2017-01-19, 10:10
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnitaBagg
Kära Flashbackare

Huruvida den avlidne var kriminell, anti-ISIS, trampat på någons ”heder” eller inte vill jag inte spekulera i.

Jag vill dock passa på o klargöra några saker:

Pappa, N*jm har inte haft några redovisade inkomster de senaste tre åren.
Mamma Zein*b har redovisade inkomster enligt nedan:
- 2015 inkomst av tjänst 95 180 kr.
- 2014 inkomst av tjänst 14 300 kr.
- 2013 inkomst av tjänst 0 kr.

Finns ingen bil registrerad på familjen.

Varken den avlidne, dennas föräldrar eller två syskon (B*haa och Am*er) förekommer i något brottsregister. Hans två andra syskon är 12 och 6 år gamla.

Den avlidne var folkbokförd på samma adress som sina föräldrar och 3 andra syskon. B*haa är folkbokförd på en annan adress.

Det som har hänt är tragiskt för familjen och vänligen visa förståelse och respektera för den avlidne även om vissa av er är av annan uppfattning.

Det är enligt lag inte förbjudet att ta bilder på offentliga plaster för att sedan publicera på olika sociala forum men ha lite medmänsklighet och sett er i familjens situation. Hur tror ni att det känns för en moder att se sitt döda barn på bild?

Ni som har information som kan hjälpa polisen i sitt arbete att ta fast den/dem som gjorde detta kan dela med sig via ett PM till mig (Ja, ni är anonyma). Hjälps vi inte åt kan det drabba någon annan imorgon.
Intressanta uppgifter om saker som det spekulerats lite om innan i tråden.

Angående bilden så vill jag påpeka att det är inte flashbacks fel att det finns uppe. Det är den berömda 23-åringen som är skuld till detta. Modern har inte sett bilden här så den skuldbeläggningen fungerar inte.
Citera
2017-01-19, 10:12
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Förklarar dock ej hur väskan är borta. Men han har varken synts på buss eller gym så det var en klar lögn. Tror inte föräldrarna direkt stod i hallen och sa "hej då, kom hem i tid, ska vi verkligen inte skjutsa dig" och såg att han ens tog med gymväskan. Gick nog mer till så att han ropade att han skulle på gymmet och bara drog osedd.

Varför skulle en mördare göra sig omaket och ta risken att slänga en träningsväska?

Det kan bero på vad "träningsväskan" innehöll.
Citera
2017-01-19, 10:15
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du kan inte bara citera slumpmässigt... Du måste även läsa vad personer jag svara skrivit...
Frågan var varför han tränade på KFUM och inte på 24/7 som ligger några meter från där han bor. Svaret var att där kanske han var känd av personerna som jobbade där och då skulle det bli problem med 18-årsgräsen. Därför valde han ett ställe som låg längre bort.
Så du tycker det var slumpmässigt? Nja inte direkt ditt inlägg handlade om gym och träning. Tittar du ett inlägg bort så nämner du 24/7. Men men känns inte så viktigt men om du absolut vill ha rätt så ja jag slumpade fram ett inlägg att citera och skrev något helt random. Lustigt att de båda handlade om träning på gym ;-)

Han var förmodligen inte alls och tränade. Frågan är var han var.
Citera
2017-01-19, 10:24
Medlem
Citat:
Kära Flashbackare

Huruvida den avlidne var kriminell, anti-ISIS, trampat på någons ”heder” eller inte vill jag inte spekulera i.

Varken den avlidne, dennas föräldrar eller två syskon (B*haa och Am*er) förekommer i något brottsregister. Hans två andra syskon är 12 och 6 år gamla.

Den avlidne var folkbokförd på samma adress som sina föräldrar och 3 andra syskon. B*haa är folkbokförd på en annan adress.

Det som har hänt är tragiskt för familjen och vänligen visa förståelse och respektera för den avlidne även om vissa av er är av annan uppfattning.

Det är enligt lag inte förbjudet att ta bilder på offentliga plaster för att sedan publicera på olika sociala forum men ha lite medmänsklighet och sett er i familjens situation. Hur tror ni att det känns för en moder att se sitt döda barn på bild?

Ni som har information som kan hjälpa polisen i sitt arbete att ta fast den/dem som gjorde detta kan dela med sig via ett PM till mig (Ja, ni är anonyma). Hjälps vi inte åt kan det drabba någon annan imorgon.

Så Bahaa är Asmeds syster och inget ex som tidigare hävdats?
Citera
2017-01-19, 10:31
Medlem
powderfuckers avatar
finns det en ocensurerad bild på MGM?
Citera
2017-01-19, 10:32
Medlem
Det tragiska är ju att detta sannolikt inte kommer att klaras upp. Det finns inga vittnen som vill/vågar berätta vad som hände, det är skamligt, det går att tipsa polisen anonymt så utredningen går i rätt riktning. GM har, om han är det minsta smart, gjort sig av med vapnet. Det enda som då rimligtvis kan fälla honom är ett direkt utpekande under en rättegång och det kommer inte att ske. Att BO hade ett klädkonto som skulle få dom flesta Östermalskids att bi gröna av avund indikerar väl att han höll på med en del affärer. Att han inte var känd av Polisen innebär ju bara att han ännu inte hunnit åka dit.

Sammanfattningsvis, vi har ännu ett mord som inte kommer att bli uppklarat.
Citera
2017-01-19, 10:33
Medlem
RabarbFantasts avatar
Har polisen pratat med vännen han skulle träffa och träna med?
Citera
2017-01-19, 10:36
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fecesentusiasten
Eftersom familjen nolltaxerar och har gjort i många år så kanske Ahmed kände sig mer eller mindre tvungen att agera springpojk? Alla tycks tro att man inte kan vara kriminell bara för att man är 16 år och aldrig har åkt fast. Vet flera som har varit kriminella i många år utan att ha dömts.

Absolut, men yrkeskriminella åker ju alltid dit, tillslut, pga någonting. Sedan finns ju säkert 99.9% av dessa med i något spaningsregister/misstankeregister pga sina kriminella kompisar. Telefontrafik med avlyssnade etc. Men jag tror polisen menar här att han och hans familj var helt grön i alla register. Inte en notering. Och då är man i 99.9% av fallen helt oskyldig. Framförallt om man är mena och bor i Rosengård. Han hade dyra jackor och säkert fin telefon och väska. Väskan verkar borta och telefon snoddes ett tag, så om det inte är rån av påtända ungar med pickadoll så lär det ju varit kärlekstrassel.
Citera
2017-01-19, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Men hur ska pappan kunnat ha skjutsat till träning om han inte har någon bil? Har brorsorna bil?

Vilken blatte i Malmö har inte bilen reggad på en målvakt?
Seriöst, den familjen drar in stålarna på svartarbete, bidrag och målvakter.
Sen kan de stå å snyfta i media hur mycket de vill och leka godhetsapostlar tills de tröttnar men de bidrar ju inte med något alls, mer än att sabba arbetsmarknaden då.
Citera
2017-01-19, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Så Bahaa är Asmeds syster och inget ex som tidigare hävdats?

B*haa som jag nämner är bror till den avlidne.

Finns en tjej vid namn B*raa Zub*idi som är född 2000**30 och som är folkbokförd i samma område som den avlidne.
Senast redigerad av AnitaBagg 2017-01-19 kl. 11:04.
Citera
2017-01-19, 11:17
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Kära Flashbackare

Har du siffrorna på broderns inkomst också?
Tänkte om du hade katalogen.
Ameer Najd Obaid som bor i samma hushåll.
Han ska arbeta på ett LLS-boende i Lund.
Citera
2017-01-19, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lafven
Vilken blatte i Malmö har inte bilen reggad på en målvakt?
Seriöst, den familjen drar in stålarna på svartarbete, bidrag och målvakter.
Sen kan de stå å snyfta i media hur mycket de vill och leka godhetsapostlar tills de tröttnar men de bidrar ju inte med något alls, mer än att sabba arbetsmarknaden då.

Nej några godhetsapostlar handlar det knappast om. Tydligen ska Ahmed begravas utomlands. Kan inte vara billigt att genomföra. Går dåligt ihop med nolltaxering. Svensk mark duger inte att jordsätta honom i. Ska de då åka till landet de flytt ifrån? Då borde asylrätten upphävas tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in