2011-09-14, 21:39
Medlem
Douche-chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DelGriffith
Den Lilla Vampyren?
Jao förfaan!
Tack så väldigt mycket. Kollade in den på youtube nu men oj vad mycket risigare den verkar vara än vad jag kom ihåg. Haha, men det är väl så det är.

Den verkar varit inspelad i Kanada -85 men vet du möjligen vilket år den sändes i Sverige?
Citera
2011-09-14, 21:45
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Jao förfaan!
Tack så väldigt mycket. Kollade in den på youtube nu men oj vad mycket risigare den verkar vara än vad jag kom ihåg. Haha, men det är väl så det är.

Den verkar varit inspelad i Kanada -85 men vet du möjligen vilket år den sändes i Sverige?

Wikipedia säger 1988.
Citera
2011-09-14, 22:20
Medlem
Douche-chills avatar
Jaha. Jag fick min info härifrån http://www.youtube.com/watch?v=p4jkfGkykcM
Citera
2011-11-10, 19:08
Medlem
Någon som minns en serie från UR som hette "Djur på en savann"? Jag tyckte den var riktigt intressant.
Citera
2011-11-10, 19:29
Medlem
Barney Calhouns avatar
Har ett svagt minne av en serie som gick på tv" borde ha varit under första hälften av sjuttitalet".
den var ganska säkert engelsk och scenariot var att större delen av befolkningen dött, sjukdom? minns ej men handlade om en grupp folk drog omkring och försökte klara sig, jag tyckte den var kanonbra minns jag. enda grejjen jag kommer ihåg riktigt bra är en gång när dom kom till ett grustag där det stog en mindre byggnad, typ jobbarbarack med några fönster och när dom skulle kolla upp den så börjades det skjutas från flera av fönstren så dom trodde att det fanns många där , men i slutändan så visade det sig vara en ensam rullstolsbunden man där som knytit snören till avtryckarna på flera uppriggade gevär för att skrämma bort folk. någon som har en aning om vad detta är?
Citera
2011-11-21, 20:56
Medlem
Jag söker ett tvprogram från UR från 1991. Det handlade om Vincent Van Gogh och var till stora delar dramtiserat.
Citera
2011-11-22, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
När jag var riktigt liten så minns jag att Rymdbas Alpha gick på TV. DEt var kul att se den när den gick i repris på ZTV för ett par år sedan.

Ett annat program jag bara har flashbacks ifrån är "från jorden till månen". Tror att det var med Tage Danielsson och Lena Nyman... Minns även att jag gillade ett program som hette "Mediernas Värld" med Östen Warnebring av alla människor. Han hade en Nalle med sig och sysslade med nånting som jag inte minns. Antagligen visades det inslag från utländsk media vilket kan förklara min fascination eftersom det var på den tiden då "tecknat" betydde "made in Tjeckoslovakien".

Ett senare program av liknande karaktär som jag minns att jag satt som klistrad framför var ju "Fönster mot TV-världen" med Åke Whilney där vi fick se en glimt av den fria marknadens TV och kunde drömma om en värld bortom statlig public service TV.

Programmet hette Månbas Alpha
Citera
2011-11-22, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Svensk?

Ja, det var en svensk serie. Den handlade om en turkisk familj som flyttade till Sverige.

Sorry att jag blev så sen med svaret. Det var ett tag sedan jag kollade så här långt bak i tråden.
Citera
2012-01-04, 13:32
Medlem
epson2s avatar
Flit, fjäsk och fusk. Någon som kommer ihåg denna? Och går den att få tag i? gick runt 1982-83ca
Senast redigerad av epson2 2012-01-04 kl. 13:34.
Citera
2012-01-04, 21:05
Medlem
Hakar också på och hör om ni känner igen den här:

Den Lille Trollkarlen

Vad jag minns, så var det en amerikansk actionkomediserie som handlade om en dvärg-trollkarl som hade en normallång sidekick. Tror dom åkte i en svart Corvette cab, och serien gick ut på att dom löste brott tror jag genom att bygga olika prylar (som A-team ungefär) olika "trollerimanövrar". Kändes som en blandning mellan McGuyver, A-Team och Magnum typ.
Citera
2012-01-04, 22:16
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barney Calhoun
Har ett svagt minne av en serie som gick på tv" borde ha varit under första hälften av sjuttitalet".
den var ganska säkert engelsk och scenariot var att större delen av befolkningen dött, sjukdom? minns ej men handlade om en grupp folk drog omkring och försökte klara sig, jag tyckte den var kanonbra minns jag. enda grejjen jag kommer ihåg riktigt bra är en gång när dom kom till ett grustag där det stog en mindre byggnad, typ jobbarbarack med några fönster och när dom skulle kolla upp den så börjades det skjutas från flera av fönstren så dom trodde att det fanns många där , men i slutändan så visade det sig vara en ensam rullstolsbunden man där som knytit snören till avtryckarna på flera uppriggade gevär för att skrämma bort folk. någon som har en aning om vad detta är?
Kom att tänka på en liknande serie, gick på tv i slutet av nittiotalet tror jag. Några drog runt på ett liknande sätt, tror en segelbåt var inblandad. Typisk serie som ska rikta sig till ungdomar. Någon?
Citera
2012-01-04, 22:59
Medlem
BleAivanos avatar
några program som man minns är

Voltron
http://www.youtube.com/watch?v=1uS5b8aQ6z8

M.A.S.K
http://www.youtube.com/watch?v=o2Z1yLO9C-Q

Det faan också ett barnprogram på Sky Channel/Eurosport på lördagsmorgonen
som hette Fun factory. Har för mig att Inspector Gadget var en av serierna som de visade.
http://www.youtube.com/watch?v=ymiJunWCUbM

Sedan så fanns ju även Starzinger:
http://www.youtube.com/watch?v=jyQxpoRT7Pc
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in