2017-01-17, 11:06
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Har varit mycket snack om Juventus ”nedmontering” i tråden. Jag har inte särskilt stor koll på laget, men anser att de är bättre denna säsong än förra. Inte minst att Allegris möjligheter har ökat med att han nu har en trequartista av hög klass.

Men det är väl främst förlusterna av Pirlo & Tevez samt till viss del Vidal som man kämpat för att komma över. Gamlingarna hade en vilja att lämna pga av upplevelser, och då inte till konkurrenter. (Att Tevez nu verkar casha in är kanske inte så smickrande i sammanhanget?) Men det är två år sedan.

Om man däremot jämför laget med förra säsongen så förstår jag inte riktigt vad som menas.

På defensiven lämnade Caceres och Isla, medan Benatia och Dani Alves kom.

På mittfältet lämnade Pogba (för att kunna köpa Higuain och Pjanic), Padoin och Pereyra, medan Pjanic kom in. Ger Allegri möjligheten att spela med trequartista på allvar.

På anfallet lämnade Morata och Zaza, medan Higuain och Pjaca kom.

Jag kan alltså hålla med om att Juventus med en två år yngre defensiv (målvakt och försvar), med Pirlo och Vidal, samt Tevez på topp nog var minst lika bra som dagens lag, men om man istället jämför dagens lag med förra årets lag så anser jag att de inte bara är bättre utan framförallt ger Allegri större möjligheter.
Felet var att sälja Vidal,jag har aldrig sett en förklaring till det. Han är fortfarande bra 28 år gammal. Men nog känner Juventus att de vill ha en mittfältare till,därför jakten på Witzell. Jag tycker fortfarande att försäljningen av Pogba till det priset och köpet av Pjanic till det priset var helt rätt. Jag börjar dock undra om jag har överskattat Pjanic. Men till det priset i dagens fotboll och med tanke på Juventus storlek kan han ses som en rotationsspelare. Jag tycker fortfarande att de ska gå för James om de ska spela med trequartista.

Köpet av Higuain är vad som kommer ge dem en ny ligatitel,han är helt avgörande där med sina mål i stormatcherna samt att Napoli är vingklippta. Dock är det patetiskt att han återigen har gått upp i vikt istället för att hålla formen från förra säsongen.
Citera
2017-01-17, 20:38
Medlem
Försöksdjurs avatar
Juventus nya logga... Den moderna fotbollen slår till igen!
Citera
2017-01-17, 23:56
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Man kan konstatera att Milan fått tre straffar mot sig, och ännu int släppt in en enda bolljävel! Enda laget i Serie A som inte släppt in en straff trots att det finns lag som endast haft en straff mot sig.
Imponerande, men gårdagens straff borde ha slagits om. Donnarumma står inte på mållinjen när straffen slås, och har inte gjort så på ganska många sekunder: https://i.imgur.com/eUqgjAC.jpg
Citera
2017-01-18, 16:30
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Juventus trupp känns starkare än något av dessa fem Scudetto-år.

Det är svårt att ta ut en elva, men det spel man visade upp första halvtimmen mot West Ham var ett spel som jag inte kommer ihåg att jag sett Juve spela senaste 20 åren. Att ha kvalitet och mjuka fötter på samtliga spelare gör så fruktansvärt mycket för lagets självbild. Man verkligen märker hur kvalitetsspelare njuter av att spela med varandra.

Under alla dessa år av dominans i Italien har det alltid funnits en De Ceglie, en Matri, en Sturaro, m.fl som är funktionella men som inte har fötterna. Juventus överlägsenhet har legat i det maskinella, toppat med ett antal fötter av världsklass som avgör matcherna genom individuella prestationer.

Nu är det nya tider. Med ytterbackar (A.Sandro och D.Alves) som har bättre teknik och problemlösningsförmåga än vad övriga Serie A-lags fantasister ligger inne med så öppnas helt nya möjligheter.

Så. Nu gäller det alltså för Allegri att integrera det Juventinskt maskinella med det flärdfullt spelskickliga. Lyckas han med det så kommer Juventus att nå nästa nivå i Europa. Spelarna finns där på pappret, men allting avgörs på planen.

Wow. Vilket jävla inlägg. Så rätt jag tycker att jag hade då, men vilken pannkaka Allegri har tillverkat av alltihop. Juventus spelar den tråkigaste, mest cyniska fotbollen av alla topplag i Europa. Trots att man har en bättre trupp än tidigare år. Det är totalt onjutbar fotboll för ett neutralt öga. Jag skäms när jag lyckats lura vännerna att se en Juventus-match.

Att man har lyckats tillskansa sig såpass många poäng är en kombination av flyt och att man trots allt gör precis vad som krävs för att vinna tillräckligt många matcher. Spelarna vet att man är överlägsna, och går ut med inställning därefter. "Spara energi" som Allegri säger.

Upp till bevis på den punkten NU, Mister. Nu är det dags att tända på alla cylindrar. Halva ligan kvar och snart står Porto där i CL. Löpvilja, mod, hög press, energi, kombinationer, spelare som utmanar och håller i bollen högt upp i plan.

Får jag se en jävla match till där Dybala och Higuain är isolerade i ett ingenmansland så kommer jag att följa laget via Livescore resten av säsongen. Jag är en vuxen man, jag kan inte lägga min tid på den här skiten.
Citera
2017-01-18, 17:01
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Har varit mycket snack om Juventus ”nedmontering” i tråden. Jag har inte särskilt stor koll på laget, men anser att de är bättre denna säsong än förra. Inte minst att Allegris möjligheter har ökat med att han nu har en trequartista av hög klass.

Men det är väl främst förlusterna av Pirlo & Tevez samt till viss del Vidal som man kämpat för att komma över. Gamlingarna hade en vilja att lämna pga av upplevelser, och då inte till konkurrenter. (Att Tevez nu verkar casha in är kanske inte så smickrande i sammanhanget?) Men det är två år sedan.

Om man däremot jämför laget med förra säsongen så förstår jag inte riktigt vad som menas.

På defensiven lämnade Caceres och Isla, medan Benatia och Dani Alves kom.

På mittfältet lämnade Pogba (för att kunna köpa Higuain och Pjanic), Padoin och Pereyra, medan Pjanic kom in. Ger Allegri möjligheten att spela med trequartista på allvar.

På anfallet lämnade Morata och Zaza, medan Higuain och Pjaca kom.

Jag kan alltså hålla med om att Juventus med en två år yngre defensiv (målvakt och försvar), med Pirlo och Vidal, samt Tevez på topp nog var minst lika bra som dagens lag, men om man istället jämför dagens lag med förra årets lag så anser jag att de inte bara är bättre utan framförallt ger Allegri större möjligheter.

Anfallet är bättre än tidigare, Tevez är ersatt med Dybala och Morata är ersatt med Higuain om man ska gå efter spelartyper. Det är alltså inte där det brister. Visst Tevez var snäppet vassare än Dybala men Higuain är ju som kärnkraft jämfört med Morata. Så sätt är kvalitén i anfallet bättre om man ser till helheten. När Tevez spelade var anfallet grymt felbalanserat;

Tevez, Morata, Zaza, Llorente. 3st bombers och 1st kreativ.

Nu: 2st bombers Higuain + mandzukic + 2st kreativa Dybala och Pjaca (Pjaca ege offensiv ytter men verkar kunna göra ett bra jobb som forward)

Bättre balanserat anfall helt klart.

Försvaret har bredd i världsklass speciellt när det gäller mittbackar behöver inte gå in på varför när det gäller mittbackar + ytterbackar.

Bristen är en röd tråd på värvningar + jävligt dålig kvalité på mittfältet!

1. Varför cuadrado som naturligt inte finns för någon formation som allegri förespråkar? 3-5-2 i all äro men cuad är för svag defensivt. 4-3-3 spelar vi inte, 4-3-1-2 finns ingen naturlig position för cuad. Lånet med köpoption helt åt helvete.

2. Pjaca ege offensiv ytter, samma sak där, vad var tanken? Ingen röd tråd. Han ska spela i ett 4-3-3 som offensiv ytter alt i ett 4-2-3-1 på kanten bakom higuain. Och ingen av dessa formationer föredrar allegri även om han nån gång under säsongen provat på dessa.

Alltså två spelare som vi just nu inte har en naturlig position för.

Mittfältet:

Vidal, Pirlo och Pogba var ordinarie medans Marchisio var på bänken. Nu är Marchisio den viktigaste mittfältaren i truppen, det säger allt!

Khedira alibispelare som varken är grym defensivt eller offensivt, bra på allt men inga spetskvaliteer. Var bra i början av säsongen men vandrar omkring på planen som ett spöke match efter match.

Pjanic för kass som box till box då hans defensiva egenskaper brister. Gjort bäst jobb som trequartista och ska enligt mig spela där och ingen annanstans, punkt slut. Behöver spelare runt honom som kan städa åt honom för att kunna glänsa.

Marchisio tillbaka efter en korsbandsskada och har gjort allt väldigt bra, kan inte begära mer från hans position som regista. Det är inte meningen att han ska vara en poängspelare från sin position.

Lemina hade jag goda förhoppningar om men verkar vara en spelare som är lite bra på allt men utan spets, gör en bra match av 10, det håller ej, alibi hela vägen.

Hernanes finner inga ord, vill aldrig nånsin se han ta på sig en Juventus matchtröja igen. Sturaro blandande känslor, kan vara nyttig när det behövs jagas boll men bollbehandling som en 5-åring.

Mittfältet är för dåligt för att spela en defensiv cynisk fotboll!

Det finns BARA 2st uppställningar som funkar nu med det mittfält vi har. Jag vill se dessa och inget annat. 4-3-1-2 eller 4-2-3-1

Föredrar andra alternativet eftersom mittfältet suger, khedira och marchisio som sittande och överlåta dem åt det defensiva även om khedira inte är så snabb så kan han stå på rätt plats åtminstone och läsa spelet.

Superman

Lichsteiner/Alves - Bonucci - Chiellini - Sandro

Khedira - Marchisio - Sturaro

Pjanic

Dybala - Higuain

Superman

Lichsteiner/Alvev - Bonucci - Chiellini - Sandro

Khedira - Marchisio

Dybala - Pjanic - Pjaca

Higuain
Citera
2017-01-18, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_

Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige

Citat:
Ursprungligen postat av Klopek

Strålande inlägg, och jag kan hålla med er... åtminstone delvis, för jämförelsen bör inte vara med Pirlo, Tevez och Vidal, utan med förra säsongen.

Oavsett håller jag med er att Juventus inte imponerat. Fast samtidigt har man haft en hel del skador på nyckelspelare. Och Juventus behöver inte vara som bäst under den först halvan av säsongen, vilket ofta historiskt har varit ett problem. De har varit så jävla upptagna med att vinna varje match att de är slutkörda när de avgörande matcherna sker i slutet av säsongen. Milan har de senaste 25 åren haft motsatt formkurva.

Men igen. Oavsett! Så anser jag att mittfältet är tunt men inte nödvändigtvis svagt. Det jag vill se är Marchisio och Pjanic samtidigt. Jag kan ha fel för jag snabbkollade, men jag fick det till att de spelat tillsammans i dessa matcher i Serie A:

Bologna 3-0 (h)

Roma 1-0 (h)

Torino 1-3 (b) (Pjanic kom in med ca 10 minuter kvar, och sedan gjorde Juve två mål)

Atalanta 3-1 (h)

CL:

Sevilla 1-3 (b)

Dynamo Zagreb 2-0 (h)

Allegri måste få ihop laget till att ha grundspel med alternativ, och måste ha de bästa spelarna tillgängliga när de spelar avgörande matcher.

Just nu leder man Serie A (med en match mindre spelad), är vidare i CI samt vann gruppen i CL. Juventus har inte imponerat, men allt är fortfarande öppet.
Citera
2017-01-18, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur
Juventus nya logga... Den moderna fotbollen slår till igen!

Undrar hur mycket de tjänar på nya loggan? - det gamla var en klassiker. Tyvärr verkar det nya trenden att nedmontera delar av lagets själ.
Citera
2017-01-18, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Anfallet är bättre än tidigare, Tevez är ersatt med Dybala och Morata är ersatt med Higuain om man ska gå efter spelartyper. Det är alltså inte där det brister. Visst Tevez var snäppet vassare än Dybala men Higuain är ju som kärnkraft jämfört med Morata. Så sätt är kvalitén i anfallet bättre om man ser till helheten. När Tevez spelade var anfallet grymt felbalanserat;

Tevez, Morata, Zaza, Llorente. 3st bombers och 1st kreativ.

Nu: 2st bombers Higuain + mandzukic + 2st kreativa Dybala och Pjaca (Pjaca ege offensiv ytter men verkar kunna göra ett bra jobb som forward)

Bättre balanserat anfall helt klart.

Försvaret har bredd i världsklass speciellt när det gäller mittbackar behöver inte gå in på varför när det gäller mittbackar + ytterbackar.

Bristen är en röd tråd på värvningar + jävligt dålig kvalité på mittfältet!

1. Varför cuadrado som naturligt inte finns för någon formation som allegri förespråkar? 3-5-2 i all äro men cuad är för svag defensivt. 4-3-3 spelar vi inte, 4-3-1-2 finns ingen naturlig position för cuad. Lånet med köpoption helt åt helvete.

2. Pjaca ege offensiv ytter, samma sak där, vad var tanken? Ingen röd tråd. Han ska spela i ett 4-3-3 som offensiv ytter alt i ett 4-2-3-1 på kanten bakom higuain. Och ingen av dessa formationer föredrar allegri även om han nån gång under säsongen provat på dessa.

Alltså två spelare som vi just nu inte har en naturlig position för.

Mittfältet:

Vidal, Pirlo och Pogba var ordinarie medans Marchisio var på bänken. Nu är Marchisio den viktigaste mittfältaren i truppen, det säger allt!

Khedira alibispelare som varken är grym defensivt eller offensivt, bra på allt men inga spetskvaliteer. Var bra i början av säsongen men vandrar omkring på planen som ett spöke match efter match.

Pjanic för kass som box till box då hans defensiva egenskaper brister. Gjort bäst jobb som trequartista och ska enligt mig spela där och ingen annanstans, punkt slut. Behöver spelare runt honom som kan städa åt honom för att kunna glänsa.

Marchisio tillbaka efter en korsbandsskada och har gjort allt väldigt bra, kan inte begära mer från hans position som regista. Det är inte meningen att han ska vara en poängspelare från sin position.

Lemina hade jag goda förhoppningar om men verkar vara en spelare som är lite bra på allt men utan spets, gör en bra match av 10, det håller ej, alibi hela vägen.

Hernanes finner inga ord, vill aldrig nånsin se han ta på sig en Juventus matchtröja igen. Sturaro blandande känslor, kan vara nyttig när det behövs jagas boll men bollbehandling som en 5-åring.

Mittfältet är för dåligt för att spela en defensiv cynisk fotboll!

Det finns BARA 2st uppställningar som funkar nu med det mittfält vi har. Jag vill se dessa och inget annat. 4-3-1-2 eller 4-2-3-1

Föredrar andra alternativet eftersom mittfältet suger, khedira och marchisio som sittande och överlåta dem åt det defensiva även om khedira inte är så snabb så kan han stå på rätt plats åtminstone och läsa spelet.

Superman

Lichsteiner/Alves - Bonucci - Chiellini - Sandro

Khedira - Marchisio - Sturaro

Pjanic

Dybala - Higuain

Superman

Lichsteiner/Alvev - Bonucci - Chiellini - Sandro

Khedira - Marchisio

Dybala - Pjanic - Pjaca

Higuain

Hur pass bra är Dybala?

Har faktiskt aldrig sett honom spela.
Citera
2017-01-18, 20:42
Medlem
Tittade till CI sporadiskt igår, då Inter under relativt stor dramatik lyckades besegra Bologna med 3-2 efter förlängning på San Siro. Idag förlorade Sassuolo ”hemma” mot Cesena. Vilket glädjer mig. (följde matchen via myskanskans inlägg i matchprat)

Tolka mig rätt. Jag gillar hur Di Francesco och även några av spelarna inte minst Berardi. Men samtidigt är det jävligt kul att det Serie A lag nu besegrat två Serie A-lag (Empoli och Sassuolo). Och det är et bottenlag i Serie B, Cesena ligger på 18:e plats med 22 poäng efter 21 matcher.

För övrigt slogs Di Francescos Sassuolo ut av ett Serie B-lag även förra säsongen. Cagliari!

Men det innebär att det är Napoli, Fiorentina, Juventus, Milan, Inter och Cesena som har tagit sig vidare. Snart dags för Lazio mot Genoa, och imorgon Roma mot Sampdoria. Oavsett vinnare i de sista två matcherna (Rom eller Genua) så är Cesena katten bland hermelinerna. Idel stora klubbar och Cesena… Kul.
Citera
2017-01-18, 21:13
Medlem
Apropå Juventus nya märke.

Italien är ett märkligt land. Man kan känna och skapa trender inom design och mode, men man är långt efter när det gäller beteende. Samtidigt vill man förtvivlat vara moderna, eftersom man har blivit övertygade om att det italianska sättet är gammeldags och förlegat. Staten är vansinnigt skuldsatt där en stor del av skatterna går till att betala hög ränta, arbetslösheten blir allt högre och få vågar föda barn. Så man måste bli globala och de behöver förtvivlat afrikaner.

Fuckers!

Detta är också en viktig faktor då man diskuterar publiksiffror. Folk vill fan inte föda en vansinnig industri med fantasilöner då man själv kämpar för överlevnad.

Jag tror att det kan ordna sig. Om man bara låter afrikanerna ta sig till Merkels Tyskland eller Löfvens Sverige. Det är egentligen dit man vill eftersom det är oerhört komplicerat att lyckas bli en del av det italienska samhället. De som verkligen vill bli italienare kan klara det.
Citera
2017-01-18, 21:27
Medlem
myskankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maconero
Undrar hur mycket de tjänar på nya loggan? - det gamla var en klassiker. Tyvärr verkar det nya trenden att nedmontera delar av lagets själ.

En tanke var säkert att ha en mer minimalistisk som fungerar på vanliga kläder, för folk som tycker om att ha en logga. Göra det känt och på så sätt öka försäljningen. Sen har Juve redan saker som J-Hotel, dom vill att bokstaven J ska förknippas med Juventus. Andra företag har lyckats bra med sånna saker.

Jag är inte fullt så negativ som många andra till den nya. Under min tid så har loggan sett i princip lika dan ut, en liten ändring kom för drygt tio år sedan. Men det är en radikal förändring. Måste nog fundera ett tag till.
Citera
2017-01-20, 00:05
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Strålande inlägg, och jag kan hålla med er... åtminstone delvis, för jämförelsen bör inte vara med Pirlo, Tevez och Vidal, utan med förra säsongen.

Oavsett håller jag med er att Juventus inte imponerat. Fast samtidigt har man haft en hel del skador på nyckelspelare. Och Juventus behöver inte vara som bäst under den först halvan av säsongen, vilket ofta historiskt har varit ett problem. De har varit så jävla upptagna med att vinna varje match att de är slutkörda när de avgörande matcherna sker i slutet av säsongen. Milan har de senaste 25 åren haft motsatt formkurva.

Men igen. Oavsett! Så anser jag att mittfältet är tunt men inte nödvändigtvis svagt. Det jag vill se är Marchisio och Pjanic samtidigt. Jag kan ha fel för jag snabbkollade, men jag fick det till att de spelat tillsammans i dessa matcher i Serie A:

Bologna 3-0 (h)

Roma 1-0 (h)

Torino 1-3 (b) (Pjanic kom in med ca 10 minuter kvar, och sedan gjorde Juve två mål)

Atalanta 3-1 (h)

CL:

Sevilla 1-3 (b)

Dynamo Zagreb 2-0 (h)

Allegri måste få ihop laget till att ha grundspel med alternativ, och måste ha de bästa spelarna tillgängliga när de spelar avgörande matcher.

Just nu leder man Serie A (med en match mindre spelad), är vidare i CI samt vann gruppen i CL. Juventus har inte imponerat, men allt är fortfarande öppet.

Det är så det sett ut hela säsongen för oss, några minuter här och där bländande spel och några enstaka matcher har varit strålande. Men majoriteten av matcherna har spelet sett ut som skit och vi har vunnit matcher på tur och p.g.a individuella prestationer. Flera andra serie A lag har bättre grundspel just nu eller likvärdigt som Juventus. Skillnaden är kvalitén på spelarna som avgjort för oss i 90% av alla matcher. Ja jag kan säga såhär att 1 av 10 matcher i år har vi spelat riktigt bra. 1 av 5 matcher godkänt spel, så har det sett ut. Om man lägger ihop CL och alla Serie A matcher och gör en slutsummering.

Det är svårt att ha ett grundspel när allegri byter formation oftare än jag byter kalsonger. Ena veckan är det 3-5-2, andra är det 4-3-1-2, 4-3-3 och slutsligen 4-2-3-1. Alltså fyra formationer. 3-5-2 hoppas jag är helt uteslutet i fortsättningen, senast mot fiorentina var det gåfotboll. Det var en pina att titta på. Man brukar säga att 3-5-2 är bra för att stänga matcher men 3-5-2 denna säsongen (och mot firorentina) har varit som ett stort hål i försvaret, det har sett BÄTTRE ut defensivt OCH offensivt ut med 4-3-1-2, varför det kan man fråga sig? Bästa matcherna iår är 4-3-1-2.

Svaret är väldigt enkelt, vi har inte tillräckligt bra offensiva/defensiva box to box spelare i dagens upplaga av Juventus. Pirlo i all ära men jag tror inte det är marchisio som brister, det funkade riktigt bra med marchisio när Pirlo började bli dekis, som regista.

Svaret är enkelt, Vidal var poängspelare, Pogba likaså. Och båda var som djur defensivt. Motsvarigheten idag ska alltså vara khedira? Och Sturaro? Sturaro som inte kan slå en femmeters passning till rätt adress och khedira som har högst passningssäkerhet i hela serie A i princip just för att han passar i sidled eller passar bakåt. Man kan göra statistik bra eller dålig beroende på hur man anpassar det.

Rincon nuförvärvet har jag glömt nämna, sett för lite av honom. Det lilla jag sett är han en Sturaro med lite mer bollkänsla men fortfarande bara en springa och tackla. Skrattade gott men läste på ett forum "Rincon är sturaros pappa".

Med 4-3-1-2 så slipper Pjanic sköta det defensiva som han är usel på och kan vara med i offensiva spelet endast. Så sätt så kan sturaro/Rincon stångar på mittfältet och bara göra det, marchisio serverer bollar framåt och ger understöd till backlinjen och khedira gör allt i allo. Det funkar bättre helt klart än det där vidriga 3-5-2.

Känns som man kör 3-5-2 bara för BBC + att vi har ytterligare 2 mittbackar i Rugani och Benatia som behöver speltid men nu har det gått så långt så att spelet suger 3-5-2, kan inte göra välgörenhet bara för att göra alla nöjda.

Mitt i allt detta, klart med Caldara från atalanta, mittback. Är det någon som förstår detta varför han ska ansluta nästa säsong?

Barzagli lägger förmodligen av efter denna säsongen (annars 6 mittbackar för benatia lär köpas loss)

Men då står vi ändå med 5st mittbackar nästa säsong, ska vi då köra fyrbackslinje vilket formation det än blir med 2st mittbackar så är vi alltså enligt mig 1 mittback för mycket. 4st räcker gott och väl:

Bonucci, Chiellini, Rugani, Benatia och nu Caldara nästa säsong? Det där med röd tråd, fattar inte hur klubben värvar.

Även klart med orsolini inför nästa säsong, en offensiv ytter. Lägg därtill Pjaca köptes inför denna säsongen för 25m euro. cuadrado är option har jag för mig att han måste köpas loss inför nästa säsong.

3st yttrar i truppen men ingen formation i nuläget som fungera för någon av dem, framförallt 4-3-1-2 jag tänker på och den formationen 3-5-2 som jag hoppas skrotas.

Och inför nästa säsong står vi med minst 5st mittbackar, 6st mittbackar om barzagli är kvar. Röd tråd finns ingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in