Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Tjenaretjenare ger jag rätt. Juve har nedmonterat sitt mittfält. Dessutom borde Allegri nyttjat sin tid genom att skapa ett vassare eget spel. Händer ingenting särskilt ser det dystert ut inför CL.
Har varit mycket snack om Juventus ”nedmontering” i tråden. Jag har inte särskilt stor koll på laget, men anser att de är bättre denna säsong än förra. Inte minst att Allegris möjligheter har ökat med att han nu har en trequartista av hög klass.
Men det är väl främst förlusterna av Pirlo & Tevez samt till viss del Vidal som man kämpat för att komma över. Gamlingarna hade en vilja att lämna pga av upplevelser, och då inte till konkurrenter. (Att Tevez nu verkar casha in är kanske inte så smickrande i sammanhanget?) Men det är två år sedan.
Om man däremot jämför laget med förra säsongen så förstår jag inte riktigt vad som menas.
På defensiven lämnade Caceres och Isla, medan Benatia och Dani Alves kom.
På mittfältet lämnade Pogba (för att kunna köpa Higuain och Pjanic), Padoin och Pereyra, medan Pjanic kom in. Ger Allegri möjligheten att spela med trequartista på allvar.
På anfallet lämnade Morata och Zaza, medan Higuain och Pjaca kom.
Jag kan alltså hålla med om att Juventus med en två år yngre defensiv (målvakt och försvar), med Pirlo och Vidal, samt Tevez på topp nog var minst lika bra som dagens lag, men om man istället jämför dagens lag med förra årets lag så anser jag att de inte bara är bättre utan framförallt ger Allegri större möjligheter.