2017-01-18, 20:45
Medlem
Jag misstänker han som tog bilden för mordet dvs Ahm*d Abd*laziz eller vem det nu var. Sen får ni andra tycka vad ni vill. Att springa mot en skottlossning är konstigt. Att ta ta ett foto på en död människa är konsigt. Att ta en död människas mobil med sig hem är konstigt. Att en han ens vet vad HLR är konstigt med tanke på att han förekommer i lexbase. Hoppas han inter kommer undan med detta. Även om han inte är GM så är han fan en riktigt konstig människa, som inte borde gå på fri fot runt Malmös gator.
Senast redigerad av Raezz 2017-01-18 kl. 20:47.
Citera
2017-01-18, 20:45
Medlem
Han var inte på gymmet, han åkte inte buss. Han kom tydligen med bil. Hade han blivit misshandlad innan? Visste han vad som väntade honom? Togs det kort på honom för att visa uppdragsgivarna (förutom gamarna då). Var vännen som var med tvingad till att närvara. Var det en sadistisk hämnd för att skrämma andra? Var det någon slags initieringsrit?
Citera
2017-01-18, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raezz
Citat:
Ursprungligen postat av ViolaDoris
Källor?
Citera
2017-01-18, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Att så många vet, men ändå håller käft (så här långt) tyder allt mer på religiöst (?). Har ju mer känts som att han satt på fel brud. Vi kommer nog aldrig få veta. För detta är inte Sverige, detta är Rosengård!
Det gör det inte... Det är helt enkelt så att de flesta kriminella i Malmö håller käft när det kommer till alla dessa mord. Det är också därför uppklarningsfrekvensen är väldigt låg. Om man tjallar riskerar man själv att bli avrättad samt att man går miste om nöjet till en våldsam hämnd - just det sistnämnda ska nog inte underskattas. Öga för öga, tand för tand är något de här människorna levt efter i 1500 år.
Citera
2017-01-18, 20:53
Medlem
Citat:
Att springa mot en skottlossning är konstigt. .

Man tar en stor risk.
Citera
2017-01-18, 20:54
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViolaDoris
Han var inte på gymmet, han åkte inte buss. Han kom tydligen med bil. Hade han blivit misshandlad innan? Visste han vad som väntade honom? Togs det kort på honom för att visa uppdragsgivarna (förutom gamarna då). Var vännen som var med tvingad till att närvara. Var det en sadistisk hämnd för att skrämma andra? Var det någon slags initieringsrit?
Varför måste han kommit med bil? Han behöver inte varit längre bort än han kunde gå.

Sedan undrar jag om hans föräldrar talar sanning. Om han nu ska lura sina föräldrar så borde han tagit med sig väskan oavsett. Eller så har det varit en väska med som försvunnit.
Citera
2017-01-18, 20:56
Medlem
Citat:
Jag misstänker han som tog bilden för mordet dvs Ahm*d Abd*laziz eller vem det nu var. Sen får ni andra tycka vad ni vill. Att springa mot en skottlossning är konstigt. Att ta ta ett foto på en död människa är konsigt. Att ta en död människas mobil med sig hem är konstigt. Att en han ens vet vad HLR är konstigt med tanke på att han förekommer i lexbase. Hoppas han inter kommer undan med detta. Även om han inte är GM så är han fan en riktigt konstig människa, som inte borde gå på fri fot runt Malmös gator.
Konstig -måhända det.
Ännu konstigare var de nyfikna skrivarna här som dreglade efter fotot- det är ännu mer konstigt.
Han betedde sig inte rationellt den där fotografen, nej- men när någonting dramatiskt och otäckt sker och man ser en blodig person så inträffar oftast något känslomässigt och man släpper rationellt tänkande och beter sig som den här fotografen. Kanske om du varit i hans ställe så hade också du kunnat betett sig bisarrt. Är han dessutom en problemkille så blir det så här obetänksamt.
Man tänker inte förnuftigt helt enkelt. Kallas chock.
Citera
2017-01-18, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseO
Varför måste han kommit med bil? Han behöver inte varit längre bort än han kunde gå.

Sedan undrar jag om hans föräldrar talar sanning. Om han nu ska lura sina föräldrar så borde han tagit med sig väskan oavsett. Eller så har det varit en väska med som försvunnit.

Om luckan är en timme så har han kanske inte varit så långt borta från hemmet och inte säkert att han anlänt med bil vid hållplatsen. Men låt oss hålla det öppet.

Väskan borde väl vid här laget kunna konstatera vara hemma eller borta kan man tycka. Eftersom polisen inte hittat den tolkar jag det som den är borta. Och det skapar frågetecken. Var är den? Alternativt ljuger föräldrarna. Men jag utgår från att man fått göra en husrannsakan i hemmet. Så kanske inte troligt föräldrarna ljuger.
Citera
2017-01-18, 21:11
Medlem
Den här vännen det skrevs om som var blå om läpparna och kritvit i ansiktet som väntade på BOs pappa med sin pappa efter mordet. Vem är han och var han med BO innan mordet?
Citera
2017-01-18, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Om luckan är en timme så har han kanske inte varit så långt borta från hemmet och inte säkert att han anlänt med bil vid hållplatsen. Men låt oss hålla det öppet.

Väskan borde väl vid här laget kunna konstatera vara hemma eller borta kan man tycka. Eftersom polisen inte hittat den tolkar jag det som den är borta. Och det skapar frågetecken. Var är den? Alternativt ljuger föräldrarna. Men jag utgår från att man fått göra en husrannsakan i hemmet. Så kanske inte troligt föräldrarna ljuger.

Då kanske väskan lämnades hos någon nära vän. Som nu har ett dilemma att göra sig av med denna väska utan uppmärksamhet.
Citera
2017-01-18, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin

Föräldrarna ljuger nog inte, såsom vi menar med att ljuga. Alltså medvetet undanhåller viktig information.
Men när man mist ett barn så här traumatiskt och abrupt, och sedan uppståndelsen ikring mordet, så tänker föräldrarna helt enkelt inte på de små detaljerna som kanske vore ledtrådar/orsak till mordet.
Föräldrarna behöver lite tid på sig att få distans, och börja tänka efter.
Har Ahmed kanske ändå berättat någonting sådär i förbigående,
föräldrarna behöver tid för att börja leta i sina minnen
om det har hänt någonting konstigt innan mordet. Något som de kan ha uppfattat som en bagatell. Men som för mördaren varit den värsta kränkningen.
Senast redigerad av moshes 2017-01-18 kl. 21:22.
Citera
2017-01-18, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Den här vännen det skrevs om som var blå om läpparna och kritvit i ansiktet som väntade på BOs pappa med sin pappa efter mordet. Vem är han och var han med BO innan mordet?

Var skrevs det om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in