Citat:
Ursprungligen postat av
Svartheden
Han har gjort sig av med mordvapnet som vi diskuterat länge och väl i denna tråd och kommit fram till att det troligtvis är en förskärare eller kock-kniv al la Ikea.
Sen har han dragit till Silja och där har spåret tagit slut. Då finns det en tidslucka på ca 6 timmar innan Simon dyker upp som liftare vid E4 2-3 km från Silja.
Det vore ju fruktansvärt intressant att veta vad Simon hade för skor mordkvällen. Och om dom är samma skor han hade på akuten. De borde vara ganska blött och lerigt i skogen och jag tänker mig att olika skoavtryck matchas med varandra i och runt stugan och i skogen innan snön har snöat över spåren.
Jag håller med om att skospåren måste vara avgörande.
Men spåret tog slut vid en grusväg och blodpölen vid Silja tycks vara från ett djur. Den vägen är tydligen längre bort.
Funderar mer på GPS och hur den kan tänkas fungera i den skogen. Vågar han ta fram telefonen? Syns skärmen?
När man jagar med hund har man väl något fastsatt på hunden, så att man vet var den rör sig. Kan detta samma vara fastsatt i bilen? Denna bil som polisen trodde väntade på honom, eftersom hundarna inte hittar något spår efteråt.