Citat:
Ursprungligen postat av
Marikapsycho
Viktigt för dig att vi inte lägger energi på killen?? Varför?
Såsom grabben uppträder så är det klart intressant. Han vill inte synas...även om du tror annat...
Det finns mängder av möjliga orsaker till att killen inte vill synas på bild. Inget i Malmö är svartvitt. Om det är han som är mördaren, så måste han vara Malmös dummaste mördare. Vill man dra uppmärksamhet till sig, så går man klädd i en mask bland så många människor. Har man nyss skjutet någon, så vill man nog inte dra blickar till sig i onödan. Där finns en till kille med mask. Polisen har givetvis kollat noga på bilden. Den är en bra ledtråd, det är garanterat ett flertal personer på bilden som kan veta eller iaf ha en aning om vad som har hänt. Rosengårdsfolket måste välja att prata. För Ahmed och Rosengård. För Malmö.
Folket är polisens enda resurs. Ni ser ju själv, de får inte ens utredarna de behöver och de som jobbade med fallet i helgen har gått nu tillbaks till sina ordinarie mordfall.
Vidare är det inte så enkelt att se exakt själva skjutningen. Förra året bevittnade jag en skottlossning på Holma, då en kille blev skjuten i benet. Jag hör skotten och vänder mig direkt ditåt, men det enda jag hinner se är 3-4 killar i mörka kläder som springer åt olika håll. Jag var ett dåligt vitte. Min mormors väninna bor granne med killen som polisen tog, men hon ville inte vittna mot honom och sa att hon inte hade sett nåt. Hon är 89 år och såg sin granne skjuta en kille. Jag tycker inte att det är konstigt att hon inte vågade vittna.