Var kommer uppgifterna/spekulationerna om att Tinder skulle ha används?
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Går det att använda för narkotikahandel utan föregående dejtingmatch?
Nej det kan jag inte tänka mig.
Grejen med Tinder är att man inte ens kan söka på en viss person/användare.
Man får helt enkelt upp de som befinner sig inom avståndet man har valt. (2-160km)
När man får upp en viss person kan man kolla in på personens "profil" som består av någon/några bilder, förnamn, ålder och ibland också en kort beskrivning.
Om man då vill ha kontakt med personen så svajpar man höger (like), sen ska det till att denna person också startar Tinder
(behöver inte vara online samtidigt) och bläddrar förbi dig och svajpar höger på dig vilket leder till en direkt match.
Personen får heller INTE reda på att man gillat hans/hennes profil förrän han/hon gillar tillbaka.
I.o.m. matchningen får man upp en chattruta och det är först då man kan börja skriva med varandra.
Citat:
Ursprungligen postat av
helsan
Konverstationer i Tinder, sparas de i appen? Går de att spåra?
Konversationen sparas i appen så länge man inte tar bort matchningen, tar man bort matchningen försvinner hela konversationen.
Sen har jag faktiskt ingen aning om det sparas på någon server någonstans, det är mycket möjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
helsan
Äntligen förstår jag reklamen med alla de som får ligga för att de svajpade höger.. Är det så det funkar då?
Lägger man till kontakter också? Vad sparas egentligen i appen när man har kontakt med andra?
Ja ungefär

Nej man lägger inte till någon utan det krävs att ni båda gillar varandra.
Då hamnar personen under "dina matchningar" och det är egentligen bara ett chattfönster för varje match.
Allt du får veta om en person är det som finns i profilen
(se länk), resten får man fråga
http://0.media.collegehumor.cvcdn.com/45/55/d053f01f5b41c4980a72f4316f8c0043.jpg
Hoppas jag lyckats förklara så ni förstår mer hur det fungerar