-19, 23:59
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suup
Lär ju finnas duktigt med DNA från Birna i bilen om hon åkt med där.

Det lär även finnas duktigt med DNA på hennes kängor! Hoppas verkligen Isländska polisen är så klipsk att man söker efter DNA! I Sverige har vi ju likhundar och spermahundar, hoppas även de har tillgång till sådnana.

Citat:
Inte direkt, bor i Stockholm 😉

Enl mbl.is söker man ikväll runt Vatnsleysuströnd, dvs i lavafältet nära huvudvägen mot flygplatsen.

Stackars tjej.. Hoppas att hon slapp lida alltför mycket!
Citera
2017-01-20, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Det lär även finnas duktigt med DNA på hennes kängor! Hoppas verkligen Isländska polisen är så klipsk att man söker efter DNA! I Sverige har vi ju likhundar och spermahundar, hoppas även de har tillgång till sådnana.

Stackars tjej.. Hoppas att hon slapp lida alltför mycket!
Nu har jag dålig koll på polisväsendet utomlands, men de borde väl i alla fall ha sådana tillgångar på Island? Tror det kommer finnas duktigt med bevis på ev. gärningsmän, bilen och kängorna. Hoppas bara de kan hitta kroppen.
Citera
2017-01-20, 00:13
Medlem
karlsoons avatar
Jag tycker det är bra att dom har så bra kameraövervakning.
Jag tycker oftast när man ser bilder från svensk kameraövervakning att det är så urusel kvalité på filmerna och dålig FPS, men i det här fallet går det att urskilja riktigt bra. Kredd till Island.

Tycker Sverige borde rycka upp sig och kameraövervaka mer, jag som inte har något att dölja har inget emot att bli filmad om det kan hjälpa till att klara upp/förhindra brott.
Citera
2017-01-20, 00:27
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Du stryper ALDRIG någon av misstag om du inte varit med i sexlekar, och detta tvivlar jag på här... Det tar säkerligen minst en minut av strypande för att någon skall dö, OM du inte knäcker något i nacken...

Fast sånt händer väl inte helt sällan vid våldtäkter att GM stryper offret när hon gör motstånd? Ofrivilligt mord s.a.s. Inte så att jag försvarar en sån barbarisk handling, men det kan mycket väl vara orsaken...

Mycket tragiskt i alla fall.
Citera
2017-01-20, 00:36
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Fast sånt händer väl inte helt sällan vid våldtäkter att GM stryper offret när hon gör motstånd? Ofrivilligt mord s.a.s. Inte så att jag försvarar en sån barbarisk handling, men det kan mycket väl vara orsaken...

Mycket tragiskt i alla fall.

Precis. Även fast handlingen är totalt förkastlig så kan det absolut vara så att GM inte alls förväntat sig så hårt motstånd, så helt utan att tänka efter tar han i tills hon inte gör mer motstånd.
Citera
2017-01-20, 00:45
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suup
Nu har jag dålig koll på polisväsendet utomlands, men de borde väl i alla fall ha sådana tillgångar på Island? Tror det kommer finnas duktigt med bevis på ev. gärningsmän, bilen och kängorna. Hoppas bara de kan hitta kroppen.

Ja, själva kroppen kan vara en "nykel" faktiskt. Är rädd för att det finns duktigt med sperma i henne från en eller flera GM.. De verkar inte ha varit speciellt smarta hittills.
Citera
2017-01-20, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag menar att vi med hjälp av brandstationen och samtliga golfbanor har ett ungefärligt område som är intressant. Vi vet inte vilken golfbana som KIA:n sågs vid, därför inkluderas samtliga golfbanor i det område som jag anser vara av intresse. Dra en linje genom brandstation - golfbana - golfbana -golfbana, vips så har vi ett intressant område.

Med tanke på att det påstås finnas vittnesmål om biltrafik i området så bör det handla om ett område där det normalt sett inte kör bilar vid aktuell tidpunkt. Mobilen slocknade också i närheten av brandstationen, sammantaget så satsar jag en peng på att det är området mellan IKEA, Urridavöllur golfbana samt Setberg golfbana som är mest intressant.

Om man tittar på google maps satellitvy så ser man att om någon tyckte att någon av golfbanorna var olämplig plats och söker sig vidare till en bättre avskild plats, ja då kan man hamna utmed väg 408, och vad vore en lämpligare plats än en stor parkeringsyta i anslutning till skog?

Citat:
E.g., CCTV footage from a golf club at 5:53, just 3 minutes after Birna's phone was turned off, shows the vehicle driving into the parking lot of the golf club.
http://imgur.com/gallery/NkeS3

Stämmer den uppgiften så är det på parkeringen vid Setberg golfklubb som den röda bilen har observerat, tror jag, 6 min körtid från brandstationen till golfklubb enligt Goggle Maps. Vittnesuppgifter om biltrafik talar för Setberg också tycker jag, bostadshus nära både klubbhuset och vägen som leder dit, det är nog ingen väg man färdas på om man inte ska spela golf och inget område där det normalt sett inte kör bilar vid aktuell tidpunkt. Så tidigt som 6:00 börjar man inte spela golf så vitt jag vet.

Härifrån så ja, då kan man hamna utmed väg 408.

Att området mellan IKEA, Urridavöllur golfbana samt Setberg golfbana är mest intressant håller jag för troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in