2017-01-19, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Vem är det, koppling till offret och vad betyder *?
*=M
Citera
2017-01-19, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Fullt med "släktingar" och brushor. Fy fan.
Dum du måste känna dig nu då det endast var far, mor och en kusin på sjukhuset.
Citera
2017-01-19, 08:54
Medlem
klempos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marikapsycho
Viktigt för dig att vi inte lägger energi på killen?? Varför?

Såsom grabben uppträder så är det klart intressant. Han vill inte synas...även om du tror annat...

Jag har förklarat varför.

Folk påstår att han är svart och har mask .. vilket inte stämmer . Han har keps och luva på och just i den stunden bilden tas han tittar ner. Vad är det som är så konstigt med det ? Ska vi leta efter personer som petar sig i näsan och tycka att det är högt intressant person för att komma närmare sanningen
Citera
2017-01-19, 09:00
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:

Såsom grabben uppträder så är det klart intressant. Han vill inte synas...även om du tror annat...

kolla original bild, förstora upp max
han har inte mask hantittar ned på sin mobil han har i höger handen!
http://www.sydsvenskan.se/2017-01-14/polisen-vi-vill-komma-i-kontakt-med-alla-som-vet-nagonting
Citera
2017-01-19, 09:01
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullkream
Va ju en som la upp på instagram med text under bild på döda pojken - "klippt i malmö fuck golare"

Ingen som kan lägga upp den bilden så man får se?
Han som snodde BO telefon lär vara den skyldige
Citera
2017-01-19, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klempo
Isf ligger en 24/7 i Rosengård C, typ 500m från mordplatsen. Lite mindre än halvvägs från hans hem
BO hade nog ingen anledning att åka buss ..
Fast där kanske de fanns personal som visste hans verkliga ålder - därför valde han ett som låg längre bort där han var okänd för personalen och kunde ljuga om detaljerna....
Inte så jätteovanligt och något man har rätt bra koll på också om man kommer från en håla på landet
Citera
2017-01-19, 09:13
Medlem
Jahaudus avatar
Citat:

Det finns mängder av möjliga orsaker till att killen inte vill synas på bild. Inget i Malmö är svartvitt. Om det är han som är mördaren, så måste han vara Malmös dummaste mördare. Vill man dra uppmärksamhet till sig, så går man klädd i en mask bland så många människor. Har man nyss skjutet någon, så vill man nog inte dra blickar till sig i onödan. Där finns en till kille med mask. Polisen har givetvis kollat noga på bilden. Den är en bra ledtråd, det är garanterat ett flertal personer på bilden som kan veta eller iaf ha en aning om vad som har hänt. Rosengårdsfolket måste välja att prata. För Ahmed och Rosengård. För Malmö.

Folket är polisens enda resurs. Ni ser ju själv, de får inte ens utredarna de behöver och de som jobbade med fallet i helgen har gått nu tillbaks till sina ordinarie mordfall.

Vidare är det inte så enkelt att se exakt själva skjutningen. Förra året bevittnade jag en skottlossning på Holma, då en kille blev skjuten i benet. Jag hör skotten och vänder mig direkt ditåt, men det enda jag hinner se är 3-4 killar i mörka kläder som springer åt olika håll. Jag var ett dåligt vitte. Min mormors väninna bor granne med killen som polisen tog, men hon ville inte vittna mot honom och sa att hon inte hade sett nåt. Hon är 89 år och såg sin granne skjuta en kille. Jag tycker inte att det är konstigt att hon inte vågade vittna.
Citera
2017-01-19, 09:15
Medlem
Bra teorier! Men vad kan Ahmed ha gjort för att göra någon så arg? Något som han uppenbarligen inte fattade själv?
Citera
2017-01-19, 09:17
Medlem
ukrossos avatar
Jag har alltid tänkt att det är en sånhär typ av jacka han har
http://images.esellerpro.com/2325/I/204/00/lrgscale26%20(4).jpg
Citera
2017-01-19, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Jag har alltid tänkt att det är en sånhär typ av jacka han har
http://images.esellerpro.com/2325/I/204/00/lrgscale26%20(4).jpg

Titta noga på bilden så ser ni att en intervju hålls med en blond tjej strax framför honom och kameran är även riktad åt det hållet.
Såg intervjun för ett par dagar sedan men hittar inte klippet. Han hade absolut ingen mask på sig när man såg honom glimta fram bakom tjejen.
Citera
2017-01-19, 09:30
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Fast där kanske de fanns personal som visste hans verkliga ålder - därför valde han ett som låg längre bort där han var okänd för personalen och kunde ljuga om detaljerna....
Inte så jätteovanligt och något man har rätt bra koll på också om man kommer från en håla på landet
Han skulle förmodligen inte träna alls. Det var en lögn till föräldrarna.

24/7 gymmen har en kortläsare för att komma in i en sluss och därefter fingeravtryck för att komma in på gymmet. Svårt att snacka sig in mot en fingeravtrycksläsare.
Citera
2017-01-19, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Han skulle förmodligen inte träna alls. Det var en lögn till föräldrarna.

24/7 gymmen har en kortläsare för att komma in i en sluss och därefter fingeravtryck för att komma in på gymmet. Svårt att snacka sig in mot en fingeravtrycksläsare.

Förklarar dock ej hur väskan är borta. Men han har varken synts på buss eller gym så det var en klar lögn. Tror inte föräldrarna direkt stod i hallen och sa "hej då, kom hem i tid, ska vi verkligen inte skjutsa dig" och såg att han ens tog med gymväskan. Gick nog mer till så att han ropade att han skulle på gymmet och bara drog osedd.

Varför skulle en mördare göra sig omaket och ta risken att slänga en träningsväska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in