2017-01-19, 11:23
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Det här kommer inte att klaras upp, inte ens lokalradion rapporterar längre om det. Självsanering är nog motivet trots allt.
Citera
2017-01-19, 11:25
Medlem
klempos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnitaBagg
Ni som har information som kan hjälpa polisen i sitt arbete att ta fast den/dem som gjorde detta kan dela med sig via ett PM till mig (Ja, ni är anonyma). Hjälps vi inte åt kan det drabba någon annan imorgon.

Det finns säkert sjyst folk i Rosengård som vet vad som har hänt men håller sig undan för att de kanske även vet att BO var inte en ängel och därför är det inte värt att utsätta sig för några risker som vittne.

Och risken att dö i en trafikolycka är nog större än att bli mördad oskyldig I Malmö så den motivering kan du glömma ..
Om han var oskyldig så kommer bara gott samvete att motivera ev vittne.
Citera
2017-01-19, 11:27
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Nej några godhetsapostlar handlar det knappast om. Tydligen ska Ahmed begravas utomlands. Kan inte vara billigt att genomföra. Går dåligt ihop med nolltaxering. Svensk mark duger inte att jordsätta honom i. Ska de då åka till landet de flytt ifrån? Då borde asylrätten upphävas tycker jag.
Det finns ju faktiskt en mikroskopisk chans att de hade pengar när de kom hit med tanke på att frun är yrkesutbildad. Om bägge arbetade i Irak borde det blivit en skaplig inkomst?
Det känns ju lite dödfött att försöka låna dom pengarna till begravningen på banken.
Jag får en känsla av att de tänker återvända till Irak?
Citera
2017-01-19, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Nej några godhetsapostlar handlar det knappast om. Tydligen ska Ahmed begravas utomlands. Kan inte vara billigt att genomföra. Går dåligt ihop med nolltaxering. Svensk mark duger inte att jordsätta honom i. Ska de då åka till landet de flytt ifrån? Då borde asylrätten upphävas tycker jag.

Håller med.
Då måste de ju har råd att åka dit jävligt ofta för att besöka hans grav?
Vilken förälder vill begrava sitt barn där de inte kan besöka graven?

Nej, den här familjen är inte så oskyldig som den verkar.
Jag sitter och nystar i deras släkt just nu, få se om jag hittar nån liten kil där.
Citera
2017-01-19, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Har du siffrorna på broderns inkomst också?
Tänkte om du hade katalogen.
Ameer Najd Obaid som bor i samma hushåll.
Han ska arbeta på ett LLS-boende i Lund.

2015: 126 100 kr
2014: 26 100 kr
2013: 0
Citera
2017-01-19, 11:36
Medlem
klempos avatar
http://www.expressen.se/kvallsposten/just-nu-graver-efter-spar-i-mordarjakten/

Citat:
Polisen använder sig av metalldetektorer och spadar i jakten på spår efter Ahmeds mördare.
Citera
2017-01-19, 11:37
Medlem
unvis.it/http://www.expressen.se/kvallsposten/just-nu-graver-efter-spar-i-mordarjakten/

JUST NU: Gräver efter spår i mördarjakten
Citat:
Under torsdagsförmiddagen återvände flera av polisens mordutredare till platsen där 16-åringen hittades ihjälskjuten förra torsdagen. På ett område har man börjat gräva upp gräsmattan och undersöker just nu materialet med små knivar.
Citat:
Ett tiotal poliser anlände vid 10-tiden på torsdagen till området där 16-åringen mördades. Platsen som nu anses intressant ligger bara ett 20-tal meter från mordplatsen. Polisens tekniker har satt ut ett 25-tal små markeringar med orange och neongrön färg på marken. Teknikerna har även spadar med sig och tar upp material från gräsmattan.
Citera
2017-01-19, 11:55
Medlem
sim-kortet?
Citera
2017-01-19, 11:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lafven
Håller med.
Då måste de ju har råd att åka dit jävligt ofta för att besöka hans grav?
Vilken förälder vill begrava sitt barn där de inte kan besöka graven?

Nej, den här familjen är inte så oskyldig som den verkar.
Jag sitter och nystar i deras släkt just nu, få se om jag hittar nån liten kil där.

Kan ha fel, men har för mig att våra "nya vänner" får hjälp till att besöka sina hemländer.
De betalar alltså inte dessa själv.
Citera
2017-01-19, 12:09
Medlem
ztellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larzx
sim-kortet?
Förlupna kulor kanske?
Citera
2017-01-19, 12:14
Medlem
Varför tiger alla vittnen? Varför hjälper inte familj och vänner till med att berätta vad de vet? Vill de inte ha fast mördaren? Så här skriver Sydsvenskan: "Stora problem i utredningen om mordet på Ahmed Obaid....i utredningsarbetet om mordet på 16-årige Ahmed Obaid finns mängder av oklarheter. Vittnen som inte pratar – eller ljuger."
http://www.sydsvenskan.se/2017-01-18/stora-problem-i-utredningen-om-mordet-pa-ahmed-obaid
Citera
2017-01-19, 12:18
Medlem
klempos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Kan ha fel, men har för mig att våra "nya vänner" får hjälp till att besöka sina hemländer.
De betalar alltså inte dessa själv.

Bara vid särskilda fall dock har jag svårt att tro Soc kommer betala resan bara för att familjen vill begrava BO i hemlandet .. det finns ganska stor och fin muslimsk begravnings plats i Malmö som de kan hänvisa till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in