2016-05-16, 21:55
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Jo det går sätta dit alla städer man man gör inte det, för att det är onödigt bara, det är ingen som använder kartor idag för att navigera sig, man har gps numera.
Nej, det går inte. Vet du hur långt ett avstånd på 250 meter blir om skalan är 1:25 000 000?
Kom ihåg att detta gäller den stora globen, inte den lilla då hela Sverige bara är några centimeter.
Svar 250 meter = 0,01 millimeter på globen, det går inte att navigera efter.

Citat:
Du kan inte heller påstå saker när du inte vet sanningen, men det gör du ändå så du kan inte skylla på mig
Jag vet inte "sanningen" eller påstår "saker", jag följer bara dit bevisen pekar -> en sfärisk jord.
Var är dina bevis för att jorden kan ha en annan form?
Citera
2016-05-16, 21:58
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Nej, det går inte. Vet du hur långt ett avstånd på 250 meter blir om skalan är 1:25 000 000?
Kom ihåg att detta gäller den stora globen, inte den lilla då hela Sverige bara är några centimeter.
Svar 250 meter = 0,01 millimeter på globen, det går inte att navigera efter.

Jag vet inte "sanningen" eller påstår "saker", jag följer bara dit bevisen pekar -> en sfärisk jord.
Var är dina bevis för att jorden kan ha en annan form?
Jo det går, seriöst är du dum eller spelar du dum bara för oss?

Vem säger att 250 meter blir 25 miljoner? E du på riktig eller?

Finns inga bevis på sfärisk jord finns bara hjärntvättade bevis
Citera
2016-05-16, 22:02
Medlem
madtops avatar
Citat:
Vad är en cirkel för dig? En cirkel kan vara helt olika till olika personer och för den delen behöver en cirkel inte vara rund.

På samma obegåvade sätt kan man säga att platt inte behöver vara platt utan sfäriskt. Så när du säger att jorden är platt så betyder det egentligen att jorden är en sfär.

Det är möjligt att en cirkel kan vara något helt annat för dig - men för alla andra som inte är kompletta idioter så är en cirkeln en väl definierad form.
Citera
2016-05-16, 22:07
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Jo det går, seriöst är du dum eller spelar du dum bara för oss?

Vem säger att 250 meter blir 25 miljoner? E du på riktig eller?
OK, det var det jag ville komma fram till. Du förstår inte skalor. Heller.

Skala 1:25 miljoner betyder att 25 miljoner millimeter i verkligheten är 1 milliliter på globen.
Det betyder att 1 millimeter på kartan är 25 miljoner millimeter i verkligheten, hänger du med?
25 000 000 millimeter = 25 000 meter. Alltså är 1 millimeter 25 000 meter i verkligheten.
Då blir 0.1 millimeter på globen = 2500 meter i verkligheten.
Det innebär att 0.01 millimeter på kartan = 250 meter i verkligheten.

Citat:
Finns inga bevis på sfärisk jord finns bara hjärntvättade bevis
Nejdå, det är du som inte har någon tvättbar hjärna och därför inte förstår bevisen.
Citera
2016-05-16, 22:15
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
OK, det var det jag ville komma fram till. Du förstår inte skalor. Heller.

Skala 1:25 miljoner betyder att 25 miljoner millimeter i verkligheten är 1 milliliter på globen.
Det betyder att 1 millimeter på kartan är 25 miljoner millimeter i verkligheten, hänger du med?
25 000 000 millimeter = 25 000 meter. Alltså är 1 millimeter 25 000 meter i verkligheten.
Då blir 0.1 millimeter på globen = 2500 meter i verkligheten.
Det innebär att 0.01 millimeter på kartan = 250 meter i verkligheten.

Nejdå, det är du som inte har någon tvättbar hjärna och därför inte förstår bevisen.
Skalor stämmer inte vi ska ta det med nypa salt. Det är liksom ingen som har gått o mätt att 25 meter är 25 miljoner millimeter skulle ta evigheter om man skulle mäta upp allt i en skalform. Vet inte riktigt vad du vill komma fram till angående skalorna för dom säger inte så mycket för mig eller för allmänheten för den delen.

Nej precis jag har ingen tvättbar hjärna jag är smart och kunnig välutbildad, Jag tror inte på allt som sägs och pratas om, jag gör egna utforskningar kring ämnet och bedömer efter det vad som är sant eller inte.
Citera
2016-05-16, 22:56
Medlem
Citat:
Ja det är ju sant det jag skriver, vi kan inte påstå saker om vi inte mätt dom ganska enkel matte.

Menar du att en meter inte är en meter förrän vi mätt den och verifierat att den verkligen är en meter?
Vad ska i så fall mätstickan baseras på?

Citat:
Vadå mina föräldrar är syskon varför kommer du med såna personangrepp?

Det är inget personangrepp. Det är en dynamisk sannolikhet.

Citat:
NEJ NU TYCKER JAG DET RÄCKER NI HAR KRÄNKT MIG TILLRÄCKLIGT NI SNACKAR SKIT OM MINA FÖRÄLDRAR DET RÄCKER NU, SNART ORKAR JAG INTE MER!!!

säger tönten som ägnat veckor åt att trolla ned tråden till förskolenivå.
Det är inte kränkningar du utsätts för, du utsätts bara för adaptioner av din egna argumentationsteknik.

Citera
2016-05-16, 22:59
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamsTrams
Menar du att en meter inte är en meter förrän vi mätt den och verifierat att den verkligen är en meter?
Vad ska i så fall mätstickan baseras på?

Det är inget personangrepp. Det är en dynamisk sannolikhet.

säger tönten som ägnat veckor åt att trolla ned tråden till förskolenivå.
Det är inte kränkningar du utsätts för, du utsätts bara för adaptioner av din egna argumentationsteknik.

Ja vi måste mäta det för att veta exakt, annars har det ingen innebörd såklart
Citera
2016-05-16, 23:00
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Men sluta lipa, det är du själv som har förklarat att sannolikhet fungerar på så sätt att det är 50% sannolikhet att dina föräldrar är enäggstvillingar och 50% sannolikhet att dom är tvåäggstvillingar och att inget annat alternativ är möjligt eftersom man inte vet.

Trivs du inte med att vi drar slutsatsen utifrån det att dina föräldrar är syskon så får du väl för tusan sluta påstå saker som får oss att dra den slutsatsen. Prova t ex med att inte argumentera som ett vandrande kromosomkalas.
Det är när vi utgår från jorden om den är rund eller platt, jorden kan bara vara rund eller platt vad är det som är så svårt o begripa?
Citera
2016-05-16, 23:05
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Det är när vi utgår från jorden om den är rund eller platt, jorden kan bara vara rund eller platt vad är det som är så svårt o begripa?
Varför kan den inte vara kub-formad, pennformad, diamantformad eller U-formad? Det är minst 200% sannolikhet att något av dessa alternativ är korrekta med din korkade sannolikhetslära så sluta dilla om att det är 50% sannolikhet att jorden är platt för det är uppenbart att den är mycket mindre t o m utifrån din egen korkade logik.
Citera
2016-05-16, 23:08
Medlem
Citat:
Ja vi måste mäta det för att veta exakt, annars har det ingen innebörd såklart

Men hur mäter man en meter om man inte först vet hur lång metern är i din värld?
Hur vet man att mätinstrumentet vet hur lång en meter är när man inte själv vet det?

För att ge dig den geografikunskap du uppenbarligen aldrig fick i fjärde klass pga din hemskolning, så vet man att skalorna är korrekta eftersom de är baserade på fasta definierade värden. 1 meter är en meter är 100 centimeter är 1000 millimeter för att man bestämt att det är så. en Meter är en måttenhet och inte en sak som du kan leka lastbil med i sandlådan.
Citera
2016-05-17, 01:01
Moderator
OT och trams i massor raderat.

/Moderator
Citera
2016-05-17, 10:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral.Byrd
Du hänger nog fortfarande inte riktigt med, heliocentrism och nuvarande form av pseudovetenskap likt teoretisk astrofysik är tom skapat av kyrkan.

Nu är Geocentrism kontra heliocentrism extremt off topic men förklara Aristarchus of Samos förklaring av att jorden snurrar runt solen. (Ett stort tips är att han är född innan den kristna kyrkan ens existerade)

OnT: Vad är din syn på att det finns de som anser att jorden är platt trots att filosofer och vetenskapsmän sedan antika Greklands storhetsdagar har både konstaterat, mätt och räknat ut att jorden är rund?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in