2017-01-18, 23:08
Moderator
OT raderat. Observera att detta inte är religionsforumet. Diskussioner om gud och guds existens hör inte hemma här.

/Moderator
Citera
2017-01-18, 23:12
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Jag möter människor hela tiden och har märkt att fler och fler tror på flath earth samt dom är liksom öppna på förslaget att jorden faktiskt är platt.

Varför kan du inte ta mig seriös du förlöjligar mig, visa lite respekt för dom som tror på saker.

Vänta nu lite, så du säger att gud verkligen finns och platt jord inte finns? OMG då är du ju en troende själv
Vill du bli respekterad så får du göra dig förtjänt utav det. Att tro saker utan bevis kan vem som helst, med tillräckligt låg bildningsnivå, göra oavsett om det handlar om att jorden är platt eller att kakmonstret är gud.
Citera
2017-01-19, 08:39
Medlem
Citat:
Jag möter människor hela tiden och har märkt att fler och fler tror på flath earth samt dom är liksom öppna på förslaget att jorden faktiskt är platt.
Det går inte att föreslå att jorden är platt. Det är fråga om en hypotes, som dessutom är lätt att motbevisa.

Citat:
Varför kan du inte ta mig seriös du förlöjligar mig, visa lite respekt för dom som tror på saker.
Jag förlöjligar ingen. Däremot har FE-troende i den här tråden hela tiden kommit med argument som är löjliga.
Men OK: Om du vill bli tagen på allvar, så måste du svara på de frågor som helt självklart kommer till den som påstår att jorden är platt. Du behöver bara bläddra tillbaka två sidor i den här tråden. Då hittar du ett tjugotal helt relevanta frågor - varsågod att svara!

Men svara själv - kom inte dragande med klipp från youtube.

Citat:
Vänta nu lite, så du säger att gud verkligen finns och platt jord inte finns? OMG då är du ju en troende själv
Det finns ingenting i det jag skrev som stöder den slutsatsen (som dessutom är OT). Läs innantill en gång till!
Citera
2017-01-19, 11:52
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Det går inte att föreslå att jorden är platt. Det är fråga om en hypotes, som dessutom är lätt att motbevisa.

Jag förlöjligar ingen. Däremot har FE-troende i den här tråden hela tiden kommit med argument som är löjliga.
Men OK: Om du vill bli tagen på allvar, så måste du svara på de frågor som helt självklart kommer till den som påstår att jorden är platt. Du behöver bara bläddra tillbaka två sidor i den här tråden. Då hittar du ett tjugotal helt relevanta frågor - varsågod att svara!

Men svara själv - kom inte dragande med klipp från youtube.

Det finns ingenting i det jag skrev som stöder den slutsatsen (som dessutom är OT). Läs innantill en gång till!

Hur menar du nu att det inte går att föreslå att jorden är platt? Baserar du det pga den falska vetenskapen vi "lärt" oss under uppväxten? Jag är en förnekare av dagens vetenskap och kan mycket väl föreslå att jorden är platt. Jag tror tex inte på något löjligt som gravitation finns inget sånt det är rent påhitt.

Tycker människan är den mest brända varelsen på jorden, så otroligt dum och lättlurad o hjärntvättad så det inte är sant, inte undra på att stormakten drar nytta av detta utnyttjar det.
Citera
2017-01-19, 12:44
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumanMale
Du kan inte bevisa att jorden inte är platt, det går helt enkelt inte.

Självklart går det att bevisa att jorden inte är platt. Tråden är fullständigt nedlusad av bevis emot FE.
Citera
2017-01-19, 12:49
Medlem
madtops avatar
Citat:
Här är 200 bevis för att jorden är platt, svart på vitt, debunka gärna den som kan. Ingen har lyckats hittills.

https://docs.google.com/file/d/0B5Dy_Ci78cCvazRqdFZoTUVyN2M/preview

I tråden finns massor av debunking av dessa "bevis". De flesta av "bevisen" är dessutom ren rappakalja och direkt felaktiga påståenden.

Välj ett valfritt bevis så kan vi diskutera det.
Senast redigerad av madtop 2017-01-19 kl. 12:54.
Citera
2017-01-19, 13:22
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Hade jag varit kristen hade jag inte hänvisat till ifers.
Eller så gjorde du det för att vi ska tro att du inte är en kristen fundamentslist.

Citat:
Du kan inte bevisa att jorden inte är platt, det går helt enkelt inte. Det finns inga belägg över huvud taget för att den är rund. Alla försök att bevisa att den är rund har misslyckats
Det finns massor med bevis.

Citat:

Egentligen borde midnattssolen ...
Midnattssolen på södra halvklotet bevisar att jorden inte är platt.

Citat:
Polaris är den enda stjärnan på himlen som inte rör sig ...
Polaris rör sig, men väldigt lite.

Det finns en punkt på stjärnhimlen, sedd från södra halvklotet, som är centrum på den södra stjärnhimlen.

Att stjärnhimlen skenbart roterar i motsatt riktning sedd från norra/södra halvklotet bevisar att jorden inte är platt.

Citat:
... nordpolen dit alla kompasser pekar,
Alla kompassnålar pekar på sydpolen också.
Citera
2017-01-19, 13:27
Medlem
Är helt övertygad om att jorden är rund. Räcker med att se en båt åka längre & längre ut, den sjunker i horisonten. Samma med stjärnorna, solen och månen.

De som tror att jorden är platt har blivit hjärntvättade.
Senast redigerad av Swedensmoker 2017-01-19 kl. 13:33.
Citera
2017-01-19, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedensmoker
Är helt övertygad om att jorden är rund. Räcker med att se en båt åka längre & längre ut, den sjunker i horisonten. Samma med stjärnorna, solen och månen.

De som tror att jorden är platt har blivit hjärntvättade.

Det är en myt att båtar sjunker i horisonten, det kan vem som helst bevisa genom att ta sin mobilkamera och zooma in på båten efter att den försvunnit i horisonten. Det går att zooma in på båten i princip hur länge som helst, men med bara en enkel digital zoom kan du zooma in så pass att du med säkerhet kan säga att båten är på tillräckligt avstånd för att ha passerat det som enligt den felaktiga teorin om att jorden är rund skulle innebära att den nått den punkt där kurvaturen borde ha börjat synas. Läs fakta innan du skriver en sådan korkad sak, av alla argument mot att jorden är platt så är denna den mest korkade. Här finns fakta som vem som helst kan kolla upp och få bekräftade, ifall intresse finns: https://docs.google.com/file/d/0B5Dy_Ci78cCvazRqdFZoTUVyN2M/preview

Jag hoppar ur den här debatten nu för det är alldeles för energikrävande att argumentera med idioter.
Citera
2017-01-19, 13:57
Medlem
madtops avatar
Citat:
Det är en myt att båtar sjunker i horisonten... bla bla bla...

Jag hoppar ur den här debatten nu för det är alldeles för energikrävande att argumentera med idioter.

Bra eftersom du endast för fram gammal skåpmat som debatterats typ 999 gånger. Vi har sett nog av hemmavideos på inzoomade båtar, de tillför inget i ämnet.

Vill du tillföra något nytt kan du i stället försöka falsifiera refraktion i fuktig luft.
Citera
2017-01-19, 14:01
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Alla kompassnålar pekar på sydpolen också.

Har vi fått någon förklaring till hur en magnetkompass fungerar på FE?
Var finns den magnetiska sydpolen? Menar FE:are att en magnetisk pol inte är en punkt utan en cirkulär isvägg? Varför har ingen FE:are någonsin mätt på jordens magnetfält?

Många frågor blir det...
Senast redigerad av madtop 2017-01-19 kl. 14:07.
Citera
2017-01-19, 14:12
Medlem
madtops avatar
Citat:
Att etern existerar är en grundläggande kunskap inom frimureri och ockultism så att hävda motsatsen tyder enbart på okunskap från din sida.

Det är exakt det som är min poäng. Att tro på FE och "etern" hör inte hemma inom vetenskapen utan det hör hemma inom det ockulta och det andliga. För att tro på FE måste man förkasta vetskap och i stället börja börja med okunskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in