2011-05-03, 15:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Paxoz
Gött! måste nog skaffa Tv4+ då!

Om du bor i lägenhet tror jag den finns i standardpaketet. Kör en kanalsökning så kanske du hittar den
Citera
2011-05-13, 21:21
Medlem
hukons avatar
Frida Fire and ice inspelat från nämnda program http://www.youtube.com/watch?v=slX

Citat:
Ursprungligen postat av CalleSpanarn
Fanns det inte någon fredagsunderhållning i början av 80-talet med Frida Lyngstad och Clabbe som programledare?

Citat:
Ursprungligen postat av Våffelnylle
Någon som skulle råka komma ihåg serien Hawkeye som gick på fyran för sisådär 15 år sen?
Det jag gör inte jag. (tydligen gjorde jag det)
Råkade se inlägget nyss och Underhållningen kommer jag ihåg mycket väl hade den till och med på video. Lite Grand i örat,det spelades in på Grand i Stockholm youtubelänk från programmet
Senast redigerad av hukon 2011-05-13 kl. 21:34. Anledning: Hittade ett youtubeklipp
Citera
2011-05-14, 09:52
Bannlyst
Nudlar och nollåttor borde släppas på DVD!
Citera
2011-05-20, 23:49
Medlem
Jag vill minnas att det gick ett barnprogram i början av 80talet som Kay Pollak regisserat. Serien handlade om en högstadieklass och i signaturen ingick b.la frasen "Dom otäcka barnen, dom otäcka barnen." Den gick i repris 1986.

Någon som minns vad den hette?
Citera
2011-06-04, 00:10
Medlem
FrozClays avatar
Hejhej!
Jag skulle hemskt gärna vilja veta namnet på följande barnprogram;
Det utspelar sig på en tropisk ö där två vänner åker i ett tåg/alternativt mine cart för att leta efter äventyr. På vägen hjälper de människor och är konstant på jakt efter något (tror jag?). Detta skulle utspelat sig runt slutet av 90-talet och runt början av 00-talet, under den stora Pokémonhysterin. Har bara vaga minnen och skulle älskat se om ett par avsnitt. Tack!

Edit: Efter lite efterforskning på youtube hittade jag det äntligen, Jim Button http://www.youtube.com/watch?v=62pQTNyLkWc . Om någon vet vart man kan hitta den översatta versionen på svenska vore det guld. Tack igen.
Senast redigerad av FrozClay 2011-06-04 kl. 01:01.
Citera
2011-06-16, 02:44
Medlem
Någon som kommer ihåg serien "Svartskalle, svartskalle"? Har sökt lite på nätet men inte hittat något om den.
Citera
2011-06-16, 11:51
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Någon som kommer ihåg serien "Svartskalle, svartskalle"? Har sökt lite på nätet men inte hittat något om den.
Svensk?
Citera
2011-06-16, 14:18
Medlem
Jag skulle gärna vilja veta namnet på en barn/ungdoms-serie som gick någon gång under tidigt 90-tal.

Serien handlade om ett gäng barn som levde i en värld där vuxna ej fanns och under hela serien försökte de ta sig till "The Tower", vilket alltså var ett torn som fungerade som ett slags palats för de som bestämde. Huvudpersonen i serien var en mörkhårig kille i jeansjacka och serien hade en signaturmelodi som jag tyckte var fantastisk hehe.

Gillade denna serie skarp kommer jag ihåg och jag skulle gärna vilja veta vad det var för tok jag egentligen satt och såg på.
Citera
2011-06-18, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Svensk?

Ja, det är en svensk serie. Vill minnas att den gick någon gång under det sena sjuttiotalet eller tidiga åttiotalet. Den handlade om en turkisk familj som kom till Sverige. Det var någon slags dramaserie.
Citera
2011-06-18, 03:53
Bannlyst
Handlar om en bar, går ibland på sexan. Många äldre stammisar. Vad heter serien?
Citera
2011-06-18, 09:25
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inexile
Handlar om en bar, går ibland på sexan. Många äldre stammisar. Vad heter serien?
"Skål" eller "Cheers" i orginal kanske?

http://www.youtube.com/watch?v=eCe7aITZvJc
Citera
2011-06-18, 15:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
"Skål" eller "Cheers" i orginal kanske?

http://www.youtube.com/watch?v=eCe7aITZvJc
Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera