2017-01-18, 18:37
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Nu verkar han blockera folk som fan på Twitter och i övrigt är han tyst. Vad håller han på med egentligen Richard Bråse? Man skulle fan kunna tro att han har några slags personliga problem!

Snälla- försök inte trigga igång sekten här också, finns andra forum för det.. Bråse gör ju helt rätt som blockar massa idioter, föreställ dig alla mail och hot m.m. han säkerligen får utstå.
2017-01-18, 19:43
Medlem
sheldor4599s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Man skulle fan kunna tro att han har några slags personliga problem!
Till skillnad från sekten då? Det är ju sjukt hur de beter sig, ett antal steg värre än clownerna på Donald Trumps redditforum.
2017-01-18, 21:25
Medlem
LexComs avatar
Hade Bråse varit lite mer ödmjuk på Twitter så hade nog utgången av stormen varit annorlunda. Att skriva felaktiga artiklar eller artiklar med dåliga underbyggda fakta händer men Bråse gjorde det två gånger i tät följd samtidigt som han hånar FPC ägare med förteckna skämt. Det är klart som korvspad att det sticker i ögonen på ägare som kanske ligger kraftigt back i aktien. Han har satt sig i situationen alldeles själv. Dock så håller jag med om att många hugger tillbaka på ett omoget och idiotiskt sätt. Framför allt de som gömmer sig bakom anonyma konton har en tendens att göra bort sig duktigt.

Bråses artiklar kan jag ta men han onödiga smyghån mot ägarna kan jag vara utan.
2017-01-18, 21:33
Medlem
sheldor4599s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexCom
Hade Bråse varit lite mer ödmjuk på Twitter så hade nog utgången av stormen varit annorlunda. Att skriva felaktiga artiklar eller artiklar med dåliga underbyggda fakta händer men Bråse gjorde det två gånger i tät följd samtidigt som han hånar FPC ägare med förteckna skämt. Det är klart som korvspad att det sticker i ögonen på ägare som kanske ligger kraftigt back i aktien. Han har satt sig i situationen alldeles själv. Dock så håller jag med om att många hugger tillbaka på ett omoget och idiotiskt sätt. Framför allt de som gömmer sig bakom anonyma konton har en tendens att göra bort sig duktigt.

Bråses artiklar kan jag ta men han onödiga smyghån mot ägarna kan jag vara utan.
Vilka hån är det du syftar på?
2017-01-18, 22:47
Medlem
LexComs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheldor4599
Vilka hån är det du syftar på?

Mycket småsaker. Gå igenom hans twitterflöde så kommer du fatta om du är tillräckligt insatt i bolaget och det som händer/sägs runtomkring.
2017-01-19, 05:58
Medlem
sheldor4599s avatar
Citat:
Mycket småsaker. Gå igenom hans twitterflöde så kommer du fatta om du är tillräckligt insatt i bolaget och det som händer/sägs runtomkring.
du får gärna länka till något för jag hittar inga
2017-01-19, 08:33
Medlem
Citat:
"Amerikanska hedgefonder pekas ut i förundersökningen
Realtid kan avslöja att det är fem amerikanska hedgefonder som pekas ut i förundersökningen kring Fingerprint. Enligt anmälan ska fonderna – systematiskt och i samverkan – ha påverkat börskursen i Fingerprint Cards B aktie under en längre tid."

http://www.realtid.se/amerikanska-hedgefonder-pekas-ut-i-forundersokningen
2017-01-19, 10:55
Medlem
LexComs avatar
Citat:
du får gärna länka till något för jag hittar inga

Du får kolla själv. Titta mer efter gliringar och inte uppenbara hån. Det var kanske lite fel ordval men resultatet blir detsamma.
2017-01-19, 11:04
Medlem
sheldor4599s avatar
Citat:
Du får kolla själv. Titta mer efter gliringar och inte uppenbara hån. Det var kanske lite fel ordval men resultatet blir detsamma.
Jag har tittat, det enda jag hittar är att han skriver något skämtsamt då och då men jag ser inte att han skriver något som är förolämpande mot fingerprintägare. Han blev ju till exempel tokhyllad av flera ur sekten när han twittrade något om Carnegie i mitten av december. Sen var det ju något om clearstream och Carlströms affärer så var han helt plötsligt hatad. Har inte hittat något som försvarar ens en bråkdel av all skit han fått.
2017-01-19, 11:22
Avslutad
Handeln i aktien har minskat kraftigt nu. Indirekt erkännande av brott från hedgefonder?
2017-01-19, 11:50
Medlem
padrons avatar
Citat:

Det roliga var ju att hela FING-sekten svalde försäljningen med hull och hår och ryckte ut till Rex försvar (precis som med Turbo-Johan), att han minsann var förtjänt av varenda krona etc.

Sen gjorde ju DI en rättning. Att han blockar idioter är väl inget konstigt. Tex Tomas Linnala på Placera har ju lagt ut en del skärmdumpar på mail som han har fått. FING-sekten består inte direkt av mänsklighetens vackraste eller smartaste hörn.
2017-01-19, 15:27
Medlem
LexComs avatar
Citat:
Jag har tittat, det enda jag hittar är att han skriver något skämtsamt då och då men jag ser inte att han skriver något som är förolämpande mot fingerprintägare. Han blev ju till exempel tokhyllad av flera ur sekten när han twittrade något om Carnegie i mitten av december. Sen var det ju något om clearstream och Carlströms affärer så var han helt plötsligt hatad. Har inte hittat något som försvarar ens en bråkdel av all skit han fått.

Han har mig veterligen inte skrivit något uppenbart förolämpande även om någon kan känna sig förolämpad i alla fall. Men vissa "skämt" blir ju som att sparka på någon som redan ligger ner med tanke på omständigheterna. Sådant kan man faktiskt låta bli.

Jag försvarar inte beteendet men med tanke på att Bråse hållit på ett tag så måste han ha vetat att stormen kommer när han agerar dryg samtidigt som han på kort tid laddar ut två felaktiga artiklar.

Men många vänder kappan efter vinden. En positiv artikeln så är han gud igen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in